• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vi har ju börjat se lite guldpannor här nu, det har poppat upp en BMG, bronzos har vi så det räcker (haha!), titan och stål växlar vi hejvilt, ceramics, pvd, dlc och carbotech likaså. Men, ett material har vi inte! Kom igen nu, vem tjackar en sån här?
53258162_10216499987027878_8697826300779298816_o.jpg

Vi har ju börjat se lite guldpannor här nu, det har poppat upp en BMG, bronzos har vi så det räcker (haha!), titan och stål växlar vi hejvilt, ceramics, pvd, dlc och carbotech likaså. Men, ett material har vi inte! Kom igen nu, vem tjackar en sån här?
53258162_10216499987027878_8697826300779298816_o.jpg

Riktigt snygg, kostar därefter också som många andra le/be.

Jo jag vet... har skrivit till en av dem som dessutom kan tänkas byta till mindre men har inte fått svar. Kanske lika bra att vara nöjd, jag gillar ju verkligen min klocka som har allt jag ville ha :)

Alltid kul att prova nytt :)

Jag är sugen på 44mm luminor samt skulle kunna tänka mig prova due med... det farliga med due och prova är att rent ekonomiskt verkar det bli en käftsmäll.

Nej, har inte antecknat det, men min magkänsla håller helt klart med dig. Sen är det väl så att det går lite blandade trender. Ibland vill exempelvis *alla* ha 590 och då finns det ingen sådan att köpa, och ibland är det 3 stycken ute, som förra månadsskiftet.
Ja snacket här styr nog mångas inköp.

Mm due verkar nice men som komplement... måste ja någon klocka med lite mer wr också.

Fan såg nu att en del handlare har de modellerna som är intressanta till något hyffsat peng...
Nej det måste du inte ;). Inte för att bada med i alla fall. Sen är ju alltid 300 m nice bara för att det är 300 m.

Finns det någon större (47mm) Radiomir med wirelugs och subsekund och i stål? Ser ingen i nuvarande utbud, men det kanske har funnits en LE eller nåt?

Nej det måste du inte ;). Inte för att bada med i alla fall. Sen är ju alltid 300 m nice bara för att det är 300 m.

30m wr pallar väl t.ex inte lite bad och lek, om du splashar ned med armen så blir trycket mer än vad det pallar? om jag nu fattat det @yonsson hade i sin WR/BAR/TRYCK tråd som finns nånstans :D

edit: såg att det inte va yonssons tråd men väldigt aktiv iaf ;)

https://klocksnack.se/threads/vattentäthet-på-klockor-i-allmänhet-och-dykklockor-i-synnerhet.19211/

30m wr pallar väl t.ex inte lite bad och lek, om du splashar ned med armen så blir trycket mer än vad det pallar? om jag nu fattat det @yonsson hade i sin WR/BAR/TRYCK tråd som finns nånstans :D

edit: såg att det inte va yonssons tråd men väldigt aktiv iaf ;)

https://klocksnack.se/threads/vattentäthet-på-klockor-i-allmänhet-och-dykklockor-i-synnerhet.19211/
100 m kanske räcker för att du ska sova gott?
Men skulle du promt vara tvungen att bada med duen om du köpte en sån?

Kära paneristi,

Har skummat genom tråden och sökt efter vad jag söker utan större framgång.

Jag är oerhört sugen på en panerai, men då jag inte har en ÅF nära så kommer jag slå till på första pannan över nätet.

Personligen älskar jag klockor med datumkomplikation, av den enkla anledningen att jag ett par dagar i veckan ser ner på klockan för att ta reda på "vilket datum det är?"
Anledningen till nedan fråga är, om jag köper men inte kommer överens med panerai. Hur bör jag tänka ur ett catch and release perspektiv?

Min fråga är "enkel": om jag köper en panna, spelar det någon roll om det är med datum eller inte?

Tack på förhand!

Kära paneristi,

Har skummat genom tråden och sökt efter vad jag söker utan större framgång.

Jag är oerhört sugen på en panerai, men då jag inte har en ÅF nära så kommer jag slå till på första pannan över nätet.

Personligen älskar jag klockor med datumkomplikation, av den enkla anledningen att jag ett par dagar i veckan ser ner på klockan för att ta reda på "vilket datum det är?"
Anledningen till nedan fråga är, om jag köper men inte kommer överens med panerai. Hur bör jag tänka ur ett catch and release perspektiv?

Min fråga är "enkel": om jag köper en panna, spelar det någon roll om det är med datum eller inte?

Tack på förhand!

Har vart stor rullians på pannor med datum.

Nån specifik du tänker på?

Har vart stor rullians på pannor med datum.

Nån specifik du tänker på?

Helt klart en 44mm.
Den jag tittat närmast på är 01104, missade dessvärre kapet som var häromdagen. Alternativt 00723 då jag har förkärlek till länk. Bubbla vs inte bubbla är jag inte så noga med när det kommer till kritan även om jag föredrar utan bubbla.

Helt klart en 44mm.
Den jag tittat närmast på är 01104, missade dessvärre kapet som var häromdagen. Alternativt 00723 då jag har förkärlek till länk. Bubbla vs inte bubbla är jag inte så noga med när det kommer till kritan även om jag föredrar utan bubbla.
Köparen av 1104an har inte gett sig tillkänna så jag undrar 1) såldes den på ks? 2) såldes den?
Den modellen är en personlig favorit, men den är inte så ”het”.
Datumet i sig är nog inte det som avgör hur svårflippad klockan är, det är snarare specifik ref som spelar roll b

Tillbaka
Topp