Något så dumt skulle jag aldrig säga. 30m = 30m.
hittade en annan:
https://klocksnack.se/threads/30m-wr-under-vattenkranen.37919/
är väl lite skillnad på meter kontra tryck etc
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Något så dumt skulle jag aldrig säga. 30m = 30m.
Helt klart en 44mm.
Den jag tittat närmast på är 01104, missade dessvärre kapet som var häromdagen. Alternativt 00723 då jag har förkärlek till länk. Bubbla vs inte bubbla är jag inte så noga med när det kommer till kritan även om jag föredrar utan bubbla.
Jag var inte medveten om att de med mårtdial var 47mm. Nice.471-486 fanns, gmt + datum och varje limiterad till 10ex![]()
... för jag noterade nämligen för några veckor sedan att @SamiA har en inne. Hade jag vetat att den var 47mm så kanske det hade kunnat bli den istället för 720.471-486 fanns, gmt + datum och varje limiterad till 10ex![]()
Tror inte vi ska kladda om det i denna tråd. Finns massa trådar om det.hittade en annan:
https://klocksnack.se/threads/30m-wr-under-vattenkranen.37919/
är väl lite skillnad på meter kontra tryck etc
@Magnusen
Det kommer för övrigt komma med om det i podden, med största sannolikhet i nästa avsnitt.
Ja ja, herregud. Polering kan man ju snacka om i evigheter. Dykning också, finns mycket kvar.Snyggt! Förväntade mig nästan att det skulle vara ett ämne inom snar framtid. Väntar även på ett med mer ingående om polering![]()
Tack för tipsen, ska kolla på dom1312, 1359, 233 , 1351 sen alla gmt har väl datum som säljs idag.
1312, 1359, 1351 och 1499 borde vara någon form av standardtips för 44mm (1392 och 1523 för 42mm) när det ska bytas från något annat klockmärke som kör automatiskt urverk med datum. Det borde stå i någon header i den här tråden.Tack för tipsen, ska kolla på dom![]()
Alltså. Jag tänkte seriöst inte på vad klockan var när jag tog det här kortet. Haha.![]()
Mysplexi. 720
Alltså. Jag tänkte seriöst inte på vad klockan var när jag tog det här kortet. Haha.
TjockhultSitter i muskelminnet.
Allt jag undrar är var du är där det är sol just nu..
Tjockhult
Det är nog denna som han syftar på: https://klocksnack.se/threads/two-watch-guys-svensk-podd-senaste-avsnitt-22-2.104788/Den där podden, har den något namn? Jag verkar ha missat något här..![]()
Ingen från Paneristi Sweden har varit med på P-day tidigare; möjligen enstaka svensk någon gång vid något tillfälle. P-day äger rum i olika städer och världsdelar varje gång. Denna gång är det Europas tur och valet föll på Amsterdam.Är det någon här i tråden (kanske @azcii , @Ernesto, @yonsson) som har varit med under P-Day i Amsterdam vid något tidigare tillfälle? Jag lyckades säkra en inbjudan men blev avskräckt av priset. Hur brukar dagarna se ut, är det en klubb för inbördes förundran eller kan jag jag "nyfiken" känna mig hemma och välkommen i ett sådant evenemang?
Jag har noll koll, har inte varit där och har inte anmält mig, trodde det var gratis. Vad kostar kalaset och vad ingår?Är det någon här i tråden (kanske @azcii , @Ernesto, @yonsson) som har varit med under P-Day i Amsterdam vid något tidigare tillfälle? Jag lyckades säkra en inbjudan men blev avskräckt av priset. Hur brukar dagarna se ut, är det en klubb för inbördes förundran eller kan jag jag "nyfiken" känna mig hemma och välkommen i ett sådant evenemang?
Tack för den trevliga beskrivningen! Låter ju rätt trevligt och jag kan bara jämföra med ett officiellt Grand Seiko evenemang jag besökte i Amsterdam som var något av en höjdpunkt i mitt klockintresse: trevliga människor, god mat, intressanta genomgångar och ett snudd på autistiskt nörderi. Klart man vill försöka medverka i mr av det! Jag ska ta mig en funderare och om det åker ner fler svenskar möter jag mer än gärna upp på plats för att prata klockor och strunt!Ingen från Paneristi Sweden har varit med på P-day tidigare; möjligen enstaka svensk någon gång vid något tillfälle. P-day äger rum i olika städer och världsdelar varje gång. Denna gång är det Europas tur och valet föll på Amsterdam.
Det är inte en klubb för inbördes beundran utan en klubb för Paneristi, dvs individer med en genuin person för Panerai. Sen är det klart att det sker sedvanlig beundran av klockor..
Programmet är inte offentligt utan delges bara de som kommer att delta. Att P-day brukar innehålla en ambitiös middag är dock allmänt känt. Känt numera är även att Officine Panerai kommer att vara involverade i P-day på något sätt.
Tycker du inte ska vara rädd för att bemötas illa på något sätt för att du känner dig som en rookie i sammanhanget. Det kommer att vara hjärtligt och trevligt och vi mer rutinerade svenska Paneristi som åker till Amsterdam är ytterligare en garant för att du kommer att få ett gott bemötande![]()
Vad som ingår är väl inte riktigt officiellt. Men 285euro per person är en rätt hög summa pengar. Dock har jag "turen" att inte behöva boende och mycket restaurangbesök.Jag har noll koll, har inte varit där och har inte anmält mig, trodde det var gratis. Vad kostar kalaset och vad ingår?
Beror ju på vad som ingår. Finns det inte någon infotråd? När jag googlar får jag bara upp massa olika trådar om att det kommer komma en tråd om det.Vad som ingår är väl inte riktigt officiellt. Men 285euro per person är en rätt hög summa pengar. Dock har jag "turen" att inte behöva boende och mycket restaurangbesök.