• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tunan

Omega
Nu snackar vi !;)
Pam425_Cat_Front_C.jpg
Pam425_Cat_Fond.jpg
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Jag går just nu i tankarna att köpa en panna. Det är pam 111 som jag har fastnat för.
Jag är dock livrädd, aldrig köpt en begagnad klocka tidigare, livrädd för att bli blåst.

Säljaren i detta fall känns seriös.

Jag fick dessa bilder, vad säger ni? Är skicket OK? Det som oroar mig är att det ser ut som att där är märken i glaset.
Får slänga iväg ett mail till honom och fråga om glaset och även om en bild på box, cert osv, då det är full set.

1.JPG
2.jpg
3.jpg
4.JPG
5.JPG


Jag skulle nog undra mer på varför det ser ut som en av skruvarna i urverket verkar ligga och skava på insidan av bakglaset än något annat på dom bilderna. Eller ser jag fel?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag går just nu i tankarna att köpa en panna. Det är pam 111 som jag har fastnat för.
Jag är dock livrädd, aldrig köpt en begagnad klocka tidigare, livrädd för att bli blåst.

Säljaren i detta fall känns seriös.

Jag fick dessa bilder, vad säger ni? Är skicket OK? Det som oroar mig är att det ser ut som att där är märken i glaset.
Får slänga iväg ett mail till honom och fråga om glaset och även om en bild på box, cert osv, då det är full set.

1.JPG
2.jpg
3.jpg
4.JPG
5.JPG


Förstorade en bild som gör att jag skulle tveka.....ser inte ens ut att vara rätt skruv.
image.jpg
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Jag skulle iaf satsa på en med sandwich tavla, målade index ser lite billigt ut i jämförelse. Inget fel på base modellerna men för i stort sätt samma peng får du en med sandwich från historic serien.

Sen kan tilläggas att modellerna med 1950 boetten har högre finish imho, det är inget som slår 392 enligt mig, alternativt 512 men det är för att jag har så jävla taniga handleder, hade jag varit bitigare så hade jag utan tvekan köpt en 422, 233, 270 eller 533 fan Panerai har så sjukt mycket fina klockor 44-47 mm.

Eller slå på stort och köp kanske världens snyggaste klocka PAM528 alt. PAM348 fast smakar det så kostar det..
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Jag älskar pannor, men jag känner sug efter någon radomir modell. Vad finns det för schysta modeller/ vilka storlekar finns dom i
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Känner du till begreppet "Resistance is futile" ;)

Är det så illa...

Tur att jag inte har tillgång till en Panerai-handlare i närheten då. Finns det nå´n i Östergötland som äger en 111 så bjuder jag gärna på en kaffe/öl & får klämma lite.
Eller nästa gång jag är i Sthlm för den delen! :p
 
Jag skulle iaf satsa på en med sandwich tavla, målade index ser lite billigt ut i jämförelse. Inget fel på base modellerna men för i stort sätt samma peng får du en med sandwich från historic serien.

Sen kan tilläggas att modellerna med 1950 boetten har högre finish imho, det är inget som slår 392 enligt mig, alternativt 512 men det är för att jag har så jävla taniga handleder, hade jag varit bitigare så hade jag utan tvekan köpt en 422, 233, 270 eller 533 fan Panerai har så sjukt mycket fina klockor 44-47 mm.

Eller slå på stort och köp kanske världens snyggaste klocka PAM528 alt. PAM348 fast smakar det så kostar det..
Finishen är riktigt bra på 1950. Älskar f@n min 392:a!

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Är det med automatik bättre verk då de tillverkas inhouse?
Från när har panerai det och är det på alla modeller i så fall?

Läste tidigare i tråden att de hade problem med inhouseverken i början, så under vilka år skall man undvika dem?
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Är det med automatik bättre verk då de tillverkas inhouse?
Från när har panerai det och är det på alla modeller i så fall?

Läste tidigare i tråden att de hade problem med inhouseverken i början, så under vilka år skall man undvika dem?


Det som är plus och minus är att du får mer PR för pengarna, det är "skönare" att vrida upp pannan med deras inhouseurverk än ETA.
ETA baserade pannor är däremot väldigt pålitliga urverk som du kan lämna in för service lite överallt oftast kommer du undan ganska billigt. Däremot kan du bara lämna in pannor med inhouse urverk till PASC (PAnerai ServiceCenter) för service vilket antagligen blir lite dyrare än ETA.

Det enda som jag känner till vad gäller problem med inhouse urverk är med de tidiga p-9000 urverken (312 mfl), man bör checka servicehistoriken på de allra första innan inköp.
Inte läst/hört något senaste åren om några ev. problem med deras inhouse urverk.
 
Topp