Kör! 372 är grym!
Ångrar att jag flippade min gamla
![]()
Ja när kommer du med en till panna egentligen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kör! 372 är grym!
Ångrar att jag flippade min gamla
![]()
Skickade tillbaka 674 och tog en 1523 istället.
Miami Vibes
![]()
![]()
Alltså, vafan Panerai ...NPS funkar inte.
Ja, du ser ju badkläderna.Perfekt för playan
Mmm.Do tell me more, kanske en fika om det snart?
Seriös fråga: Hur mycket damm drar den till sig?Skickade tillbaka 674 och tog en 1523 istället.
Miami Vibes
![]()
![]()
Snyggt, kul med lite mer färg i tråden!Skickade tillbaka 674 och tog en 1523 istället.
Miami Vibes
![]()
![]()
Äsch, ingen minns väl de som fegar ur med bandval?I approve den vita pannan ja, men för helvete, inte bandet såklart.
Kanske på @Ernesto, men inte på mig.![]()
Seriös fråga: Hur mycket damm drar den till sig?
Ja när kommer du med en till panna egentligen?
Hoppas snart! BMG köpet gick snett, så det fick ligga stilla under sommaren. Har ju varit sugen på 911:a ett tag också. Decisions decisions
Ah, jovisst går det. Jag bara föredrar när dagsvilan sker i hemmet.Ähh...lite smart föräldraskap med mkt lek så blir barnen trötta och sover några timmar...då får man göra lite kul saker helt enkelt
Du kommer inte att bli besviken.Jag vill tacka alla som gett input. Jag har nu slagit till och väntar nu bara på att @peterc skall komma hem från Orienten så att han kan posta klockan![]()
Inga problem med 47MM, här har du ett bättre och roligare alternativ än 372!Jag skall fatta mig kort, annars svamlar jag bara en massa
Överväger seriöst att köpa en 372, eller kanske en annan 47mm panna men det finns ju en 372 till salu nu så det är den jag lutar åt. Jag är föräldraledig och har ingen tid att åka in till Krons eller Nymans och testa. Har haft en 111:a tidigare och har testat 47 en eller två gånger utan att jag baxnade för storleken.
Är jag ute och cyklar? Bör jag sansa mig?
Har inte känt sådant sug efter en klocka sedan jag började med denna hobby för två år sedan. Till saken hör också att jag kände liknande sug efter en 372 när jag hade min PAM111 så det är ingen nyck. Det är på riktigt.
Jag är dock orolig över att jag byggt upp för mycket förväntningar och att den skall kännas som albatross.
Har 18cm, ganska platt, handled och är ganska van vid 44mm. 3mm till borde inte vara en stor grej, eller?
Tacksam för råd, stöd eller en knuff ner i vulkanen..
Edit:
Nu blev det en massa svammel ändå..
Hoppas, hoppasDu kommer inte att bli besviken.
Jag har sneglat på den, men nu är tärningen kastad.Inga problem med 47MM, här har du ett bättre och roligare alternativ än 372!
https://klocksnack.se/threads/panerai-luminor-673-full-set.109561/
Grattis!Jag har sneglat på den, men nu är tärningen kastad.
Skyndar mig så mkt jag kan, du väntar på en underbar klockaJag vill tacka alla som gett input. Jag har nu slagit till och väntar nu bara på att @peterc skall komma hem från Orienten så att han kan posta klockan![]()
Va tidigt du är uppe och vilken fin klocka du har.hoppas det här gör dagarna efter pday enklare, 721 på vårt limiterade paneristi Sweden band!
![]()
Va tidigt du är uppe och vilken fin klocka du har.
Va tidigt du är uppe och vilken fin klocka du har.
För att vara metamorfos alltså.Tidigt!? wtf
Tidigt!? wtf
För att vara metamorfos alltså.
För att vara metamorfos alltså.
Ja att tråden och Risti-communitiet är en fullgod anledning är givet! Sen skadar det ju inte att klockorna i sig är Da Shit796 o kaffe.
Har lite cash och letar nytt, varför kan man tänka sig mer Panerai? Måste vara denna gemytliga tråden
![]()