Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köp först, sälj sen. Eller inte allsSjukt sugen på ny Panna.
Kikat flera ggr på Pam1389 tex. Men någon borde då lämna och jag är dålig på att skiljas från mina klockor.
Jag har haft 1226 och 1305, typ samma men 44mm. Måste säga att jag föredrar 1226. Sjukt snyggt med vit tavla! Hade även svårt med den babyblå sekundvisaren på 1305. Den vita är absolut inte bara en sommarklocka även om den är sjukt snygg på ett orange OP gummi på en sommarbrun arm.
Köper man först blir det aldrig försäljningKöp först, sälj sen. Eller inte alls
Lite samma hos mig, lite svårt för de blåa fast det är iof. ett problem man kan leva med. 1223 leder loppet än så länge.Jag har haft 1226 och 1305, typ samma men 44mm. Måste säga att jag föredrar 1226. Sjukt snyggt med vit tavla! Hade även svårt med den babyblå sekundvisaren på 1305. Den vita är absolut inte bara en sommarklocka även om den är sjukt snygg på ett orange OP gummi på en sommarbrun arm.
Jag har haft 1226 och jag har nu 1229, dvs. 44mm-varianterna. Jag hade faktiskt lite svårt för hur pass vit 1226 är, nu blir det ju lite mindre vit yta på 42mm, men det gjorde att jag landade på 1229. Den är då lite svårare att matcha, för 1226 är ett strap monster på riktigt, men bara lite. Den blir ju mer sober och kan fungera i många sammanhang, än en så pass helvit. Jag förstår dig, det är ett svårt val, fler verkar vara nöjda med den vita än den svarta, så kör på det.
Har inte haft nån 44, men däremot både 682 och 1305.682:an är fortsatt den bästa suben från Panerai i mitt tycke.
Ja?Köper man först blir det aldrig försäljning
Samma här lite svårt för de blå. Är det ett sämre urverk i 1223:an?Fördelar 1223:
- Tunnare boett (sitter bättre på min handled)
- Quickset date
- Slipper babyblått ( högst personligt )
Fördelar 682:
- Ett mer robust och avancerat urverk där du kan styra timvisaren separat utan att stoppa urverket (t.ex. om du byter tidszon)
- Kanske mer all-around pga svart urtavla
- Har hacking (vissa 1223 saknar det, typ modeller från 2021 till 2023 eller något...)
Ja, det kan man säga. P.9010 är ett mer avancerat och robust urverk (åtminstone på papper), med två fjäderhus istället för ett som på P.900, samt en full balance bridge där balansbryggan är fäst med två fästen. Sen har du ju "jump hour"-funktionen också på P.9010 istället för quick set date.Samma här lite svårt för de blå. Är det ett sämre urverk i 1223:an?
Tack! <3Tog en titt på din Instagram, nice sida.
Du har fel! 225 är bästa suben!682:an är fortsatt den bästa suben från Panerai i mitt tycke.
Panerai är en djungel, men tänk att det är olika generationer.Samma här lite svårt för de blå. Är det ett sämre urverk i 1223:an?
Tog en titt på din Instagram, nice sida.
Kommer se till att Yonsson bannar dig för det där.Du har fel! 225 är bästa suben!
Kommer se till att Yonsson bannar dig för det där.
Kan bara hålla med dig 305an är bäst, det är något speciellt med den.
Ja, bästa är ju 305
Detta forumet har gått ner sig fullständigt.
Ja, bästa är ju 305
Nej, det är bara Yonsson... ;-)Detta forumet har gått ner sig fullständigt.
Yonsson är ju inte en person utan ett kollektiv läste jag nånstans, så det är lugnt.Nej, det är bara Yonsson... ;-)
Wait, står det något om personagrepp i reglerna??
Check. Tråkigt för "dem" att dela på en 305:a då...Yonsson är ju inte en person utan ett kollektiv läste jag nånstans, så det är lugnt.
Men vi måste ju ge honom att 305an är den bästaYonsson är ju inte en person utan ett kollektiv läste jag nånstans, så det är lugnt.
Har ingen data på det, jag kan säga att 1305 inte är den bästa - för platt som Yonsson skrev.Men vi måste ju ge honom att 305an är den bästa
Allt är väl personligt.Har ingen data på det, jag kan säga att 1305 inte är den bästa - för platt som Yonsson skrev.
682 är ju också liten, men jag tycker den funkar.
En 44m Submersible i samma stil som BMG, blå matt tavla ... tack. Fixa.Allt är väl personligt.
1305 är den bästa panna jag haft i min ägo. Men efter att ha provat 305 så slår den ju ut 1305.
682 är för liten (och för klumpig) för mig, men beror ju på vad man har för laddor
44mm i titan hade förmodligen varit optimalt
Ja, men ändå sålde du den till migAllt är väl personligt.
1305 är den bästa panna jag haft i min ägo. Men efter att ha provat 305 så slår den ju ut 1305.
682 är för liten (och för klumpig) för mig, men beror ju på vad man har för laddor
44mm i titan hade förmodligen varit optimalt
Tusan, jag skulle ju inte ha en Submersible. Inser nu att livet inte skulle bli fulländat utan en 305...
Ja, bästa är ju 305