Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Va?!! Har du andra vä... klockor?!!Tog en frivillig Paneraipaus och körde lite av mina övriga klockor en vecka. Nu är de tillbaka
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag önskar att jag hade samma möjligheter i min bransch! Vissa av råvarorna går upp 10-20% så jag höjer priset på slutprodukten med 30%Det där är inget unikt för Panerai och är rätt invecklat om man inte är insatt. Finns en artikel här som förklarar rätt bra: https://www.ablogtowatch.com/watch-pricing-series-part-2-watch-prices-high/
Prishöjning är som det är när det gäller nytt. En rolex 114060 och en 14060m kostar/kostade inte lika mycket t.ex. och har ungefär samma ändringar som mellan Panerai 682 och 683.
Edit: en betydande anledning till höjningen av BMG kan helt enkelt vara att råvarorna för att tillverka materialat blivit 10-20% dyrare.
Så är det med Radiomir, 1940 och 44mm 1950Upptäckte precis att 753ans glas har en liiiten liten kupning. @självbedrägeri![]()
Några procent kan du säkert putsa. Jag började min bana på ett ganska konstigt sätt. De två första AD-köpta pannorna fick jag otippat mycket rabatt på. Jag frågade inte ens. Så, fråga kan du ju säkertGrabbar. Är van att få lite rabatt hos AD. Men hur är det med Panerai. Är det bara att gilla läget att betala fullpris (avser modell 683) eller finns möjligheten att putsa några procent? Begagnatmarknaden kanske blir bättre (siktar på köp under våren) men är lite skraj att handla på c24 även om utbudet ger ca 10k rabatt mot retail 95k.
Grabbar. Är van att få lite rabatt hos AD. Men hur är det med Panerai. Är det bara att gilla läget att betala fullpris (avser modell 683) eller finns möjligheten att putsa några procent? Begagnatmarknaden kanske blir bättre (siktar på köp under våren) men är lite skraj att handla på c24 även om utbudet ger ca 10k rabatt mot retail 95k.
Intressant!Ni som vill veta hur många exemplar som gjorts i varje serie.
https://www.panerai-passion.fr/références-1/
Så är det säkert.Intressant!
Undrar vad det innebär när det står XXXX på vissa serier?
Vet de inte hur många Q-resp S-serie de byggt på 510 tex?
![]()
682an är tydligen 47mm och tillverkades bara ett år enligt listan så den är nog inte 100% pålitligNi som vill veta hur många exemplar som gjorts i varje serie.
682an är tydligen 47mm och tillverkades bara ett år enligt listan så den är nog inte 100% pålitlig![]()
Rolig sida! Nu har jag upptäckt 718 och kommer aldrig mer kunna sova.Ni som vill veta hur många exemplar som gjorts i varje serie.
Rolig sida! Nu har jag upptäckt 718 och kommer aldrig mer kunna sova.
Uppenbart är det läge att sälja de andra.Efter att ha kört andra klockor i helgen är det skönt att Pannan sitter på armen igen. Idag på svart alligator.
![]()
Ska jag ge mig in i fighten med alla som köpt Rolex över list och som måste hämta hem innan den stora kraschen menar du? Jag tror jag sansar mig och fortsätter att njuta även av mina Schweizare...Uppenbart är det läge att sälja de andra.![]()
Ska jag ge mig in i fighten med alla som köpt Rolex över list och som måste hämta hem innan den stora kraschen menar du? Jag tror jag sansar mig och fortsätter att njuta även av mina Schweizare...
Men det är lika roligt att ta på sig Pannan varje gång efter att ha burit nåt annat ett par dagar. Helt fantastisk klocka denna 510, som för tillfället får överlägset mest handledstid!
Sitter jättefint!![]()
Ursäkta det dåliga bilderna.![]()
Var förbi och provade 683:an på lunchen idag och knäppte några bilder som inte alls gör klockan rättvisa. Nu är jag ingen Paneristi, (kanske precis därför?) men blev otroligt positivt överväldigad.
klockan upplevs otroligt smidig och smäcker, lätt, bekväm och exklusiv i mitt tycke. Den är inte biffig alls vilket kanske är långt från Panerais ursprungliga DNA förvisso...
nåväl, nu finns det ingen återvändo mer än köpa denna nu eller under Q1.
Äh, var inte en sån puritanfin men 42mm? Bra dressare å andra sidan
Den är ju som gjord för dig. Jag har själv en 682 och förvånas varje gång hur bra den passar med gummi som läder som dressade krokodilband. Passar med andra ord både till skjorta och tisha. Köp!![]()
Var förbi och provade 683:an på lunchen idag och knäppte några bilder som inte alls gör klockan rättvisa. Nu är jag ingen Paneristi, (kanske precis därför?) men blev otroligt positivt överväldigad.
klockan upplevs otroligt smidig och smäcker, lätt, bekväm och exklusiv i mitt tycke. Den är inte biffig alls vilket kanske är långt från Panerais ursprungliga DNA förvisso...
Den är helt grym!![]()
Snyggt! Ser ut att sitta riktigt bra!![]()