• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

@Magnusen fast har du läst den tidigare annonsen? Står inte mycket alls och det enda är att den har lite hairlines som jag har putsat bort, vilket jag också sagt. Sååååå fortfarande, jag tycker det är en helt fair annons. Jag är billigast på Chrono24 och helt rätt i pris. Så jag fattar inte argumentet. Varför ska jag sälja billigare bara för att jag köpt den till ett bra pris.
 
@Magnusen fast har du läst den tidigare annonsen? Står inte mycket alls och det enda är att den har lite hairlines som jag har putsat bort, vilket jag också sagt. Sååååå fortfarande, jag tycker det är en helt fair annons. Jag är billigast på Chrono24 och helt rätt i pris. Så jag fattar inte argumentet. Varför ska jag sälja billigare bara för att jag köpt den till ett bra pris.

var väl det som var själva grejen att det inte nämns i din annons att du använt capecod och polerat bort bruksspåren, inte priset. Men nu lämnar vi det. Trevlig helg och lycka till med försäljningen :)
 
FB278C57-F873-4B31-BB4C-2F0D9E4A5AA7.jpeg
 
@Hirtius nä där håller jag inte med. Visst Sandwitch är mer eftertraktat men jag har putsat upp klockan (ej polerat) med cape cod och därför tagit bort alla hairlines sen tidigare. Därav väldigt fin klocka. Innan fanns inga dings eller report överhuvudtaget och glaset är intakt så klockan är verkligen fin.

8 days i min mening är en av de mest sålda och därav eftertraktade Panerai och det är självklart en smaksak.

men smaken är som baken, du kanske gillar andra Paneraimodeller mer. sen tycker jag priset är väldigt fair då jag ändå är billigast på Chrono24

jag kan inte hjälpa att jag fick klockan till ett trevligt pris, vill ju ändå lägga ut den till marknadsvärde.
Det hade ju varit väldigt mycket ärligare om du skrivit i annonsen att du tagit bort repor med cape cod.
 
@Magnusen fast har du läst den tidigare annonsen? Står inte mycket alls och det enda är att den har lite hairlines som jag har putsat bort, vilket jag också sagt. Sååååå fortfarande, jag tycker det är en helt fair annons. Jag är billigast på Chrono24 och helt rätt i pris. Så jag fattar inte argumentet. Varför ska jag sälja billigare bara för att jag köpt den till ett bra pris.
Jag förstår inte varför du ska slira så mycket. Om vi kör exemplet Italiensk AD vilket din klocka är köpt ifrån så kan du här köpa en flång ny med fri frakt och 2 års garanti för 56K. Så "helt rätt i pris" är väl en bedömningsfråga.
https://www.chrono24.se/panerai/luminor-marina-8-days-pam-510---panerai-8days--id2776868.htm
 
Men att tro att utgångspris från handlare på c24 är marknadspris är ju ... i brist på andra ord, naivt

@Magnusen sen tycker jag det är fortfarande ganska otrevligt att bli outad så från Hiritius när det i min mening är en helt korrekt annons. Inte så att jag försöker mygla mig nått. Lägger endast ut en väldigt fin klocka till marknadspris. Inget fel med det. Varför ska jag vara straffad för att jag råkade få den köpt till ett bra pris?
 
@Magnusen fast har du läst den tidigare annonsen? Står inte mycket alls och det enda är att den har lite hairlines som jag har putsat bort, vilket jag också sagt. Sååååå fortfarande, jag tycker det är en helt fair annons. Jag är billigast på Chrono24 och helt rätt i pris. Så jag fattar inte argumentet. Varför ska jag sälja billigare bara för att jag köpt den till ett bra pris.
För att det skall vara en helt fair annons borde du skriva att du polerat klockan med cape cod. I övrigt är det en bra och informativ annons och priset är din ensak. Men som sagt, den saknar ju märken för att du tagit bort dem.
 
Tack för konkret och konstruktiv feedback till skillnad från de andra. Ändrade direkt :)
Du har fått konstruktiv kritik flera gånger. Du körde en liten fuling som inte gick hem, helt enkelt.
@Hirtius och @Rolexsearch (samt eventuellt@Magnusen @Moorflax @Matts @Pete11 och @Compiss)

Den här diskussionen är färdig och förbi, hoppas jag? Annars skulle jag önska att ni tar fortsättningen i en privat tråd alternativt håller samtalsklimatet enormt mysigt. Tack.
Ibland kan det nästan bli för mysigt här. Det är nog bra att det rör om lite ibland. Bra också att sådant här beteende kommer upp till ytan.
 
@Hirtius och @Rolexsearch (samt eventuellt @Magnusen @Moorflax @Matts @Pete11 och @Compiss)

Den här diskussionen är färdig och förbi, hoppas jag? Annars skulle jag önska att ni tar fortsättningen i en privat tråd alternativt håller samtalsklimatet enormt mysigt. Tack.

Det tror jag, men håller du inte med om att det är bra att sådana här saker kommer upp? Eller ska alla bara vara tysta och låta andra bli vilseledda? Själv läste jag annonsen som att den var uttagen från ad och i princip oanvänd.

Du har fått konstruktiv kritik flera gånger. Du körde en liten fuling som inte gick hem, helt enkelt.

Ibland kan det nästan bli för mysigt här. Det är nog bra att det rör om lite ibland. Bra också att sådant här beteende kommer upp till ytan.

visst hade vi kunnat flytta hela diskussionen till annan tråd men känns ändå som att Panerai tråden är ganska rätt.
 
Det tror jag, men håller du inte med om att det är bra att sådana här saker kommer upp? Eller ska alla bara vara tysta och låta andra bli vilseledda? Själv läste jag annonsen som att den var uttagen från ad och i princip oanvänd.

visst hade vi kunnat flytta hela diskussionen till annan tråd men känns ändå som att Panerai tråden är ganska rätt.

Det var inte vad jag klagade på. Jag tyckte det lät som att diskussionen var färdig, och tyckte att den var värd ett avslut. En del verkar tycka det är roligt att tjafsa vidare (med sämre samtalston dessutom) och med åsikter som egentligen redan har ventilerats. Jag ville inte ha en fortsatt pajkastning. Det var exakt det enda jag klagade på.
 
Din klocka är dyr..... Slut.

Här, Sålde denna för 45k och 1år yngre än din.. Samt, ej hemmapolerad.. C24 r en dålig måttstock för dig som privatperson. Kolla tidigare annonser här på Ks ist. Omd et är här du ska sälja... Easy as that.

https://klocksnack.se/threads/pam-510-bytes.110368/

Eller så sålde du för billigt och cape cod är inte en riktig polering. Försök inte blåsa upp det mer än vad det är. Cape cod är endast en putsning för att blanka till det. Polering är inget ord jag skulle använda. Men ok du får tycka vad du vill.
 
Vi återgår till den ordinarie diskussionen.
Jag behöver ett (eller flera) vattentåligt och bekvämt band till min 372.
Har funderat över canvas, men det vore också kul med något spexigt/färgglatt, kanske camo. Jag letar samtidigt men om någon här har något att tipsa om så tas det tacksamt emot :)
 
Vi återgår till den ordinarie diskussionen.
Jag behöver ett (eller flera) vattentåligt och bekvämt band till min 372.
Har funderat över canvas, men det vore också kul med något spexigt/färgglatt, kanske camo. Jag letar samtidigt men om någon här har något att tipsa om så tas det tacksamt emot :)

jag har ju en camo i grå och vitt om det är intressant.
 
Vi återgår till den ordinarie diskussionen.
Jag behöver ett (eller flera) vattentåligt och bekvämt band till min 372.
Har funderat över canvas, men det vore också kul med något spexigt/färgglatt, kanske camo. Jag letar samtidigt men om någon här har något att tipsa om så tas det tacksamt emot :)

canvas i allmänhet vurmar jag för, tips på awstraps och anatoliastraps.
För camo vet jag Jacobstraps har flera
 
Tillbaka
Topp