• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

azcii

Patek
2-Faktor
Sista dagen i azcii's July OWG challenge™

IMG_20190731_152337_260.jpg
 
Det var länge sedan jag postade i den här trevliga tråden. Har haft några pannor tidigare. Karriären började för över 10 år sedan med en 40 mm:are på stållänk - kanske inte det mest typiska för Panerai. Sedan ett par Radiomirs och en 422:a. Efter 512 trodde jag att jag var klar med Panerai men för några veckor sedan kom suget tillbaka. Får se hur länge den stannar.
C5EDB92E-3992-46C2-BF41-D7F1D84A40AE.jpeg
5EFCC398-DDCC-414E-93AC-4589A9D3BFD6.jpeg
Snygg! Vad är det för ref?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
@azcii jag såg din post på FB/Paneristi om att JMP tänker fokusera på lite nya "historiska" Radiomir, etc. Jag såg i kommentarerna att folk är negativa till detta, någon skrev "further knifing the brand" och en annan skrev typ att de borde gå tillbaka till originalen. Jag har sett liknande kommentarer på andra ställen / trådar, men jag förstår inte vad de är ute efter. Vill de ha två Bettarini-modeller i massproduktion och absolut inget mer? Det känns så.
Erik är alltid bajsnödig..
 

Compiss

Patek
2-Faktor
I de nya som kom nu? Är de sämre?
Upplys mig :) vad har jag missat.
Kanske skulle skrivit ”annat” urverk i stället för sämre. Det är ett iofs 2mm tunnare urverk i nya modellen med Panerai har gått ifrån inhouse och använder ett richemont OP XXXIV och i 682an sitter panerais P9010

Talade med några säljare på Nymans och de benämnde richemontverket som ett sämre urverk jämfört med det äldre.
 
Topp