• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Beror lite på vad du menar. Det där är en 44mm Submersible, det finns inte så många sådana, men de existerar i stål med stålring, stål med olika färgade keramiska ringar, carbotech med carbotechring, fibratech med fibratechring och guld med carbotechring ...

Här är nog alla: https://watchbase.com/search#q=quarantaquattro
Tack!!! Spännande. Som att kunna välja en Sub med antingen alu-insert eller keramik.

Lite off-topic, men ändå inte. Vad tycker ni om de här i jämförelse med Submersible?

Lite off-topic, men ändå inte. Vad tycker ni om de här i jämförelse med Submersible?

På bilderna ser dom klumpigare ut än en 42:a från Panerai

Gummit såg trevligt ut

Gillar när 12->3 är färgat

Har noll förkärlek till Bamford

233 funkar alldeles utmärkt med skjorta och kavaj. Även om jag misstänker att mode-polisen kan ha invändningar 😀
20250206_123226.jpg

God lördag! Bär min bettarini enbart på tjockare AM-band då jag upplever det som betydligt mer bekvämt än original asso.

Testade 422 idag och då på det relativt tunna OEM-bandet. Upplevde att klockan kändes lite ”svävande” på något vis trots att jag upplevde att storleken var OK. Särskilt det borte bandhornet upplevde jag som särskilt svävande. Möjligt att det har att göra med formen på boetten + glasbaksidan också.

Förstår att det är väldigt subjektivt men upplever ni att 47mm bärs bättre på tjockare band?

God lördag! Bär min bettarini enbart på tjockare AM-band då jag upplever det som betydligt mer bekvämt än original asso.

Testade 422 idag och då på det relativt tunna OEM-bandet. Upplevde att klockan kändes lite ”svävande” på något vis trots att jag upplevde att storleken var OK. Särskilt det borte bandhornet upplevde jag som särskilt svävande. Möjligt att det har att göra med formen på boetten + glasbaksidan också.

Förstår att det är väldigt subjektivt men upplever ni att 47mm bärs bättre på tjockare band?
422 är ju ganska tjock. Tror dock din handled påverkar mer än band faktiskt. Jag tyckte inte det var så stor skillnad mellan olika band, skillnad, ja, men inte jättestor.

Alla Panerais oem-läderband är för tunna för klockorna de är ämnade för. #unpopularopinion

Tillbaka
Topp