Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I stål tänker du?Vilka referenser av 44mm Bettarini har guldvisare?
390, 911... fler?
Just det... Bra poängI stål tänker du?
632Just det... Bra poäng
Den där är riktigt bra!
Yes. Stora skillnaden mot din 390 är att den är lite tunnare, men har 100m wr med snap-on caseback (om det gör någon skillnad för dig)Den där är riktigt bra!
Edit: Har 632 kupat glas?
Han menar nog dubbelkupat/trippelkukat/whatever-111/112-has
Aha... Den var nästan för bra för att vara sann.Yes. Stora skillnaden mot din 390 är att den är lite tunnare, men har 100m wr med snap-on caseback (om det gör någon skillnad för dig)
ganska säker på att det inte är trippelkukatHan menar nog dubbelkupat/trippelkukat/whatever-111/112-has
Va en schefKöp en drönare, använd den för att spionera på dem anställda, va ett svin
Det är varumärkesskydd på deras logga och namn, vilket jag är ganska säker på inkluderar diverse andra saker än klockor. Så, most likely olagligt. Jag kan be min fru göra en slagning i någon lämplig databas för att få full koll om du vill.
Rätta mig om jag har fel, men man behöver väl inte registrera varumärke för att det ska vara skyddat. Så jag tror att det är rätt kört.De är varumärkesskydd på deras logga och namn, vilket jag är ganska säker på inkluderar diverse andra saker än klockor. Så, most likely olagligt. Jag kan be min fru göra en slagning i någon lämplig databas för att få full koll om du vill.
Rätta mig om jag har fel, men man behöver väl inte registrera varumärke för att det ska vara skyddat. Så jag tror att det är rätt kört.
Fint hantverk däremot @Roger Svensson
Det beror på land. I Sverige kan man få rätt om man har ett inarbetat varumärke som inte är registrerat, men det är inte säkert. I många andra länder har man noll skydd.Rätta mig om jag har fel, men man behöver väl inte registrera varumärke för att det ska vara skyddat. Så jag tror att det är rätt kört.
Fint hantverk däremot @Roger Svensson
Nope. Har väl funnits lika länge som 524.Ni som har koll på guldiga klockor ... är den här ny?
https://www.panerai.com/en/collecti...r/pam00525-luminor-chrono-flyback---44mm.html
Jag räknar det som inarbetat, så jag skulle inte chansaDet beror på land. I Sverige kan man få rätt om man har ett inarbetat varumärke som inte är registrerat, men det är inte säkert. I många andra länder har man noll skydd.
Lagligt eller inte visst, men med tanke på att ett antal av de "kändare" bandmakarna med Panerais välsignelse (så måste man väl ändå tolka att Panerai följer konton och gillar div. bilder med loggan på både band och spännen) härjar fritt så skulle jag inte vara alltför orolig..
Men för personligt bruk så är det lugge @Roger SvenssonDet är varumärkesskydd på deras logga och namn, vilket jag är ganska säker på inkluderar diverse andra saker än klockor. Så, most likely olagligt. Jag kan be min fru göra en slagning i någon lämplig databas för att få full koll om du vill.
Vet du, nu när jag själv har en sub (äntligen, som en del här säger), så kan jag uppskatta en hel del av designelementen mer. Fast du borde ha blå urtavla på den därMmmmmm...
25 x 1
61 x 1
127 x 2
183 x 1
190 x 1
249 x 1
309 x 1
312 x 1
372 x 1
375 x 1
382 x 1
390 x 1
416 x 1
422 x 3
564 x 1
569 x 1
572 x 1
587 x 1
590 x 3
602 x 1
610 x 1
649 x 1
650 x 1
662 x 1
663 x 1
671 x 1
682 x 2
692 x 1
720 x 2
721 x 1
753 x 1
911 x 1
915 x 1
932 x 1
995 x 1
1033 x 1
1055 x 1
1305 x 2
Kan vi konstatera att 422 är populäraste pannan på KS?
Den eviga vattendelaren