• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Godmorgon Paneristi
Jag ber om ursäkt att jag inte varit aktiv här sedan i Januari månad.
Men tack för alla goda bitar jag har fått möjlighet att njuta av här då och då.
Ha en fantastisk SÖNDAG
image.jpg

Vad har finsmakarna här i tråden för åsikt om Due 38mm och 42mm?
Due 38 mm har konstiga proportioner. 42 mm sitter bra men går även den bort. Dykardesign och 30 m wr lirar inte. Vissa är mer förlåtande här och säger att alla pannor är bra pannor men jag håller inte med.

Som du märker gillar pojkarna stora Pannor, så även jag men om du gillar en 38 eller 42 mm panna så är det bara att köpa. Risken är stort att du blir smittad av Panerai sjukan och då köper du troligen en 44mm eller t.o.m. en 47mms panna.
Men den sämsta klockan du kan köpa är den du egentligen inte vill ha så köp det du gillar, ser fram emot bilder och välkommen till Paneraiträsket vännen

Jag instämmer med övrig kör att Due varianterna är tveksamma med sina 30m på en klocka med dykar karaktär/historik. Sedan tycker jag att designen inte riktigt håller då klockan blir en till ett par mm för tunn.

Jag skulle vilja föreslå Radiomir i 42mm. T.ex 512 eller 574 som är fantastiskt fina och bär mycket nätt och fint. Finns även automatiska diton.

Men som Margarinkungen säger... Köp det du gillar!

Som du märker gillar pojkarna stora Pannor, så även jag men om du gillar en 38 eller 42 mm panna så är det bara att köpa. Risken är stort att du blir smittad av Panerai sjukan och då köper du troligen en 44mm eller t.o.m. en 47mms panna.
Men den sämsta klockan du kan köpa är den du egentligen inte vill ha så köp det du gillar, ser fram emot bilder och välkommen till Paneraiträsket vännen
Tack. Bäst kommentar hittills.

Buongiorno!
Har eventuellt en annan klocka på ingång och undrar om någon här är intresserad av min 233:a fullset (förutom yttre bruna kartongen och gummiskyddet.)
Uttagen 2017 och med pam-guardgaranti till 2025. Skicka PM om intresse finns.
Den andra försvinner snart så därför lägger jag inte ut en säljesannons, hoppas det är OK, annars får admin ta bort inlägget.
IMG_9531.jpg

Helt förståeligt att människor som börjar snegla åt Panerai kikar på storlekarna 38 och 40 då det är de "perfekta storlekarna" som alla de 1000 trådarna här på KS behandlar.

Problemet är bara att Panerai är historiskt byggda stora och har en design gjord för det liksom andra märken har design och historia för att vara små. En 38 mm Panerai känns jättekonstigt och jättefel precis som en stor Cartier Santos XL gör. Eller som om du skulle köpa en liten Hummer (bilen) eller en jättestor Cooper mini.

Helt förståeligt att människor som börjar snegla åt Panerai kikar på storlekarna 38 och 40 då det är de "perfekta storlekarna" som alla de 1000 trådarna här på KS behandlar.

Problemet är bara att Panerai är historiskt byggda stora och har en design gjord för det liksom andra märken har design och historia för att vara små. En 38 mm Panerai känns jättekonstigt och jättefel precis som en stor Cartier Santos XL gör. Eller som om du skulle köpa en liten Hummer (bilen) eller en jättestor Cooper mini.
Säger jag som förövrigt har en 682 bl a. :cigar:

Men till mitt försvar så finns ingen motsvarighet i 44 :)

Det är ofta proportionerna som blir fel, och 682 har fortfarande bra proportioner.

Tillbaka
Topp