• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Johan_C

Panerai
Idag mår jag riktigt jävla bra!
8B229AA2-08B7-482A-8741-91AFDD93816A.jpeg

F20BD874-56A3-44DC-8535-BB66AC058F7E.jpeg
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det brukar hjälpa många att flytta den första keepern längre bort och på så sätt även flytta upp den andra keepern. Då hänger inte flärpen fritt lika mycket.
Bättre, men inte perfekt.
Tack för tipset ändå - nu kan jag använda gummit iaf!
Lite segt att på alla band jag har så ligger den perfekta storleken precis mittemellan två hål... Lite, lite för slappt eller för tajt. :meh:
8C513D03-C68F-491C-B8B5-12E0ABDEB367.jpeg
4617A659-4FE6-4631-985E-772A46D5B325.jpeg

image.jpg
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Resultatet från kollad tidshållning nedan - jag synkade klockan förra söndagen kl 12. En vecka senare utan uppdrag så har den alltså gått +1,3 spd. Inte illa!
Jag tänkte köra den tills den stannar för att se hur många timmars PR den har också. Står den ut till imorrn lunch så har den klarat specen. Det ska bli spännande att se hur mycket mer jag får ut!
30A25294-3E42-46C8-9D50-441F2E00805A.png
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Resultatet från kollad tidshållning nedan - jag synkade klockan förra söndagen kl 12. En vecka senare utan uppdrag så har den alltså gått +1,3 spd. Inte illa!
Jag tänkte köra den tills den stannar för att se hur många timmars PR den har också. Står den ut till imorrn lunch så har den klarat specen. Det ska bli spännande att se hur mycket mer jag får ut!
30A25294-3E42-46C8-9D50-441F2E00805A.png
Imponerande! Otroligt att det inte är större avvikelse över så lång tid.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Bättre, men inte perfekt.
Tack för tipset ändå - nu kan jag använda gummit iaf!
Lite segt att på alla band jag har så ligger den perfekta storleken precis mittemellan två hål... Lite, lite för slappt eller för tajt. :meh:
8C513D03-C68F-491C-B8B5-12E0ABDEB367.jpeg
4617A659-4FE6-4631-985E-772A46D5B325.jpeg

image.jpg
Så sitter typ alla mina band. Det där är väl inget.
 

Caravelle33

Vacheron
Min nya skapelse Panerai "Submiomir".
(extra förtydligande att detta är ett photoshopmontage)

Submiomir.jpg
Grymt! Själv har jag försökt att fixa en pdf med två radera text för att trycka en banderoll men blev refuserad. Det enda bildbehandlingsprogramjag klarar av är paintball och det tog mig en halv dag ändå så sa dom att den inte gick att trycka pga dålig kvalitet.
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Grymt! Själv har jag försökt att fixa en pdf med två radera text för att trycka en banderoll men blev refuserad. Det enda bildbehandlingsprogramjag klarar av är paintball och det tog mig en halv dag ändå så sa dom att den inte gick att trycka pga dålig kvalitet.
Jag jobbar bland annat med tryck så om du behöver banderoller så kan jag fixa det ;)
 
Vad är egentligen skillnaden på boetterna (finns det andra skillnader förutom den lilla "böjen" på insidan av kronskyddet) på luminor modellerna? Det ser ut som om de med rakn innre kant på kronskyddet är lite mindre "fyrkantiga". Är det någon som vill berätta?

Mvh Roffe
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Vad är egentligen skillnaden på boetterna (finns det andra skillnader förutom den lilla "böjen" på insidan av kronskyddet) på luminor modellerna? Det ser ut som om de med rakn innre kant på kronskyddet är lite mindre "fyrkantiga". Är det någon som vill berätta?

Mvh Roffe
Titta på
och jämför med formen på

Den första typen kallar vi 1950 och den andra Bettarini. Skillnaderna är många. Sen finns det skillnader inom de modelltyperna med.
 
Topp