• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har en fråga, hur god tidshållning har ett inhouse 8 dagars verk? Frågar då min ny inköpta PAM795 tappar ca. 7 till 8 sek per dygn.
Min 510 (Sen 2019) är också någon minut snabb första dagen men sen jämnar det ut sig.
Drog upp min maximalt häromveckan. Slutade på 9,5 dygn!!!!!! Sinnessjukt urverk.
87015A9B-98BF-49F5-A15E-F2E2F4A86FFE.jpeg

Mitt fortar sig i början för att sedan sakta sig i slutet. Blir mao rätt ok efter 8 dagar. Bryr mig dock inte om smådiffar. Är ju en tvåhandare utan minutmarkeringar så kan ändå inte utläsa om klockan är 21.04 eller 21.03 och 10 sek.

Faktum är att jag älskar min Zero just pga att den saknar minutmarkeringar och är fri från sekundvisare. På nåt sätt släpper inte bara stressen över om klockan går rätt, utan mycket annan stress släpper också. Livet blir lite lugnare.

Att man dessutom kan börja dagen med att dra upp klockan manuellt på ett enkelt vis, och sen känna när man är färdig och redo att attackera dagen gör livet ännu skönare.

Faktum är att jag älskar min Zero just pga att den saknar minutmarkeringar och är fri från sekundvisare. På nåt sätt släpper inte bara stressen över om klockan går rätt, utan mycket annan stress släpper också. Livet blir lite lugnare.

Att man dessutom kan börja dagen med att dra upp klockan manuellt på ett enkelt vis, och sen känna när man är färdig och redo att attackera dagen gör livet ännu skönare.

Tror jag börjar bli gammal, har hela tiden tänkt att jag vill ha en så liten klocka som möjligt med många komplikationer (trehand, GMT, Day/Date och gärna i en klocka), så fastnade jag för Panerai här men tänkte att ”ja den här inte alla funktioner som jag vill ha i alla fall” för att minska begäret...

så skriver du nått sånt där och nu inser jag att Vafan du har ju rätt, vem behöver komplikationer?

Tror jag börjar bli gammal, har hela tiden tänkt att jag vill ha en så liten klocka som möjligt med många komplikationer (trehand, GMT, Day/Date och gärna i en klocka), så fastnade jag för Panerai här men tänkte att ”ja den här inte alla funktioner som jag vill ha i alla fall” för att minska begäret...

så skriver du nått sånt där och nu inser jag att Vafan du har ju rätt, vem behöver komplikationer?
Det är fantastiskt stressbefriande, ge den en chans vetja! :)

Som vi säger, base is ace

Det är ganska få Paneristi som vill ha många komplikationer. Ju mer nörd man blir desto mer base går man ... mina rekommendationer just nu är 372, 720 och kommande 914. :)

Kollade igenom all den dokumentation som följde med och det enda säger något om tidshållning var service bookleten. Man nämner +9 till -6 sek per dygn för P5000. Är ju nästan inom ca.-8

Komplikationer komplicerar..
IMG_20200108_204007.jpg

Tillbaka
Topp