• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

PAM00069.

FEA2F1A2-D404-4F6F-AE15-A6DFDE0D4A07.jpeg
ED80DC62-1A52-4541-9A1F-EFF67D2EE775.jpeg
F05E19A2-8FA5-41DB-A696-4433AAAAE9FB.jpeg
60ED6334-EFBB-437E-AC5D-EC8D3C3A6109.jpeg
Lite träligt skick kanske? Svårt att säga om äkta eller ej. Ser inga red flags på boett och tavla, men blir frågande till om de skrev Automatique (stavningen på baklocket) förut. Nu skriver de Automatic. Här är jag osäker och säger inte att den är fejk men blir som sagt osäker. Kan någon här verifiera?

finns cert? Kan du lita på handlaren?

Lite träligt skick kanske? Svårt att säga om äkta eller ej. Ser inga red flags på boett och tavla, men blir frågande till om de skrev Automatique (stavningen på baklocket) förut. Nu skriver de Automatic. Här är jag osäker och säger inte att den är fejk men blir som sagt osäker. Kan någon här verifiera?

finns cert? Kan du lita på handlaren?
Ja skicket är lite tråkigt, det håller jag med om. Utbudet av 40mm är dåligt, därav tittar jag på allt.
Jag har tittat en del på C24 också, men priserna där är löjligt höga :(

Ja skicket är lite tråkigt, det håller jag med om. Utbudet av 40mm är dåligt, därav tittar jag på allt.
Jag har tittat en del på C24 också, men priserna där är löjligt höga :(
Så är det. Alltid varit skralt med 40mm:are.
Om jag får gissa så tror jag inte att pam00069 är den mest kopierade modellen, så mindre risk att kopia. Om du känner att säljaren är ok så borde risken vara än mindre. Dock skulle jag avstått pga skicket (om du inte tänkt misshandla den själv och du får den till ett väldigt överkomligt pris).

Sitter som en smäck! Så dom förbättrade klockan och lade ner den!
Japp, men tydligen ska 1086 ta över positionen som instegspanna. Fick intrycket att målet är att modellen ska ha i princip allt hos en klassisk logo till ett anständigt pris. Kan alltså gissa att det blir skruvar och inte bandstift framöver då Panerai verkar ha fattat att kunderna ogillar det.

Japp, men tydligen ska 1086 ta över positionen som instegspanna. Fick intrycket att målet är att modellen ska ha i princip allt hos en klassisk logo till ett anständigt pris. Kan alltså gissa att det blir skruvar och inte bandstift framöver då Panerai verkar ha fattat att kunderna ogillar det.
Tips är att titta på en panna med Sandwich-dial. En skvätt mer att betala men det blir ett underbart djup i hela upplevelsen. Älskar fortfarande min 392:a //Pastorn

Tips är att titta på en panna med Sandwich-dial. En skvätt mer att betala men det blir ett underbart djup i hela upplevelsen. Älskar fortfarande min 392:a //Pastorn
Ville klämma på en 914 men det fanns ingen på lager. Provade en 1312 också och den var trevlig också med föredrar base. Blir lite mycket med datum, subsekund, blå sekundvisare och fyra rader text i mitt tycke. Det är kombon av den kraftiga och unika boetten med den minimalistiska tavlan som jag finner tilltalande.

0C40AFE3-D3EF-431E-ACAD-CDCD47B2B484.jpeg

Ville klämma på en 914 men det fanns ingen på lager. Provade en 1312 också och den var trevlig också med föredrar base. Blir lite mycket med datum, subsekund, blå sekundvisare och fyra rader text i mitt tycke. Det är kombon av den kraftiga och unika boetten med den minimalistiska tavlan som jag finner tilltalande.

0C40AFE3-D3EF-431E-ACAD-CDCD47B2B484.jpeg
Väldigt många av oss håller helt med. Bra många fler bettarini här än 44mm 1950.

Tillbaka
Topp