• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mycket nöjd med patinan på min Subzilla... :)
image.jpeg

Mvh
Micke

Har länge varit intresserad av Panerai och följt Paneraitråden, helt plötsligt är ni på sidan 233, som råkar vara min favorit ref. på Panerai. Kan det vara ett tecken från ovan....?
Intressant läsning och fina bilder iallafall.
Bra jobbat, från en som fortfarande väntar på sin första Panerai.

image.jpeg
Keep eller gå ner på 44mm, det är frågan?
Om du skall ned till 44mm, så blir automaterna riktigt klumpigt höga. Har haft en 359, och den kändes helt klart klumpigare än 372.
Vill du att den skall kännas mindre är mitt tips att gå på en manuell 44mm, inte en automat.

Tackar ödmjukast. :D
Inbillar mig bara att 312 satt aningens bättre om än högre. I kombination med att ha fastnat för 112:ans enkelhet.
Bytte ut min 112 mot en 372. 112 är en grym klocka, men skulle aldrig få för mig att gå tillbaka. Det var dock jävligt schysst med 300m WR, en riktig diver. Tycker inte 372 bärs så mycket större än 112, speciellt inte om du kör tapered 26/22 band.

Bytte ut min 112 mot en 372. 112 är en grym klocka, men skulle aldrig få för mig att gå tillbaka. Det var dock jävligt schysst med 300m WR, en riktig diver. Tycker inte 372 bärs så mycket större än 112, speciellt inte om du kör tapered 26/22 band.
Kan vara 26/26 som fetar till det. Egentligen inget som stör. Kanske bara är lite rastlös... Som vanligt. :)

Tackar ödmjukast. :D
Inbillar mig bara att 312 satt aningens bättre om än högre. I kombination med att ha fastnat för 112:ans enkelhet.
Skulle väl isf vara mot en 390 men din är ju så mycket coolare iom verket osv. Hade oxå klippt en 47mm OM jag haft turen att passa i den;)
Och ja, 50's caset är högre o de känns biffigare än de 44mm de är..

Kan vara 26/26 som fetar till det. Egentligen inget som stör. Kanske bara är lite rastlös... Som vanligt. :)
Rastlösa är vi väl alla här haha.
Blir iaf garanterat en flipp för mej mot nån annan Panna men inte inom den närmaste tiden..

Anyway @Jacob , så har jag ju en über-mint 560 med tom UPS kartongen sparad samt heeeelt orörd org monte carlo strap om du nu skulle vilja prova en mer slimmad 44mm boett i ett bytlån mot din;).
Ömsom på skämt, ömsom på allvar:)

Å andra sidan så skulle jag nog vänja mej med 47mm o aldrig vilja släppa den sen haha;).

Tillbaka
Topp