Jag tycker det blir lite mycket klistermärken och dekaler. Att de som tex med 683 stoppar i ett verk som är sämre (på pappret) men höjer priset med 1000 euro, keramisk bezel aside. Samma sak med 973 med hänvisning till servicekostnader och annat ”hittepå”. Visst, tunnare och marginell prisjustering upp, men, well... Bara några exempel. Är väldigt mycket marknadsföring. Inget fel i det, jag är en del av det daglig dags, men tycker det går lite bonkers och känner inte att det är motiverat kontra produkt. Hade en 112 för några år sen, den var för stor för mig tyckte jag, men känslan av Panerai var det samma. De bygger svinbra klockor, absolut, och jävligt coola och fina klockor framför allt, men får inte ihop det i huvudet. Vet att jag svär i kyrkan nu och bashar inte Panerai eller dess följare, köper det inte på ett personligt plan bara. Det som dock är fantastiskt är Paneristi communityn. Mer dedikerade och passionerade människor får man leta efter. Ge mig ingen skitstorm nu. Svarar bara på frågan från
@Caravelle33 Och med ovan sagt, kommer säkert bli någon Panerai igen i framtiden.