• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tvkd5

Cartier
2-Faktor
Jag var idag (igen) och provade den välkända 422 och undrar bara, i all min ängslighet, vad tycker ni om storleken? Personligen börjar jag gillaa 47mm mer och mer. Jag fick erbjudandet om 80' jämt utan förhandling, synd bara att min Autavia inte riktigt når upp till det när jag säljer den... :banghead:

IMG_0160.jpg

Screenshot 2019-03-19 at 20.11.42.png
Jag köpte ju en 422 utan att ha provat 47 mm och gillar den skarpt! En del skjortor med smal o lång ärm (den där sista biten som knapparna sitter på) blir kanske lite problem ibland men jag tycker oftast det funkar bra o den klassiska enkla designen passar bra till kavaj - kronskyddet blir en fin detalj tycker jag.
De som ser dig tittar ju inte bara på din klocka utan helheten. När vi lägger upp wristshots här är ju bara klockan o lite av armen med på bild, i verkligheten är ju klockan inte alls lika framstående.
Kort version: Köp! ;)
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
47mm Panerai under tredelad kostym och manschettknappar låter ju helt fantastiskt svincoolt, men inte en chans att jag är tillräckligt cool för det. Så min spontana tanke är att köra 422:an till ledigare klädsel och sedan köra på min Longines dressare i guld när tillfället krävs för det. Alternativt köpa en Cartier Tank och ha på arbetstid. Men tack för frågan och det väldigt diplomatiska sättet att formulera "Panerai och kostym är nog ingen jättehöjdare" ;)
Klart man kan köra panna till kostym på jobbet. Skit i konventioner. Sen kanske jag inte skulle rocka panna till en smoking, men det är en annan sak.

Klart man kan! Jag hade gjort det. Min poäng var mer - ska man endast ha 1 klocka och har kostym på sig till vardags kanske inte 47mm är det jag hade gått för.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
47mm Panerai under tredelad kostym och manschettknappar låter ju helt fantastiskt svincoolt, men inte en chans att jag är tillräckligt cool för det. Så min spontana tanke är att köra 422:an till ledigare klädsel och sedan köra på min Longines dressare i guld när tillfället krävs för det. Alternativt köpa en Cartier Tank och ha på arbetstid. Men tack för frågan och det väldigt diplomatiska sättet att formulera "Panerai och kostym är nog ingen jättehöjdare" ;)

Med mitt förra inlägg sagt. Har du en annan klocka att variera med. Kör på 422!
 

azcii

Patek
2-Faktor
Då kör vi!

upload_2019-3-19_14-23-22.png














Skojar bara :D


This is where it gets a bit crazy and hopefully you made it this far. We all know how hard a Bronzo is to get. Practically impossible. Well, 5 pieces are available for anyone to purchase right now through their e-commerce site. SO RUN! First come first serve. This is just madness and hopefully they upgraded their servers to handle it. The pieces will apparently be available as well through the WeChat Panerai Boutique as well as Mr. Porter.


Haha, jag hade tydligen ett av exen :D Går inte att checka ut längre
 

keroro

Rolex
2-Faktor


This is where it gets a bit crazy and hopefully you made it this far. We all know how hard a Bronzo is to get. Practically impossible. Well, 5 pieces are available for anyone to purchase right now through their e-commerce site. SO RUN! First come first serve. This is just madness and hopefully they upgraded their servers to handle it. The pieces will apparently be available as well through the WeChat Panerai Boutique as well as Mr. Porter.


Haha, jag hade tydligen ett av exen :D Går inte att checka ut längre
Snacka om att stresstesta plattformen :) gick beställningen igenom då?
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Klart man kan köra panna till kostym på jobbet. Skit i konventioner. Sen kanske jag inte skulle rocka panna till en smoking, men det är en annan sak.
En idé för nästa Bondrulle kanske? Tänk dig bara en episk slutstrid med Bond klädd i smoking och en Submersible ;)

Jag köpte ju en 422 utan att ha provat 47 mm och gillar den skarpt! En del skjortor med smal o lång ärm (den där sista biten som knapparna sitter på) blir kanske lite problem ibland men jag tycker oftast det funkar bra o den klassiska enkla designen passar bra till kavaj - kronskyddet blir en fin detalj tycker jag.
De som ser dig tittar ju inte bara på din klocka utan helheten. När vi lägger upp wristshots här är ju bara klockan o lite av armen med på bild, i verkligheten är ju klockan inte alls lika framstående.
Kort version: Köp! ;)
Haha jo klockskadan har ju gått i kubik sedan man hittade till KS. Jag bor för tillfället i Hongkong och här ser man kostym och skjortor med alla typer av möjliga och omöjliga klockor. Just kavaj och Panna är jag fortfarande lite försiktigt neutral till.
 

Puryeah

Panerai
En idé för nästa Bondrulle kanske? Tänk dig bara en episk slutstrid med Bond klädd i smoking och en Submersible ;)


Haha jo klockskadan har ju gått i kubik sedan man hittade till KS. Jag bor för tillfället i Hongkong och här ser man kostym och skjortor med alla typer av möjliga och omöjliga klockor. Just kavaj och Panna är jag fortfarande lite försiktigt neutral till.


Vad mäter dina handleder? Tyckte den såg rätt stor ut på dig. Men sen kan ju ofta klockor framstå lite större på bild än i verkligheten.
 

Hooch

Omega
2-Faktor
Mycket bra! Var det något krångel med att få dem att låta tavla o visare vara kvar? Det sägs ju att de gärna tvångsbyter dem.
Det var anledningen till att det tog 6+ månader att få den servad, den har fått stanna i Sverige. Eller ja, den har varit två gånger nere i Amsterdam under denna tiden, men det är en annan del av historien :D
 
Senast ändrad:
Topp