Blir mycket panna på armen nuförtiden.
PAM305 smekmånad.
PAM305 smekmånad.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar.Jag byter själv. Använd maskeringstejp om du är orolig för repor. Jag har använt skruvmejslar med 1.2 eller 1.4mm klinga. Inte svårt att byta om man tar det lugnt.![]()
Allt är klockrent med den klockan förutom just 30m WR..Har funderat lite på det där med de nya Due-modellerna..
Har ju varit sugen på Radiomiren 575 ett bra tag..
Spanade nu in nya 677. Samma 42 mm som 513/575 i diameter och så den nya nivån på Luminor-tunnhet. Fullständigt underbar grå Sunburst-tavla och samma urverk som i 574/575, P1000. Det är ju det där med 30M WR som generellt sågas, men i en guldare på alligator el. dyl. känns det för min del som att WR kan kvitta (trots DNA-hånet futtiga 30m innebär).
Väckte iaf lite tankegångar hos mig som rejäl utmanare till 575..
![]()
Den där är riktigt läcker. Jag skulle inte ha något problem att skicka bad om jag fick ha den på armen.Har funderat lite på det där med de nya Due-modellerna..
Har ju varit sugen på Radiomiren 575 ett bra tag..
Spanade nu in nya 677. Samma 42 mm som 513/575 i diameter och så den nya nivån på Luminor-tunnhet. Fullständigt underbar grå Sunburst-tavla och samma urverk som i 574/575, P1000. Det är ju det där med 30M WR som generellt sågas, men i en guldare på alligator el. dyl. känns det för min del som att WR kan kvitta (trots DNA-hånet futtiga 30m innebär).
Väckte iaf lite tankegångar hos mig som rejäl utmanare till 575..
![]()
Är faktiskt inte så jobbigt, men allt är relativtAllt är klockrent med den klockan förutom just 30m WR..Om man ska köra manuellt är nog Luminor att föredra, då jag tycker det låter jobbigt att skruva upp kronan varje gång man ska winda.. Har dock aldrig ägt en Radiomir själv så jag kanske borde hålla truten
![]()
Klart du ska ha en 289.. Ruggigt fin. Lite inspirationsbilder för att putta dig över kanten.Så frågan är om jag är korkad om jag satsar på en panna i rosé? Jag tänker nog främst på en 289 då för att få dome-glaset. Vad säger ni? Vad ska jag satsa på och varför? Ngn av er som kanske tom äger eller har ägt ngn av klockorna jag suktar efter?![]()
Klart du ska ha en 289.. Ruggigt fin. Lite inspirationsbilder för att putta dig över kanten.
![]()
![]()
Angående just tiden o gången, jag upplever inga som helst problem med 8-dagars verket trots att många klagad på en extremt ojämn gång..Gäller att ha koll på tiden...
![]()
har du kolla på vilken av klockorna som visar rätt?Gäller att ha koll på tiden...
![]()
Lånade polarens förra sommarn:Låt oss prata PAM111, nu är jag sugen igen. Hur nice är den? Nymans har aldrig någon inne![]()
Lite så jag tänker!Lånade polarens förra sommarn:
![]()
Klart nice ref med sandwich, subsekund, glasbaksida o utan onödig text![]()
Tog mej själv typ 3 veckors konstant grävande innan jag själv kom fram till vilken typ av Panna jag ville ha. Sen började jakten som slutde med en Pam560.Lite så jag tänker!
Less is more![]()
Haha men 560 är magisk.Tog mej själv typ 3 veckors konstant grävande innan jag själv kom fram till vilken typ av Panna jag ville ha. Sen började jakten som slutde med en Pam560.
Hade nån frågat mej för några månader sen om jag ville ha en clean tavla utan sekund visare hade jag nog sagt nej haha.
Behöver du hjälp med nåt så är det bara att dra ett pm så slipper jag kladda i tråden.
Finns ju ett gäng coola refs om du nu bestämt dej för 44mm o Luminor. Sen är det vilket urverk du vill ha, tavla, text, baksida, case (skiljer en del) osv.Haha men 560 är magisk.
Will do, tack!
Jag har nojjat en del över det. Bara haft min 1 månad. Ibland tror jag mig uppleva att reserven är mindre än 8 dagar. Bestämmer att allt är bra och att det är inbillning.Angående just tiden o gången, jag upplever inga som helst problem med 8-dagars verket trots att många klagad på en extremt ojämn gång..
Tack o lov!!![]()
Hoppas det är minhar du kolla på vilken av klockorna som visar rätt?![]()
Helt rättJag har nojjat en del över det. Bara haft min 1 månad. Ibland tror jag mig uppleva att reserven är mindre än 8 dagar. Bestämmer att allt är bra och att det är inbillning.![]()
När jag köpte den var säljaren väldigt noga med att påpeka "när det tar emot, sluta vrid annars kan du förstöra fjädern". Det jag märkt med min är den blir smygtrög efter några varv, men att det, om man vrider lite mer, går att skruva upp den ganska mycket till. Jag vred upp den idag, gången innan var en vecka sen (ska sägas att den fortfarande gick när jag började skruva).Helt rätt!!
Själv vred jag upp den hela tiden första dagarna då det var då kul att leka med den men nu har jag inte rört den sen i måndags. Tror jag iaf haha
Säljaren har rätt, du känner när det är dax att sluta vrida eftersom det tar stopp.När jag köpte den var säljaren väldigt noga med att påpeka "när det tar emot, sluta vrid annars kan du förstöra fjädern". Det jag märkt med min är den blir smygtrög efter några varv, men att det, om man vrider lite mer, går att skruva upp den ganska mycket till. Jag vred upp den idag, gången innan var en vecka sen (ska sägas att den fortfarande gick när jag började skruva).
Japp, problemet bara när man tror det tagit stopp, fast det bara var lite småtrögt. Nu har jag lärt mig skillnaden i stoppSäljaren har rätt, du känner när det är dax att sluta vrida eftersom det tar stopp.
Vrider du för mycket blir det problem...
Tror det tagit stopp? Antingen tar det stopp eller så är det lite trögt bara. Känns ganska tydligt när det är stopp, det är liksom stoppJapp, problemet bara när man tror det tagit stopp, fast det bara var lite småtrögt. Nu har jag lärt mig skillnaden i stoppoch STOPP
![]()