• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Helt klart en 44mm.
Den jag tittat närmast på är 01104, missade dessvärre kapet som var häromdagen. Alternativt 00723 då jag har förkärlek till länk. Bubbla vs inte bubbla är jag inte så noga med när det kommer till kritan även om jag föredrar utan bubbla.

1312, 1359, 233 , 1351 sen alla gmt har väl datum som säljs idag.

471-486 fanns, gmt + datum och varje limiterad till 10ex :confused:
... för jag noterade nämligen för några veckor sedan att @SamiA har en inne. Hade jag vetat att den var 47mm så kanske det hade kunnat bli den istället för 720. :) Jag är inte sugen på GMT, men jag har ingen panna med mer än 3-dagarsverk.
63522-2ac060cb102042809ee5ee2782d5d4bd.jpeg

https://kellokonttori.fi/product/panerai-radiomir-472-10-days-gmt-limited-edition

Är det någon här i tråden (kanske @azcii , @Ernesto, @yonsson) som har varit med under P-Day i Amsterdam vid något tidigare tillfälle? Jag lyckades säkra en inbjudan men blev avskräckt av priset. Hur brukar dagarna se ut, är det en klubb för inbördes förundran eller kan jag jag "nyfiken" känna mig hemma och välkommen i ett sådant evenemang?

Är det någon här i tråden (kanske @azcii , @Ernesto, @yonsson) som har varit med under P-Day i Amsterdam vid något tidigare tillfälle? Jag lyckades säkra en inbjudan men blev avskräckt av priset. Hur brukar dagarna se ut, är det en klubb för inbördes förundran eller kan jag jag "nyfiken" känna mig hemma och välkommen i ett sådant evenemang?
Ingen från Paneristi Sweden har varit med på P-day tidigare; möjligen enstaka svensk någon gång vid något tillfälle. P-day äger rum i olika städer och världsdelar varje gång. Denna gång är det Europas tur och valet föll på Amsterdam.

Det är inte en klubb för inbördes beundran utan en klubb för Paneristi, dvs individer med en genuin passion för Panerai. Sen är det klart att det sker sedvanlig beundran av klockor.. ;)
Programmet är inte offentligt utan delges bara de som kommer att delta. Att P-day brukar innehålla en ambitiös middag är dock allmänt känt. Känt numera är även att Officine Panerai kommer att vara involverade i P-day på något sätt.

Tycker du inte ska vara rädd för att bemötas illa på något sätt för att du känner dig som en rookie i sammanhanget. Det kommer att vara hjärtligt och trevligt och vi mer rutinerade svenska Paneristi som åker till Amsterdam är ytterligare en garant för att du kommer att få ett gott bemötande :)

Senast ändrad:
Jag har noll koll, har inte varit där och har inte anmält mig, trodde det var gratis. Vad kostar kalaset och vad ingår?

Ingen från Paneristi Sweden har varit med på P-day tidigare; möjligen enstaka svensk någon gång vid något tillfälle. P-day äger rum i olika städer och världsdelar varje gång. Denna gång är det Europas tur och valet föll på Amsterdam.

Det är inte en klubb för inbördes beundran utan en klubb för Paneristi, dvs individer med en genuin person för Panerai. Sen är det klart att det sker sedvanlig beundran av klockor.. ;)
Programmet är inte offentligt utan delges bara de som kommer att delta. Att P-day brukar innehålla en ambitiös middag är dock allmänt känt. Känt numera är även att Officine Panerai kommer att vara involverade i P-day på något sätt.

Tycker du inte ska vara rädd för att bemötas illa på något sätt för att du känner dig som en rookie i sammanhanget. Det kommer att vara hjärtligt och trevligt och vi mer rutinerade svenska Paneristi som åker till Amsterdam är ytterligare en garant för att du kommer att få ett gott bemötande :)
Tack för den trevliga beskrivningen! Låter ju rätt trevligt och jag kan bara jämföra med ett officiellt Grand Seiko evenemang jag besökte i Amsterdam som var något av en höjdpunkt i mitt klockintresse: trevliga människor, god mat, intressanta genomgångar och ett snudd på autistiskt nörderi. Klart man vill försöka medverka i mr av det! Jag ska ta mig en funderare och om det åker ner fler svenskar möter jag mer än gärna upp på plats för att prata klockor och strunt! :)
Jag har noll koll, har inte varit där och har inte anmält mig, trodde det var gratis. Vad kostar kalaset och vad ingår?
Vad som ingår är väl inte riktigt officiellt. Men 285euro per person är en rätt hög summa pengar. Dock har jag "turen" att inte behöva boende och mycket restaurangbesök.

Vad som ingår är väl inte riktigt officiellt. Men 285euro per person är en rätt hög summa pengar. Dock har jag "turen" att inte behöva boende och mycket restaurangbesök.
Beror ju på vad som ingår. Finns det inte någon infotråd? När jag googlar får jag bara upp massa olika trådar om att det kommer komma en tråd om det.

Tillbaka
Topp