Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag går just nu i tankarna att köpa en panna. Det är pam 111 som jag har fastnat för.
Jag är dock livrädd, aldrig köpt en begagnad klocka tidigare, livrädd för att bli blåst.
Säljaren i detta fall känns seriös.
Jag fick dessa bilder, vad säger ni? Är skicket OK? Det som oroar mig är att det ser ut som att där är märken i glaset.
Får slänga iväg ett mail till honom och fråga om glaset och även om en bild på box, cert osv, då det är full set.
Såg också det... Utan att kunna så mkt ser det lite konstigt ut. Njaaaaa tveksam till det exemplaret.Jag skulle nog undra mer på varför det ser ut som en av skruvarna i urverket verkar ligga och skava på insidan av bakglaset än något annat på dom bilderna. Eller ser jag fel?
Jag går just nu i tankarna att köpa en panna. Det är pam 111 som jag har fastnat för.
Jag är dock livrädd, aldrig köpt en begagnad klocka tidigare, livrädd för att bli blåst.
Säljaren i detta fall känns seriös.
Jag fick dessa bilder, vad säger ni? Är skicket OK? Det som oroar mig är att det ser ut som att där är märken i glaset.
Får slänga iväg ett mail till honom och fråga om glaset och även om en bild på box, cert osv, då det är full set.
Ovanligt att se pannor med länk, snyggt!
Riktigt imponerande!!!!Den har nyss stannat!
Enligt specsen ska den gå i 8 dagar/192h. Jag lyckades klämma ut 9dagar och 20h, jäkligt imponerande
Förstorade en bild som gör att jag skulle tveka.....ser inte ens ut att vara rätt skruv.
Hade en 114, love it!!MKRGG har haft en vit panna!
Dagens Panna (Samma som igår)
SLUUUUUUTA!!!
Vill prova en 111:a nu! Å jag som inte ens gillar "nyare" klockor...
Känner du till begreppet "Resistance is futile"
Den har nyss stannat!
Enligt specsen ska den gå i 8 dagar/192h. Jag lyckades klämma ut 9dagar och 20h, jäkligt imponerande
"Mamma Mia"! På ren italienska.Nu snackar vi !
Finishen är riktigt bra på 1950. Älskar f@n min 392:a!Jag skulle iaf satsa på en med sandwich tavla, målade index ser lite billigt ut i jämförelse. Inget fel på base modellerna men för i stort sätt samma peng får du en med sandwich från historic serien.
Sen kan tilläggas att modellerna med 1950 boetten har högre finish imho, det är inget som slår 392 enligt mig, alternativt 512 men det är för att jag har så jävla taniga handleder, hade jag varit bitigare så hade jag utan tvekan köpt en 422, 233, 270 eller 533 fan Panerai har så sjukt mycket fina klockor 44-47 mm.
Eller slå på stort och köp kanske världens snyggaste klocka PAM528 alt. PAM348 fast smakar det så kostar det..
Vad har hänt där? Inte stabilt.Förstorade en bild som gör att jag skulle tveka.....ser inte ens ut att vara rätt skruv.
SÅ sjukt snygg!!!!!510 blev dagens klocka, foton tagna med iphone6 vilken skillnad jmf med iphone5
Fantastisk klocka!510 blev dagens klocka, foton tagna med iphone6 vilken skillnad jmf med iphone5
Är det med automatik bättre verk då de tillverkas inhouse?
Från när har panerai det och är det på alla modeller i så fall?
Läste tidigare i tråden att de hade problem med inhouseverken i början, så under vilka år skall man undvika dem?
Den där var riktigt snygg! är det någon ovanligt modell?
Inte tittat på panerai så mycke och de ser så lika ut för en nybörjare
Är det med automatik bättre verk då de tillverkas inhouse?
Från när har panerai det och är det på alla modeller i så fall?
Läste tidigare i tråden att de hade problem med inhouseverken i början, så under vilka år skall man undvika dem?