Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
https://www.google.se/amp/ocwatchco...nor-marina-painted-dial-vs-sandwich-dial/amp/Jäkligt sugen på en panna igen och letar efter en 111 med sandwich tavla. När kom den med sandwich
Har du koll på 915, om du vill ha en modern version av 111?Jäkligt sugen på en panna igen och letar efter en 111 med sandwich tavla. När kom den med sandwich
Har lite svårt för texten längst ner på tavlan :-/Har du koll på 915, om du vill ha en modern version av 111?
Happ....Har lite svårt för texten längst ner på tavlan :-/
Någon som har ett 26mm grönt accordion över?
Pengarna är dragna och klockan dyker förhoppningsvis upp tisdag!Har du redan köpt 47?
Pengarna är dragna och klockan dyker förhoppningsvis upp tisdag!
Att senaste inlägget i panerai due-tråden är från den 18 mars kanske säger det mesta. Gillar du dem så kör, men finns relativt få på forumet. Jag tycker de är lite väl nätta men förstår att de kan vara en bra inkörsport till panerai om man inte vill gå större.Vad har finsmakarna här i tråden för åsikt om Due 38mm och 42mm?
Due 38 mm har konstiga proportioner. 42 mm sitter bra men går även den bort. Dykardesign och 30 m wr lirar inte. Vissa är mer förlåtande här och säger att alla pannor är bra pannor men jag håller inte med.Vad har finsmakarna här i tråden för åsikt om Due 38mm och 42mm?
Vad har finsmakarna här i tråden för åsikt om Due 38mm och 42mm?
Nånting för frun.Vad har finsmakarna här i tråden för åsikt om Due 38mm och 42mm?
Skulle aldrig lura henne att köpa nåt sånt. Finns inget egenvärde i att ha panerai. Bättre att hon köper en vettig klocka.Nånting för frun.
Som du märker gillar pojkarna stora Pannor, så även jag men om du gillar en 38 eller 42 mm panna så är det bara att köpa. Risken är stort att du blir smittad av Panerai sjukan och då köper du troligen en 44mm eller t.o.m. en 47mms panna.Vad har finsmakarna här i tråden för åsikt om Due 38mm och 42mm?
Jag instämmer med övrig kör att Due varianterna är tveksamma med sina 30m på en klocka med dykar karaktär/historik. Sedan tycker jag att designen inte riktigt håller då klockan blir en till ett par mm för tunn.Vad har finsmakarna här i tråden för åsikt om Due 38mm och 42mm?
DW?Skulle aldrig lura henne att köpa nåt sånt. Finns inget egenvärde i att ha panerai. Bättre att hon köper en vettig klocka.
Tack. Bäst kommentar hittills.Som du märker gillar pojkarna stora Pannor, så även jag men om du gillar en 38 eller 42 mm panna så är det bara att köpa. Risken är stort att du blir smittad av Panerai sjukan och då köper du troligen en 44mm eller t.o.m. en 47mms panna.
Men den sämsta klockan du kan köpa är den du egentligen inte vill ha så köp det du gillar, ser fram emot bilder och välkommen till Paneraiträsket vännen
Helt förståeligt att människor som börjar snegla åt Panerai kikar på storlekarna 38 och 40 då det är de "perfekta storlekarna" som alla de 1000 trådarna här på KS behandlar.Vad har finsmakarna här i tråden för åsikt om Due 38mm och 42mm?
Om du tycker den är vettig så köp den till din fru. Jag hoppar.
Säger jag som förövrigt har en 682 bl a.Helt förståeligt att människor som börjar snegla åt Panerai kikar på storlekarna 38 och 40 då det är de "perfekta storlekarna" som alla de 1000 trådarna här på KS behandlar.
Problemet är bara att Panerai är historiskt byggda stora och har en design gjord för det liksom andra märken har design och historia för att vara små. En 38 mm Panerai känns jättekonstigt och jättefel precis som en stor Cartier Santos XL gör. Eller som om du skulle köpa en liten Hummer (bilen) eller en jättestor Cooper mini.
Det är ofta proportionerna som blir fel, och 682 har fortfarande bra proportioner.Helt förståeligt att människor som börjar snegla åt Panerai kikar på storlekarna 38 och 40 då det är de "perfekta storlekarna" som alla de 1000 trådarna här på KS behandlar.
Problemet är bara att Panerai är historiskt byggda stora och har en design gjord för det liksom andra märken har design och historia för att vara små. En 38 mm Panerai känns jättekonstigt och jättefel precis som en stor Cartier Santos XL gör. Eller som om du skulle köpa en liten Hummer (bilen) eller en jättestor Cooper mini.