• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

E75ED2AB-BF97-40F2-AE12-1D333FCB3378.png
”Glömde” Mike Horn. Gör 100 armhävningar i minusgrader som straff. De körde ju iaf ett samarbete med Luna Rossa.
Vart finns det minusgrader?
 
Grattis! Registrerade det inte efter namnbytet. Hur känns den efter du har haft den ett litet tag? :)
Den är ju satans bra! Jag har svårt att bära något annat. Jag hade till en början en 372 som jag älskade. Efter en rejäl viktnedgång så sålde jag den och trodde att jag behövde en 44mm istället. 5/1-19 ropade jag in en 112 på Kaplans, efter betalning så visade det sig att den inte stämde överens med annonstexten så den returnerades. Istället köpte jag en 510 här på forumet. Tvärtemot vad jag trodde så saknade jag storleken på 372 och med er hjälp så kom jag fram till att 422 nog var vad jag behövde. I början av april så köpte jag en och den har suttit på handleden i stort sett hela tiden sedan dess. Idag består Paneraisamlingen av 422, 609 och 190.
 
Fanns nästan inga kvar när jag pratade med dem för 11 dagar sedan, så skulle nog ta det dem säger själva med en nypa salt :)
Men finns fortfarande att beställa för den som lyckas får ihop logistiken: https://www.panerai.com/gb/en/colle.../submersible/pam01055-submersible---42mm.html

ringde nyss till panerai i munchen och bokade en

det var den näst sista i lager sa tjejen jag pratade med och skulle kolla upp vilka serienummer dom hade så jag kunde få välja
Sjukt kul att vi kommer få hit några stycken till Sverige :) Svinbra panna
 
ringde nyss till panerai i munchen och bokade en

det var den näst sista i lager sa tjejen jag pratade med och skulle kolla upp vilka serienummer dom hade så jag kunde få välja
Jag ringde dem i dag ang 1055. Då var den först slut, sen fick jag vänta en stund och de sa att jag skulle kunna få ett ex med leverans på en vecka. Hämta i butiken i London. Nu överväger jag om det är värt allt besvär med logistiken... :(

En fråga om någon här vet, finns det någon risk för ev tull/skatter osv med att åka dit och köpa hem?
 
Jag ringde dem i dag ang 1055. Då var den först slut, sen fick jag vänta en stund och de sa att jag skulle kunna få ett ex med leverans på en vecka. Hämta i butiken i London. Nu överväger jag om det är värt allt besvär med logistiken... :(

En fråga om någon här vet, finns det någon risk för ev tull/skatter osv med att åka dit och köpa hem?
Nix, bara att hämta hem; är ju trots allt än så länge EU..

Klart det är värt det! Flyg till London är billigt; du får göra det till en skön dagsgrej med ett magiskt slutpris!
 
  • Like
Reactions: MAV
Nix, bara att hämta hem; är ju trots allt än så länge EU..

Klart det är värt det! Flyg till London är billigt; du får göra det till en skön dagsgrej med ett magiskt slutpris!
Ja det kanske är precis som du säger!! Lyssnade btw precis på båda avsnitten av Urbildningspodden med dig. Bästa avsnitten, grymt kul.

En hypotetisk fråga, men ni Erfarna Paneristi som vart med ett tag på dessa limited editions. Tror ni det kommer gå att få tag i ett ex för list eller lägre via Chrono framöver? För min del är det inte superviktigt att vara den första som hämtar ut från AD nytt. men trist om den skulle vara dyrare framöver begagnad sas...
 
Tillbaka
Topp