• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad är din definition av vettig, om jag får fråga, om nu inte en Panerai skulle vara det?
Förstår inte varför du försvarar en klocka med dykardesign/arv som har 30 m i WR och vars kronskydd bara är en varumärkesmarkör. Blir lite väl mycket fan boy-attityd kan jag tycka. Allt Panerai gör är inte bra. Due är till för posörer som visa att de har en panna.

Såååååå nöjd med min 1351
image.jpg
Behåll den då;)

Förstår inte varför du försvarar en klocka med dykardesign/arv som har 30 m i WR och vars kronskydd bara är en varumärkesmarkör. Blir lite väl mycket fan boy-attityd kan jag tycka. Allt Panerai gör är inte bra. Due är till för posörer som visa att de har en panna.
Jag är okej med din åsikt, jag undrar vad du menade är en vettig klocka. Jag har fått någon form av indirekt svar av dig nu iofs.

Jag är okej med din åsikt, jag undrar vad du menade är en vettig klocka. Jag har fått någon form av indirekt svar av dig nu iofs.
En del tjejer borde kunna ha en 42 mm radiomir.
Aldrig känt någon radiomir med wire lugs i 40 mm. På bild ser de bra ut, men oklart hur de känns på armen.

En del tjejer borde kunna ha en 42 mm radiomir.
Aldrig känt någon radiomir med wire lugs i 40 mm. På bild ser de bra ut, men oklart hur de känns på armen.

Tack.

Det var någon som hade en rad 40 på någon GTG, och den var lite boll på snöre, tyckte jag. Där tycker jag Due 38mm har bättre passform. 42mm är för stort för min dam, inkl. 337. Så 38mm Due skulle passa bra. De är dock inte så billiga. Överprisade.

Tänkte att det är dags att lämna in Pannan på täthetsservice, rekommenderas Nymans eller Krons? :) Vill gärna gå till butiken som flest i denna tråd uppskattar mest!

Kan man ännu hitta pam000 runt 30k tror ni? Känns svårt att hitta en 111 så kanske ska försöka med en trippel 0 istället

Kan man ännu hitta pam000 runt 30k tror ni? Känns svårt att hitta en 111 så kanske ska försöka med en trippel 0 istället
Jag tror inte att du kommer inte hitta en billig 111 eller en billig 000 genom att fråga här. Sätt en spaning på Chrono24 och vänta in ett bra offer, är mitt råd. Zero för 30K har hänt men är inget man kan förutsätta händer igen inom någon rimlig framtid. Ta det försiktigt om du lägger ut en vill-köpa-annons också med vad det är för personer som erbjuder dig en panna.

Jag tror det blir svårt, tror du får räkna med att lägga närmare 40k för ett bra ex. Jag följde den väldigt noga i 1 år innan jag hittade ett bra ex i Sverige. Den är såld nu men jag fick 42k för den blixt snabbt.
Finns en 005 på Blocket för strax under 40 som verkar vettig såg jag.
Annars har du @cjperry 's 61a som är skitcool till salu här på KS :)

Jag tror det blir svårt, tror du får räkna med att lägga närmare 40k för ett bra ex. Jag följde den väldigt noga i 1 år innan jag hittade ett bra ex i Sverige. Den är såld nu men jag fick 42k för den blixt snabbt.
Finns en 005 på Blocket för strax under 40 som verkar vettig såg jag.
Annars har du @cjperry 's 61a som är skitcool till salu här på KS :)
Den på blocket är tyvärr såld,titan är tyvärr inget som lockar. Vad tror du om den här https://www.chrono24.se/panerai/luminor-base--id15398420.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK

Tillbaka
Topp