• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En till. coola tycker jag.
upload_2019-10-8_10-43-27.png

https://www.mrporter.com/en-se/mens...mm-ceramic-and-leather-watch/7600457660373591

Anthony Bourdain (en personlig idol för övrigt) var väl lite halvkänd för att ha en bra klocksamling även om han förmodligen inte var lika nördig som många här på forumet. iGavel har nu fått i uppgift att sälja delar av hans dödsbo med bland annat konst, böcker och även några klockor. Bland annat denna Radiomir. Rätt hårt sargad, men stentuff!
Panerai_Radiomir_Wristwatch_941_1.jpg
Panerai_Radiomir_Wristwatch_941_3.jpg
Panerai_Radiomir_Wristwatch_941_7.jpg
http://bid.igavelauctions.com/Bidding.taf?_function=detail&auction_uid1=5555250#

Kort fråga: Personligen hade jag gärna köpt denna klocka, just för att det var Bourdains och för att den var med i en hel del TV-produktioner om jag inte missminner mig. Samtidigt känns det lite makabert att köpa en klocka från en avliden person enbart för att denne var känd. Det finns väl hur många exempel som helst på detta (Newman, Kennedy m.fl.), men är hur ställer ni er till liknande exempel?

Anthony Bourdain (en personlig idol för övrigt) var väl lite halvkänd för att ha en bra klocksamling även om han förmodligen inte var lika nördig som många här på forumet. iGavel har nu fått i uppgift att sälja delar av hans dödsbo med bland annat konst, böcker och även några klockor. Bland annat denna Radiomir. Rätt hårt sargad, men stentuff!
http://bid.igavelauctions.com/Bidding.taf?_function=detail&auction_uid1=5555250#

Kort fråga: Personligen hade jag gärna köpt denna klocka, just för att det var Bourdains och för att den var med i en hel del TV-produktioner om jag inte missminner mig. Samtidigt känns det lite makabert att köpa en klocka från en avliden person enbart för att denne var känd. Det finns väl hur många exempel som helst på detta (Newman, Kennedy m.fl.), men är hur ställer ni er till liknande exempel?

Jag tycker inte provenance är så viktig. Vore ju coolt att köpa en klocka från Arnold eller så. Men då ska det också vara en mer speciell klocka.

Jag känner mig lite skeptisk till klockan ovan också. Vad är det för modell? Oklart skick.

Jag tycker inte provenance är så viktig. Vore ju coolt att köpa en klocka från Arnold eller så. Men då ska det också vara en mer speciell klocka.

Jag känner mig lite skeptisk till klockan ovan också. Vad är det för modell? Oklart skick.

Mycket armost, alt guck.

Nu gillar jag Bourdain skarpt, men vet inte om jag hade letat upp hans gamla ägodelar som klockor.

Ja detta är väl inget speciellt exemplar förrutom ägaren. Det är väl det som kan få priset att stiga rätt högt, även om skicket verkar rätt "sargat". Jag har aldrig hört talas om iGavel, men det känns märkligt att de inte har lagt upp mer information om klockan. Inget modellnummer, oklar storlek och uverket är bedömt som "not guaranteed". Inget för mig, men om någon i tråden lägger vantarna på den bjuder jag på GTG. ;)

Tillbaka
Topp