• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

... och wait a minute.. När köpte du en 372????

Stort grattis :D Grymt komplement till (min tidigare) 111 ! :)
Tack! Det var några veckor sedan. Den har förekommit i tråden. Ja, verkligen ett grymt komplement. En kollega tyckte att den var precis likadan, fast gulare... Försökte förklara att den enda likheten är att det är en klocka från samma märke ;-) Annan boett, verk, visare, sandwich, bredd på band mm. Man jobbar i uppförsbacke.

EF7E2E4B-3E04-488A-A86F-C8DAE5EC159A.jpeg
Behöver komma ut mer tror jag.... (PAM1359)

Förlåt, menar nu inget illa... har du ingen Panerai och funderar på att åka på Pday? Varför då, om du inte har det specifika nördintresset?
Klart att du får ifrågasätta, detta är en lustig situation! Även om jag anser mig ha integritet är jag en enorm sucker för event och nördar som pratar varmt om sin hobby. Dessutom har Panerai som märke vuxit på mig och jag tänkte spontant att detta kunde vara ett bra tillfälle att få umgås med "proffsen" och få lära mig mer. Att det sedan blir ett kul event är bara en bonus. Så var det lite när jag gick på ett GS event: kunde knappt någonting om märket innan men lärde mig massor. Om jag skulle ta mig till P-Day hoppas jag på något liknande. Dessutom bor jag inte särskit långt ifrån och man får ju ta chansen. :)

Klart att du får ifrågasätta, detta är en lustig situation! Även om jag anser mig ha integritet är jag en enorm sucker för event och nördar som pratar varmt om sin hobby. Dessutom har Panerai som märke vuxit på mig och jag tänkte spontant att detta kunde vara ett bra tillfälle att få umgås med "proffsen" och få lära mig mer. Att det sedan blir ett kul event är bara en bonus. Så var det lite när jag gick på ett GS event: kunde knappt någonting om märket innan men lärde mig massor. Om jag skulle ta mig till P-Day hoppas jag på något liknande. Dessutom bor jag inte särskit långt ifrån och man får ju ta chansen. :)

Bli bara inte förvånad när du får ett panna-sug utan dess like efteråt!

Tack! Jag har börjat leta runt lite i Panerai-världen men har lite problem med något som "passar". PAM911 vorde ju magiskt, men verkar snudd omöjlig att få tag på. PAM111 är en annan het kandidat, men ett ETA-verk känns lite "hmm". Det kan bli några spännande månader framöver!
Det är inget fel på 111. :)

Det är lite två läger där. En del vill ha ETA och andra vill ha Inhouseverk.

Du får min röst som läkare om du har pannan på under undersökningen

Det är min livs sorg att man inte får ha klocka på jobbet, kanske får starta en Panerai-klinik där man kan göra undantag för Panerai ;)

Tack!

Pannan i pannan, som en sån där skum läkargrej.
Det skulle lösa hygienaspekten, kanske be Mays Berlin att göra ett custom ;)

Och tack!

Danke!

Intervjun gick bra, nu får man snällt vänta 3 veckor på besked :D

Ja jag har hållt mig undan.. Varit med om lite tråkiga erfarenheter kopplat till mitt klockintresse. Återhämtar mig sakterligen..
Lider med dig! Hade samma känsla efter att vi haft inbrott hemma.
Obehagskänslan är inte att leka med. Klockintresset (åtminstone behovet av att dela med sig så öppet) dog på nåt sätt : (
Nu har det gått drygt ett år sen händelsen och tanken på att sälja av det lilla man har gnager ständigt i det undermedvetna.

Längd på 661 är 54,5 mm (om jag nu kan vara så precis med mitt dåliga skjutmått) . Ledsen att det tog lite tid men klockan och skjutmått har varit på olika ställen :).
@mårt @Magnusen
Alltså, det där är spännande...

En liten skillnad i storlek för carbotech jämfört med vanlig måste ju bero på något, inte bara på "huh, formen var visst lite konstig", utan snarare "shit, om vi inte förlänger den lite så trillar den sönder".

Det är min livs sorg att man inte får ha klocka på jobbet, kanske får starta en Panerai-klinik där man kan göra undantag för Panerai ;)

Intervjun gick bra, nu får man snällt vänta 3 veckor på besked :D
Hoppas att det gick vägen! Vi ska just rekrytera en ny ST och vilken klocka hen bär kommer att vara en viktig faktor om jag får något att säga till om:) Visst är det tråkigt med klockförbud men det finns ganska många fina klockor i vita fickor runtom i landet...

Hoppas att det gick vägen! Vi ska just rekrytera en ny ST och vilken klocka hen bär kommer att vara en viktig faktor om jag får något att säga till om:) Visst är det tråkigt med klockförbud men det finns ganska många fina klockor i vita fickor runtom i landet...

Tack! Vilken sorts klinik? Haha helt rätt! Rekryteringspoliserna lär gå i taket :D Ja, det gör väl det och även många på handleden bland en del äldre som tycker att det där med hygien rör väl inte mig!? Tvivlar på att klockan gjorde till eller från denna gången men alltid en bra dag när man bär Panerai :)

Tack! Vilken sorts klinik? Haha helt rätt! Rekryteringspoliserna lär gå i taket :D Ja, det gör väl det och även många på handleden bland en del äldre som tycker att det där med hygien rör väl inte mig!? Tvivlar på att klockan gjorde till eller från denna gången men alltid en bra dag när man bär Panerai :)
Universitetsklinik, internmedicinsk specialitet, bara att PM:a efter AT:) Men sämre för klockbärare som sagt, dem ser man mest på röntgen och klinfys.

• Like
Reactions: Rey
Tillbaka
Topp