• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

kmg

Patek
2-Faktor
Håller med att det är reko pris på bägge.
Dock varit löjliga priser på framförallt 44 mm luminors i diverse utföranden länge så inget nytt egentligen. Typ det enda negativa man kan säga om vår Paneraicommunity är att vårt tyckande vad som är ”optimal panna” gör köpandet likriktat. Dessa två refs har aldrig varit de mest populära här på KS. Synd för de är ju bra klockor.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor

Jag säger lite emot kmg med att 510 och 005 är helt lagom populära pannor, fast jag håller med om att de inte varit de allra mest populära på KS. Oavsett vilket, är det mycket köp&sälj som händer mitt i sommaren? Och det som jag faktiskt tror påverkar är mättnaden ... vi är inte så många entusiaster, och vi har köpt fler pannor än vi använder :D
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Personligen hade jag mer än gärna stillat min flipparsjuka lite och äntligen fått tummen ur för att pröva Panerai. Speciellt med tanke på att många verkar vilja sälja sina 422:eek:r nu också. Tyvärr är det en extremt tom plånbok pga studier som sätter stopp för min del.
 
Q

Qvintus

Guest
Jag säger lite emot kmg med att 510 och 005 är helt lagom populära pannor, fast jag håller med om att de inte varit de allra mest populära på KS. Oavsett vilket, är det mycket köp&sälj som händer mitt i sommaren? Och det som jag faktiskt tror påverkar är mättnaden ... vi är inte så många entusiaster, och vi har köpt fler pannor än vi använder :D

Håller med Mårt att det kan ha uppstått mättnad och att även svenska paneristis har fler pannor än vad de använder, vilket därmed binder kapital.
Internationellt har kritiken riktats mot Panerais alltför frekventa ”limited editions” samt att trenden vänt till fördel för lite mindre diametrar. Med det sistnämnda vill jag dock inte alls förespråka pannor under 40-42 mm. Luminor Due 38 är en styggelse!
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Håller med Mårt att det kan ha uppstått mättnad och att även svenska paneristis har fler pannor än vad de använder, vilket därmed binder kapital.
Internationellt har kritiken riktats mot Panerais alltför frekventa ”limited editions” samt att trenden vänt till fördel för lite mindre diametrar. Med det sistnämnda vill jag dock inte alls förespråka pannor under 40-42 mm. Luminor Due 38 är en styggelse!
Är det några vettiga människor som kritiserar då? Det mesta jag hör är bara yab-yab-yab-jag-har-inget-bättre-för-mig-än-att-yab-yab-yab-och-jag-kan-inte-backa-upp-mitt-yab-yab-yab ... Undantaget är väl José, fast jag tycker han överdriver lite för mycket i retoriken (men faktan är ju rejält sund), det känns personligt för honom. :)
 

carpediem

Omega
Skulle också medge att det känns mättat, förutom Submersible som verkar blivit poppis nu iom Panerai själva kör hårt på de. Vill själv ha en nu :D Hursom går ju trender upp och ner, själv börjar jag bli ganska trött på att se div. sportrolex modeller överallt, fördelen med Panerai i mitt tycke är att de har en helt unik framtoning jämfört med resten av marknaden. Därav är det också ett känsligare märke. Men också mycket roligare att äga. Storleken ser jag inte som en trend, Panerai är stora för att de historiskt varit det, utöver storleken är ju annars Pannor ganska diskreta i sin design och håller på tidlösa detaljer. Inte som andra big size märken såsom t.ex. Hublot.
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Appropå för många pannor...
Om någon är sugen på en mkt fin 590 så kan vi nog komma överens, har konstaterat att jag inte behöver den.
IMG_20190721_204214.jpg
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Det kan också vara så att @peterc vill att vi övertygar honom att behålla klockan genom vårt lovprisande.
Det är så det är ;)
Nej faktiskt inte, men under min relativt korta tid i Panerai världen så snurrar ögon och hjärna hela tiden och jag tror varje dag att jag hittat receptet till den perfekta uppsättningen vilket aldrig är fallet. Just nu vinner min 233 över 590 och radarn har börjat zooma... Men då har jag ingen Bettarini förstås... Jävlar oxo :)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Det är så det är ;)
Nej faktiskt inte, men under min relativt korta tid i Panerai världen så snurrar ögon och hjärna hela tiden och jag tror varje dag att jag hittat receptet till den perfekta uppsättningen vilket aldrig är fallet. Just nu vinner min 233 över 590 och radarn har börjat zooma... Men då har jag ingen Bettarini förstås... Jävlar oxo :)
Du måste ha en Bettarini. Den är universell.
 
Topp