• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Vi återgår till den ordinarie diskussionen.
Jag behöver ett (eller flera) vattentåligt och bekvämt band till min 372.
Har funderat över canvas, men det vore också kul med något spexigt/färgglatt, kanske camo. Jag letar samtidigt men om någon här har något att tipsa om så tas det tacksamt emot :)

xamlam straps gör fantastiska canvas...här på en klocka du känner igen :)
IMG_20190925_220713.jpg
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Skulle vilja köpa ett Bosphorus canvas patina blue men hittar inget till salu nånstans. På hemsidan verkar han inte sälja nå band längre. Nån som vet var jag kan köpa ett sånt eller liknade? Blått 24/22
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har försökt hitta info om detta men lyckas inte. Jag kan säkert leta mer och hitta till slut men får nog snabbare svar här i tråden: Panerais egna gummin - kommer de i olika storlekar eller är det bara 125x75mm som gäller? Frågan avser 24mm mellan luggarna till 44mm Pam510. 125 är för långt för mig och jag har ingen lust att klippa av flärpen. Jag har ett alligator på 115x75 som passar rätt bra så det är nog den sizen jag är ute efter.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag har försökt hitta info om detta men lyckas inte. Jag kan säkert leta mer och hitta till slut men får nog snabbare svar här i tråden: Panerais egna gummin - kommer de i olika storlekar eller är det bara 125x75mm som gäller? Frågan avser 24mm mellan luggarna till 44mm Pam510. 125 är för långt för mig och jag har ingen lust att klippa av flärpen. Jag har ett alligator på 115x75 som passar rätt bra så det är nog den sizen jag är ute efter.
Jag trodde standardstorleken på Panerais gummi var just 115x75.
De finns i XS-storlek, vilket jag har för mig är typ 115x65.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jag har försökt hitta info om detta men lyckas inte. Jag kan säkert leta mer och hitta till slut men får nog snabbare svar här i tråden: Panerais egna gummin - kommer de i olika storlekar eller är det bara 125x75mm som gäller? Frågan avser 24mm mellan luggarna till 44mm Pam510. 125 är för långt för mig och jag har ingen lust att klippa av flärpen. Jag har ett alligator på 115x75 som passar rätt bra så det är nog den sizen jag är ute efter.

Det brukar hjälpa många att flytta den första keepern längre bort och på så sätt även flytta upp den andra keepern. Då hänger inte flärpen fritt lika mycket.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag är ju novis på detta, men när jag mäter de två strapsen som kom med klockan så är de just 125x75. Lite långt för mig alltså.
Jag tycker också de *borde* vara 125x75 som standard, håller helt med, men alla referenser jag hittar på nätet till OEM Standard säger 115x75, men däremot 125x75 som XL. Låter inte rätt. :)

Jag orkar inte packa fram ett OEM-gummi, har dem för inpackade ... någon annan som orkar?
 
Senast ändrad:

Johan_C

Panerai
Jag tycker också de *borde* vara 125x75 som standard, håller helt med, men alla referenser jag hittar på nätet till OEM Standard säger 115x75, men däremot 125x75 som XL. Låter inte rätt. :)

Jag orkar inte packa fram ett OEM-gummi, har dem för inpackade ... någon annan som orkar?
Alla standard OEM gummin är 125/75MM
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Jag är på gång att beställa några nya band från Mays-Berlin.

Någon här som vet om de brukar ha kampanjer denna tiden på året?
Kunde se att de körde 3 för 2 förra året runt dessa dagar, vilket såklart vore trevligt.
 
Topp