Det är ingen p.5000 så jag säger "dubbelkupat".Har 1086 gamla el nya glaset?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är ingen p.5000 så jag säger "dubbelkupat".Har 1086 gamla el nya glaset?
dubbelkupat, inte som 914/915 iafHar 1086 gamla el nya glaset?
Jag har ett sånt och jag håller i det jävligt hårt, tyvärr. Det kom till en gammal Christopher Ward-klocka och även fast jag inte haft någon klocka med 22mm mellan hornen på extremt länge så håller jag på det. Eller ja, idag fick jag en klocka jag köpt enkom för bandet. Hehe.
Är det någon som har tips på ett lagom tunt strap i en liknande beige ton som ecru:n? Läder eller canvas. 22mm mellan bandhornen. De flesta från mays Berlin verkar ju väldigt tjocka.
Är det någon som har tips på ett lagom tunt strap i en liknande beige ton som ecru:n? Läder eller canvas. 22mm mellan bandhornen. De flesta från mays Berlin verkar ju väldigt tjocka.
Ska vara det gamla , dvs dubbelkupadeHar 1086 gamla el nya glaset?
Det är dubbelkupat, men upplevde inte det lika tilltalande/levande som på tidigare modeller. Typ 111/112, 390, etc.Ska vara det gamla , dvs dubbelkupade
... det är ju lite weird.Det är dubbelkupat, men upplevde inte det lika tilltalande/levande som på tidigare modeller. Typ 111/112, 390, etc.
Någon annan som provat?
Någon asiatisk teckenuppsättning för att hedra den marknaden?Nyfiken fundering. W är ju 2020, vad händer när alfabetet tar slut? AA, AB... osv? Ge mig era kreativa gissningar!
Nä, kyrilliska vore coolare.Någon asiatisk teckenuppsättning för att hedra den marknaden?
Å, Ä och Ö finns ju kvarNyfiken fundering. W är ju 2020, vad händer när alfabetet tar slut? AA, AB... osv? Ge mig era kreativa gissningar!
Testa ett Swiss ammo från @oddface 22/22 el 22/20 med ljusbrun/beige tråd (ganska tunn), max 3mm tjockt.
PAM915 kanske?Hallå, önskar tips!
Om man gillar PAM911, specifikationer och utseende. Inte så lätt att få tag på en 911.. Vilka liknande modeller rekommenderar ni?
Superlätt! Det ligger en hos NymansHallå, önskar tips!
Om man gillar PAM911, specifikationer och utseende. Inte så lätt att få tag på en 911.. Vilka liknande modeller rekommenderar ni?
Tack för tipset! Det blir till att krossa spargrisen. Mighty mighty piece.Superlätt! Det ligger en hos Nymans
Nymans Ur 1851
Auktoriserade återförsäljare av klockor och smycken till några av de mest exklusiva och traditionella varumärkena i världen.nymansur.com
Hallå, önskar tips!
Eller kanske en 510 m sandwich dial (fanns tom 2015) lika fast svart och inte guld visare.PAM915 kanske?
Tack för tips! Jag gillar! 510 verkar vara något också men 915 är nog isf min favorit av de två. Kan det finnas något ytterligare jag borde kika på?PAM915 kanske?
Du är för snabb för mig tack för tips!Eller kanske en 510 m sandwich dial (fanns tom 2015) lika fast svart och inte guld visare.
Lätt att få tag på men inte billigt.Tack för tipset! Det blir till att krossa spargrisen. Mighty mighty piece.
Det finns mycket men då rör vi oss sakta ifrån 911 specs. 915 och 510sandwich är närmast. Det finns många ref som ser ut ungefär så men utan sandwich, och utan 8-dagars, etc. Så, vad är viktigt för dig?Tack för tips! Jag gillar! 510 verkar vara något också men 915 är nog isf min favorit av de två. Kan det finnas något ytterligare jag borde kika på?
Ställer några liknande frågor som ställts på annat Paneristi forum, tänkte det kan vara kul att se hur tankarna går här...
1. Vilken/vilka Panerai har du idag? (Bilder är ok)
2. Planerar du att förändra? och varför? (sälja, byta, lägga till)
3. Vilken/vilka referenser är det då som står högst upp på listan?
//peterc
Hallå, önskar tips!
Det är samma.Vet någon om glaset på en pam 000 "logo" är detsamma som på pam 111/112 från samma tid?
Vid bildsökningar så ser 111/112 ut att ha mer kupat glas, men det kan såklart vara specifikt för varje foto/vinkel...
Hur kan du alltid svara så snabbt?! ;- )Det är samma.