• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Screenshot_20201215_203545_com.android.gallery3d.jpg

Är det någon som har tips på ett lagom tunt strap i en liknande beige ton som ecru:n? Läder eller canvas. 22mm mellan bandhornen. De flesta från mays Berlin verkar ju väldigt tjocka.

Är det någon som har tips på ett lagom tunt strap i en liknande beige ton som ecru:n? Läder eller canvas. 22mm mellan bandhornen. De flesta från mays Berlin verkar ju väldigt tjocka.
Jag har ett sånt och jag håller i det jävligt hårt, tyvärr. :) Det kom till en gammal Christopher Ward-klocka och även fast jag inte haft någon klocka med 22mm mellan hornen på extremt länge så håller jag på det. Eller ja, idag fick jag en klocka jag köpt enkom för bandet. Hehe.

Men för att vara mindre stjälpsam så finns det 22mm eBay-asso i den färgen som passar bra till klockan. Ett ögonblick...

1608061844524.png

Och även den här:

Sök på ebay och du lär hitta. :)

Lite 372/6152-1 sida vid sida action. :hungry:

Hallå, önskar tips!

Om man gillar PAM911, specifikationer och utseende. Inte så lätt att få tag på en 911.. Vilka liknande modeller rekommenderar ni?

Tack för tips! Jag gillar! 510 verkar vara något också men 915 är nog isf min favorit av de två. Kan det finnas något ytterligare jag borde kika på?
Det finns mycket men då rör vi oss sakta ifrån 911 specs. 915 och 510sandwich är närmast. Det finns många ref som ser ut ungefär så men utan sandwich, och utan 8-dagars, etc. Så, vad är viktigt för dig?

• Like
Reactions: hd1
Ställer några liknande frågor som ställts på annat Paneristi forum, tänkte det kan vara kul att se hur tankarna går här...

1. Vilken/vilka Panerai har du idag? (Bilder är ok)

2. Planerar du att förändra? och varför? (sälja, byta, lägga till)

3. Vilken/vilka referenser är det då som står högst upp på listan?

//peterc

20201204_115630.jpg
95400174-A40F-47AD-A2C8-A34E001BC7CC.jpeg
Sent svar pga att fråga 2 & 3 inte är helt lätta att svara på 😀!
1. Idag 560 & 372
2. De stannar båda två (imorgon är en annan dag 😉)..
3. I framtiden kommer en Radiomir in i familjen. Ännu inte bestämt vilken.

Vet någon om glaset på en pam 000 "logo" är detsamma som på pam 111/112 från samma tid?
Vid bildsökningar så ser 111/112 ut att ha mer kupat glas, men det kan såklart vara specifikt för varje foto/vinkel...

Tillbaka
Topp