• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har fått nån idé sista veckan att jag gillar att ha 26mm band i 24mm luggarna , nån annan som drabbats av det någon gång? Åsikter om det?
Det fyller ut så gött...
IMG_20190921_231805.jpg

Aldrig provat, återkommer med bildbevis
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Men hörnini potentiella Dr. Frankensteins, nu är det ju dags att börja drömma om SIHH2020 och prata om helt motsatta modellidéer på paneristi.com.
Blir onekligen väldigt intressant att se.. Subbarna var ju verkligen i överlägset fokus 2019 där både sub-offensiven i sig, upplevelserna kopplat till vissa subs, samt den nya Bronzon 968 (i och med att den läckte tidigt) delade på nämnda fokus. I övrigt var det lite blandade skurar av primärt hemliga sneak peaks av annat som komma skulle/ska under 2019. De olika 99X är väl de som smällt högst av dessa, med Verde Militare-editions och ovannämnda 992 som jag tycker är jäkligt cool..

Som sagt, sjukt spännande att se var fokus hamnar nu och vad detta kommer att inbegripa!
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Finns tyvärr få som bär upp dem
..och var går gränsen? Vilket handledsmått?
Hoppas det inte ligger för högt; annars är det bra många Risti i denna tråd och annorstädes du måste anse vara lurade/se fåniga ut med tefat på armarna :D

Skämt åsido; detta är fullständigt subjektivt. Man bär det man är komfortabel och trivs i. Det är precis som nissarna i alla "manlig nog att bära upp en mini-klocka"- och "visa upp din bebis-Rolex"-trådarna trivs i sina pyttepjäser. Jag tycker en 32mm-klocka på en 19,5 cm-handled ser minst sagt löjligt ut, but if it rocks their boat; kör hårt!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Denna eviga fråga om diameter:)
Jag kan konstatera att jag, ju äldre jag blir, skiter mer och mer i vad andra tycker i frågan. Skiter ännu mer i om någon tycker att min klocka är för stor eller för liten på mig. Jag bär personligen inte Panerai för att de är förhållandevis stora utan för att de är jävligt snygga!
 
Topp