• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Efter pratet igår om olive fick det bli det som fick beklä ärmen idag

468B841B-F3A0-4F16-AF29-2C8B72107298.jpeg

E80A412C-90EE-41D0-835E-00F299B0EC8E.jpeg

Sen bör det väl stå i pappren vad just hans urverk uppmätt för något hos Panerai?
Det är tyvärr klagomålet på det verket, att det är svårt att vafanheterdetreguljeraellernåt så att det inte diffar så mycket, men det går. Jag skulle traska tillbaka och påpeka problemet, så kommer det nog att lösas.
Ok får kontakta Krons och se vad de kan göra, tack för feedbacken.

Sen bör det väl stå i pappren vad just hans urverk uppmätt för något hos Panerai?
Aha, står det i dokumentationen vilken tidshållning just mitt verk har uppmätts till. Det visste jag inte, inget jag såg när jag gick igenom den bifogade dokumenten. Men det får jag kolla när jag kommer hem.

Har en fråga, hur god tidshållning har ett inhouse 8 dagars verk? Frågar då min ny inköpta PAM795 tappar ca. 7 till 8 sek per dygn.
Mitt fortar sig i början för att sedan sakta sig i slutet. Blir mao rätt ok efter 8 dagar. Bryr mig dock inte om smådiffar. Är ju en tvåhandare utan minutmarkeringar så kan ändå inte utläsa om klockan är 21.04 eller 21.03 och 10 sek.

Mitt fortar sig i början för att sedan sakta sig i slutet. Blir mao rätt ok efter 8 dagar. Bryr mig dock inte om smådiffar. Är ju en tvåhandare utan minutmarkeringar så kan ändå inte utläsa om klockan är 21.04 eller 21.03 och 10 sek.
Nästan lika bra att slippa minutmarkeringar, risk annars att man jagar den perfekta gången in absurdum. Visserligen har 510 sek visare, men den använder jag mest till flourskjöljningen :). Ibland skönt att bara veta på ett ungefär vad klockan är :angel:

Nästan lika bra att slippa minutmarkeringar, risk annars att man jagar den perfekta gången in absurdum. Visserligen har 510 sek visare, men den använder jag mest till flourskjöljningen :). Ibland skönt att bara veta på ett ungefär vad klockan är :angel:
En av bördorna med att äga en Rolex. Går den utanför COSC så får man panik och sätter sig i ett hörn gråtandes.

Jo jag håller med spelar mindre roll med små diffar då minutindex saknas, frågan ställdes mest för att jag inte fann någon vettig info på nätet. Tänkte också att nu när den är under fabriksgaranti så kan det vara bra att få alla ev. fel avhjälpta.

Jo jag håller med spelar mindre roll med små diffar då minutindex saknas, frågan ställdes mest för att jag inte fann någon vettig info på nätet. Tänkte också att nu när den är under fabriksgaranti så kan det vara bra att få alla ev. fel avhjälpta.
Förstår det. Hör efter du med AD. Om det är något litet vajsing går det att avhjälpa enkelt mest sannolikt.

Tillbaka
Topp