Vi är många som har haft olika modeller med samma boett. Jag har just nu typ 17.2cm runt handleden och min motsvarande 005 är en 416, som jag tycker sitter skitbra. Jag uppskattar att den just sitter helt platt mot handleden horn till horn, till skillnad från många andra klockor. Har aldrig varit intresserad av Rolex så jag vet inte hur en sub sitter. Och ja, man tröttnar på storleken och önskar sig en 47mm emellanåt.Hallå folket!
Har fått möjligheten att förvärva en PAM005 men är orolig över storleken. Jag bär Sub 114060 till vardags och den sitter som en smäck på min handled (17cm lite drygt)
Jag vet att Panerai ska vara lite större och jag tycker det är en del av charmen men allt har sin gräns, eller hur
Någon med erfarenhet och lite wrist shots som kan dela med sig av hur den känns på armen? Tröttnar man på storleken?
Jag har försökt gå ned till mindre klockor emellanåt, men det går inte. De är damklockor hela bunten. 43-44mm är mitt minimum, med typ 53mm horn till horn är mitt minimum. Inte ens 22mm band känns speciellt stora längre.