• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Vilken är den perfekta Panerai beatern?

Jag vet att frågan kan låta lite slentrian, blasé, ingen respekt för pengar -aktig men vilken Panerai tycker ni passar bättre med repor än utan. Mina kandidater är valfri Bettarini i titan eller en härligt nött 372:a.

Nu är jag ju överdrivet försiktig med alla mina klockor men jag brottas med tankar om hur jag på ett kontrollerat sätt ska få till samma utseende på 372:an som boetten på 992 och 2020.
Jag är helt på din linje, en bettarini i titan är mitt val. Storleken, vikten och känslan är fantastisk.

Blev tvungen att lägga till att jag med beater tänker att man ändå har nån några klockor till, inte ett owg val.
 

Delen24

Omega
2-Faktor
Jag är helt på din linje, en bettarini i titan är mitt val. Storleken, vikten och känslan är fantastisk.

Blev tvungen att lägga till att jag med beater tänker att man ändå har nån några klockor till, inte ett owg val.
På tal om bettarini beater i titan! Ligger en 176a till salu på blocket som hade varit mysig i en samling
 

Tome

Cartier
Nån som har pam 753? Är den trevlig? Jag kastas mellan 1950 Luminor och Radiomir som jag haft och tycker mig se att dom fått förnyat uppsving här på forumet vilket jag uppskattar. Har aldrig haft annat än sandwich men man kanske ska testa painted nångång... Har länge haft ögonen på 210 men 753 har ju roligare verk.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Nån som har pam 753? Är den trevlig? Jag kastas mellan 1950 Luminor och Radiomir som jag haft och tycker mig se att dom fått förnyat uppsving här på forumet vilket jag uppskattar. Har aldrig haft annat än sandwich men man kanske ska testa painted nångång... Har länge haft ögonen på 210 men 753 har ju roligare verk.
Vilket verk som är roligast beror på vad folk tycker, inte vad det är :) p.6000 kräver att skickas iväg till Munchen vid service. OPX kan servas i Stockholm. Men om det inte är viktigt, så håller iaf jag med dig. Jag har inte haft någon av dem, men skulle verkligen kunna tänka mig båda. Go ahead! :)
 

Tome

Cartier
Vilket verk som är roligast beror på vad folk tycker, inte vad det är :) p.6000 kräver att skickas iväg till Munchen vid service. OPX kan servas i Stockholm. Men om det inte är viktigt, så håller iaf jag med dig. Jag har inte haft någon av dem, men skulle verkligen kunna tänka mig båda. Go ahead! :)
Tänkte mer att in house 72 timmars är bättre än gamla verken. Men klart att enkel service också är en viktig faktor 😊
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Betyder det här att garantin är utökad? Eller tolkar jag fel?
Screenshot_20201125-143908_Chrome.jpg
 

Oktogon

Panerai
Kanske frågats förut, men är det någon vits i att ha tuber om man har det systemet som Submersible har (med knapp på undersidan)? Tuber lär väl bara göra nytta om man har skruvstift, eller tänker jag galet?
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Kanske frågats förut, men är det någon vits i att ha tuber om man har det systemet som Submersible har (med knapp på undersidan)? Tuber lär väl bara göra nytta om man har skruvstift, eller tänker jag galet?

Du tänker säkert inte galet. Jag tänker tvärtom. Det skadar inte att ha tuber, det kanske skadar att inte ha. :)
Och jag undviker dom så mkt jag bara kan för jag stör mig på det lilla men irriterande metalliska ljudet som hörs när tuben glappar mot skruven 😂 men jag byter band så ofta så ingen skruv har en chans att lossna.
 

Oktogon

Panerai
Och jag undviker dom så mkt jag bara kan för jag stör mig på det lilla men irriterande metalliska ljudet som hörs när tuben glappar mot skruven 😂 men jag byter band så ofta så ingen skruv har en chans att lossna.
Haha! Nej men jag fattar absolut syftet när stiften är skruvade. Med friktion osv. Men kan inte ha någon som helst mening om det inte är skruvar utan push-pin som på Subs.
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Har suttit och funderat hur det egentligen står till uppe i mitt huvud, har dom sista veckorna tänkt att det är dags för ett par nya Red Wing "moc toe" men tvekat och velat över 3000kr, trots att jag vet att det är skor för minst 20 år framåt precis som dom gamla varit, liksom skor av kvalité rent generellt. Men ändå tvekat...
Vart jag ville komma med det här är att under samma veckor så har jag beställt 3st nya straps a' 2000kr! Kan ngn förklara logiken 👉💥🤯💨
 

Pilot

Panerai
2-Faktor
Har suttit och funderat hur det egentligen står till uppe i mitt huvud, har dom sista veckorna tänkt att det är dags för ett par nya Red Wing "moc toe" men tvekat och velat över 3000kr, trots att jag vet att det är skor för minst 20 år framåt precis som dom gamla varit, liksom skor av kvalité rent generellt. Men ändå tvekat...
Vart jag ville komma med det här är att under samma veckor så har jag beställt 3st nya straps a' 2000kr! Kan ngn förklara logiken 👉💥🤯💨
Haha har precis samma tankar! Även jag har funderat på ett par nya moc toe men beställde istället band från mays 😜😜
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har suttit och funderat hur det egentligen står till uppe i mitt huvud, har dom sista veckorna tänkt att det är dags för ett par nya Red Wing "moc toe" men tvekat och velat över 3000kr, trots att jag vet att det är skor för minst 20 år framåt precis som dom gamla varit, liksom skor av kvalité rent generellt. Men ändå tvekat...
Vart jag ville komma med det här är att under samma veckor så har jag beställt 3st nya straps a' 2000kr! Kan ngn förklara logiken 👉💥🤯💨

Jag har ett par red wings, köp bara. Du kommer bli nöjd.

Ang straps - du är som känt skadad.
 
Topp