Sjukt bra att veta att du kan fixa sånt. Den tjänsten vill jag också betala förDet är inte så meckigt, tar väl max en halvtimme, hjälper jag gärna dig med om du vill.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt bra att veta att du kan fixa sånt. Den tjänsten vill jag också betala förDet är inte så meckigt, tar väl max en halvtimme, hjälper jag gärna dig med om du vill.
Byta nån tråd då och då känns lite löjligt att ta betalt förSjukt bra att veta att du kan fixa sånt. Den tjänsten vill jag också betala för![]()
Panerai's marketing team: Built for modern day heroes with 30m water resistance.
Byta nån tråd då och då känns lite löjligt att ta betalt för
Men jag bytte åt en här i tråden tidigare (glömt vem det var nu), hursom valde han att skänka en slant till bcf. Sånt kan man ju inte bli annat än glad för
Edit: @meijlinder var det ju, ska han ha cred för
Panerai's marketing team: Built for modern day heroes with 30m water resistance.
Ah, makes sense ,såklart. de kör 30m pga historisk korrekthetOld school pannor hade också 30m wr. Räckte ju gott och väl för attackdykarna!![]()
Att inte gilla sunburst på en dykarklocka är ju ett friskhetstecken.Du är lite konstig du.![]()
Det var ju det där med sunbursttavlaVet inte riktigt vad jag känner för nya oerhört limiterade suben, tankar? Visst due säljer bra men...
![]()
![]()
"Dumbo"!Sen undrar jag om folk verkligen gillar denna som passar både höger och vänsterhänta, kan bli lite stort tänker jag. Eller?
Sinistra/Destro med GMT-funktion.
![]()
![]()
Du menar att den flyger?"Dumbo"!
"Dumbo"!
Trivs du med din oris?Tjena alla panerai-nördar. Har bestämt mig för att köpa en Panerai, har i nuläget en Oris aquis som är 43,5mm och är osäker på om jag ska gå ner till 42 mm eller upp till 44mm. Den modell jag kollat på är luminor marina, vill ha med svart urtavla men är grymt osäker på storleken. Några tips och råd från proffsen?
Luminor Marina betyder att modellen har kronskydd och den lilla sekundvisaren. Det finns många olika varianter av Luminor Marina. Jag skulle rekommendera en 44mm i det s.k. bettarini-caset, som sitter tätt på handleden och inte känns som en boll i ett snöre (trademark), exempelvis 510, 776, 111 eller 005. Den kommer du att gilla. De (flesta) som är 42mm och heter Luminor Marina är lite högre och sitter inte lika bra. Prova en 44mm, jag tror den sitter bättre än din Oris.Tjena alla panerai-nördar. Har bestämt mig för att köpa en Panerai, har i nuläget en Oris aquis som är 43,5mm och är osäker på om jag ska gå ner till 42 mm eller upp till 44mm. Den modell jag kollat på är luminor marina, vill ha med svart urtavla men är grymt osäker på storleken. Några tips och råd från proffsen?
jättenöjd, men känner att jag vill ha en lite "finare" klockaTrivs du med din oris?
Kan du visa vilken modell du kikat på specifikt? Länk eller bild?Tjena alla panerai-nördar. Har bestämt mig för att köpa en Panerai, har i nuläget en Oris aquis som är 43,5mm och är osäker på om jag ska gå ner till 42 mm eller upp till 44mm. Den modell jag kollat på är luminor marina, vill ha med svart urtavla men är grymt osäker på storleken. Några tips och råd från proffsen?
har kollat på pam00392Kan du visa vilken modell du kikat på specifikt? Länk eller bild?
Det är en modell som är lite rundare i formen, sitter inte tätt på handleden. Jag skulle inte rekommendera den. Jag skulle rekommendera pam01392, den uppdaterade 392, den är 2,2mm tunnare, om du måste ha datum och automat.har kollat på pam00392
okej tyckte den såg väldigt rund ut, datum eller automat är absolut inget måsteDet är en modell som är lite rundare i formen, sitter inte tätt på handleden. Jag skulle inte rekommendera den. Jag skulle rekommendera pam01392, den uppdaterade 392, den är 2,2mm tunnare, om du måste ha datum och automat.
Då ska du inte ha någon av de modellerna. Kolla på 005, 111, 510, 776 eller 590 ...okej tyckte den såg väldigt rund ut, datum eller automat är absolut inget måste
Ett annat tips. Om du tycker att kronskyddet känns lite scary och kan stöta emot din handled, så finns det en riktigt awesome modell som har allt ... 796.okej tyckte den såg väldigt rund ut, datum eller automat är absolut inget måste
Hej och kul med att du börjar titta på Panerai.har kollat på pam00392
Om du är bekväm med en Oris på 43,5mm skulle jag inte begränsa mig till 42mm.Tjena alla panerai-nördar. Har bestämt mig för att köpa en Panerai, har i nuläget en Oris aquis som är 43,5mm och är osäker på om jag ska gå ner till 42 mm eller upp till 44mm. Den modell jag kollat på är luminor marina, vill ha med svart urtavla men är grymt osäker på storleken. Några tips och råd från proffsen?
Nej det tycker jag inte är ett problemEtt annat tips. Om du tycker att kronskyddet känns lite scary och kan stöta emot din handled, så finns det en riktigt awesome modell som har allt ... 796.
Vem är det som har en 796 här, förresten? Kan man få ett foto på baksidan?![]()
Hej och kul med att du börjar titta på Panerai.
Mitt intresse för märket började för några år sedan och skapade då denna tråd. När jag började leta fastnade även jag för 392 bland annat för att den var 42mm.
Som redan sagts så bygger den väldigt mkt på höjden och efter att jag provat den så kände jag direkt att det inte var något för mig.
Jag gick vidare i mitt sökande och testade en pam005 som jag fastnade för omgående. Sedan har jag haft lite olika modeller men alltid hållt mig till 44 mm. Tycker att de bärs lite större än vad jag är van vid men absolut inte för stort.
Så kila på försa sidan i tråden så kanske du får lite inspiration![]()
Nej det stämmer men vill inte att det ser löjligt utOm du är bekväm med en Oris på 43,5mm skulle jag inte begränsa mig till 42mm.
Jag har bara 16cm handled men kan ändå tycka att en 44mm funkar. Visst är det stort men det är ju ingen dressklocka du är ute efter antar jag?
![]()