• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Undra varför de envisas med det.. Jag har personligen inget emot bruna tavlor, men jag kan förstå att det blir en dealbreaker för många.
Förmodligen för att de bestämt att titan ska ha brun tavla, kanske för att göra de lite annorlunda. Tillverkas väl inga titanare med svart för tillfället?
Jag tycker att den bruna blir lite trist när det sen ska matchas med bruna band. Alla intressanta kontraster uteblir. Men visst, kan man dra ner på ljusheten på bandet en del kan det bli kul. Det som jag tycker är tristast med bruna tavlor är att det för egen del inte blir så kul med svarta band :)

Förmodligen för att de bestämt att titan ska ha brun tavla, kanske för att göra de lite annorlunda. Tillverkas väl inga titanare med svart för tillfället?
Jag tycker att den bruna blir lite trist när det sen ska matchas med bruna band. Alla intressanta kontraster uteblir. Men visst, kan man dra ner på ljusheten på bandet en del kan det bli kul. Det som jag tycker är tristast med bruna tavlor är att det för egen del inte blir så kul med svarta band :)
Jag har ju några bruna och det är märkligt vad dåligt det funkar med svarta band till bruna tavlor samtidigt som det funkar så otroligt bra med brunt till svart...

Jag tänkte säga https://www.panerai.com/en/collecti...0797-luminor-8-days-power-reserve---44mm.html men så insåg jag att den också är bruntavlad.

Fast vänta.. https://www.watchprosite.com/offici...-edition--live-pictures/717.1235756.10196231/

Men det är den enda jag kommer på och den är ju special.

Jag håller fullkomligt med. Hmm, undrar om en Mårtdial Bettarini skulle vara schysst.
Låt mig presentera Panerai Luminor PAM12369 AKA "The Mårt"

themårt.jpg

Jag har ju några bruna och det är märkligt vad dåligt det funkar med svarta band till bruna tavlor samtidigt som det funkar så otroligt bra med brunt till svart...
Ja det är viktigt att kontrasterna kommer på "rätt ställe". Kanske lite acquired taste också?
Ska ju sägas i sammanhanget också att jag ogillar alltför utstuderad matchy-matchy (vilket jag är medveten om att jag är ganska ensam om i den här tråden...).

Jag tänkte säga https://www.panerai.com/en/collecti...0797-luminor-8-days-power-reserve---44mm.html men så insåg jag att den också är bruntavlad.

Fast vänta.. https://www.watchprosite.com/offici...-edition--live-pictures/717.1235756.10196231/

Men det är den enda jag kommer på och den är ju special.
Men vet vet. De kanske gör om och gör rätt någon gång och börjar med svarta tavlor till titan-varianterna och skippar roséguldet och går tillbaka till gulguld. Den som lever får se.

Edit: Men SEn är ju beviset för att det är så satan snyggt med den svarta kombin.

Men det är väl egentligen bara svarta band som inte fungerar så bra mot brun tavla?

Just den modellen har jag tittat på så många gånger. Dock är det alltid så att det ”comes down to” (förlåt ibland står det still...) att power reserve pilen ser helt fel ut (personligt tycke, så klart). Om de istället valt att lägga den (power reserve) på baksidan, hade ju denna varit fantastisk :)
Ja, var själv nära på att köpa en 797 men det fick bli en 590 istället. PR på urtavlan stack verkligen i ögonen.

Just den modellen har jag tittat på så många gånger. Dock är det alltid så att det ”comes down to” (förlåt ibland står det still...) att power reserve pilen ser helt fel ut (personligt tycke, så klart). Om de istället valt att lägga den (power reserve) på baksidan, hade ju denna varit fantastisk :)
Det är egentligen den modellen vi pratar om, fast utan PR alls. :) Den kommer snart.

Om en sådan fanns och kostade skjortan så skulle min förstfödde ligga risigt till.
Introducing the Panerai Luminor PAM02021 "mårt" - limited edition of 5 pieces to celebrate the 5 year anniversary since mårts first Paneristi Sweden GTG.

The 5 pieces (excluding #0/5 which will go to the man mårt himself) will be available exclusively through Krons Ur and retail for $50,000.

Introducing the Panerai Luminor PAM02021 "mårt" - limited edition of 5 pieces to celebrate the 5 year anniversary since mårts first Paneristi Sweden GTG.

The 5 pieces (excluding #0/5 which will go to the man mårt himself) will be available exclusively through Krons Ur and retail for $50,000.
Jag gissar att jag behöver vara någon form av skitrik och superkänd konstnär för att det där ska hända.

Eng är väl typ båda de där (minus superkänd kanske) och han har väl inte fått någon ännu...

De tillverkade iofs en 387 (#11/10) endast för honom...
Dels det tänkte jag på, men också att någon av er sa att han hade fått en helt unik från Panerai?

Tillbaka
Topp