• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kör! 372 är grym!
Ångrar att jag flippade min gamla :(
IMG_5098 2.jpg

Ja när kommer du med en till panna egentligen?

Jag skall fatta mig kort, annars svamlar jag bara en massa :)
Överväger seriöst att köpa en 372, eller kanske en annan 47mm panna men det finns ju en 372 till salu nu så det är den jag lutar åt. Jag är föräldraledig och har ingen tid att åka in till Krons eller Nymans och testa. Har haft en 111:a tidigare och har testat 47 en eller två gånger utan att jag baxnade för storleken.
Är jag ute och cyklar? Bör jag sansa mig?
Har inte känt sådant sug efter en klocka sedan jag började med denna hobby för två år sedan. Till saken hör också att jag kände liknande sug efter en 372 när jag hade min PAM111 så det är ingen nyck. Det är på riktigt.
Jag är dock orolig över att jag byggt upp för mycket förväntningar och att den skall kännas som albatross.
Har 18cm, ganska platt, handled och är ganska van vid 44mm. 3mm till borde inte vara en stor grej, eller?
Tacksam för råd, stöd eller en knuff ner i vulkanen..
Edit:
Nu blev det en massa svammel ändå..
Inga problem med 47MM, här har du ett bättre och roligare alternativ än 372!:)
https://klocksnack.se/threads/panerai-luminor-673-full-set.109561/

Tillbaka
Topp