• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

upload_2019-12-16_20-27-52.jpeg

Mussel middag med kära hustrun

Hur ofta trycktestar ni era klockor? Vad gäller min 382 så skall den täthetsservas vartannat år om jag inte missminner mig men hur riskabelt är det att bada med klockan tror ni om det inte är utfört?

Hur ofta trycktestar ni era klockor? Vad gäller min 382 så skall den täthetsservas vartannat år om jag inte missminner mig men hur riskabelt är det att bada med klockan tror ni om det inte är utfört?

Brukar trycktesta varje år oavsett hur gammal den är, ganska billigt jämfört med om den tar in vatten och sedan ska va borta X antal veckor.

Brukar trycktesta varje år oavsett hur gammal den är, ganska billigt jämfört med om den tar in vatten och sedan ska va borta X antal veckor.

Stökigt när man bor i Glennbyn bara då det inte finns någon här som kan göra det så man måste ta sig till Stockholm. Så länge trycktestet är ok så servar du inte då eller? Jag tänker ju att det kan gå åt skogen med klockan veckan efter testet med en skopa otur....

Stökigt när man bor i Glennbyn bara då det inte finns någon här som kan göra det så man måste ta sig till Stockholm. Så länge trycktestet är ok så servar du inte då eller? Jag tänker ju att det kan gå åt skogen med klockan veckan efter testet med en skopa otur....

ja det kan jag förstå.

Service brukar ju va runt intervallet som tillverkaren anger eller när den börjar gå dåligt. Ja trycktest är ingen garanti, räcker med en smäll som du säger.

88C23D00-B2E5-40BF-B05C-CDA2E86F1EFC.jpeg
DE0EDB1A-9418-4014-A711-008A83B43015.jpeg
D9197170-BD9C-45DC-A2C8-E74404DCF2E2.jpeg
Ursäkta det dåliga bilderna.

Var förbi och provade 683:an på lunchen idag och knäppte några bilder som inte alls gör klockan rättvisa. Nu är jag ingen Paneristi, (kanske precis därför?) men blev otroligt positivt överväldigad.

klockan upplevs otroligt smidig och smäcker, lätt, bekväm och exklusiv i mitt tycke. Den är inte biffig alls vilket kanske är långt från Panerais ursprungliga DNA förvisso...

nåväl, nu finns det ingen återvändo mer än köpa denna nu eller under Q1.
Jag är också sugen, riktigt snygg!

Har aldrig trycktestat, säkert dumt men brukar har dem i vatten nästan dagligen och har aldrig trängt in. Tänker att om det skulle läcka in så blir det cool patina :)
Nu gäller det bara nyare klockor som bara har mindre än 5 år på nacken.

Tillbaka
Topp