• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jo, problemet är att det är eu regulationer att byta ut radioaktiva ämnen som tritium.

Det är snarare en norm att sånna delar byts ut, ffa visare för de går ofta sönder när de ska tas av. Vintageurmakare löser med att måla på ett tunt lager lack så inte tritiumet flyger ut i luften.

Jag fick panerais customer service chef på telefonen för europa och tjatade för att få igenom min PreA när jag köpte den.
Tänker skicka min till urmakare utomlands för att serva nästa gång
Något tups på sån urmakare? 😛 Jag har inte energin att bråka med customer service om att byta ut delar. Det har visat sig förvånansvärt svårt att få en krona fixad 😕

Fick ett tips utav Norrland på en lokal urmakare i gbg. Han kunde ta en titt sa han men hade inte heller tillgång på delar. Känns som ett onödigt dyrt och riskabelt moment att skicka den med postnord för att kanske få den åtgärdad :(

Något tups på sån urmakare? 😛 Jag har inte energin att bråka med customer service om att byta ut delar. Det har visat sig förvånansvärt svårt att få en krona fixad 😕

Fick ett tips utav Norrland på en lokal urmakare i gbg. Han kunde ta en titt sa han men hade inte heller tillgång på delar. Känns som ett onödigt dyrt och riskabelt moment att skicka den med postnord för att kanske få den åtgärdad :(
Kolla med farfars klocka. Han är grym, så länge det inte gäller Rolex för han vägrar öppna dem :)

Har nys på en tyskland, låt mig fråga och jag DMar dig

Tillbaka
Topp