• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det är nu jag ska busa med din hjärna och visa dig en jag tycker är bättre, i samma case och känsla. Mest för att jag just nu själv började sakna den. Igen.

IMG_4173.JPG

IMG_4469.JPG

Säg hej till 605 Firenze.
Oj, oj vilken jäkla snygg modell. Jag kollade just några reviews och youtube videon på den. 99st. Den dä måst va dyr om man lyckas få tag på en. 🤘👍☀️

Kör 1392, den är visst inte så uppskattat har jag märkt, men gillar den verkligen. Tycker 42mm Pam är perfekt 👌
1F8D2FD0-D2DB-4070-A064-64ACF263CACC.jpeg
Alltså, den är fantastisk, men den är för liten för mig bara. Jag uppskattar den, men den passar inte mig, precis som att kanske 372/422 uppskattas av dig men passar inte dig. :) Så jodå, 1392 är en omåttligt populär modell.

Lovely.

Jag tänker att du saknar en Luminor, blå tavla kanske, med sekundvisare, kanske titan/pvd? Har du några önskemål?
Absolut, håller med :) Platsen som är kvar är till för just en Luminor.. i 44mm. Ja finns flera, en 005a el 111a ligger väl närmast just nu. Men kollar mer eller mindre olika referenser varje dag på WatchBase etc och ändrar mig ganska ofta. Gillar även den nya 1084. Blå tavla är definitivt ett alternativ, t.ex den nya 1316. Hade dock behövt testa den först isf. Ang titan så hade jag nog gått på Submersible istället. 025 är riktigt trevlig!

Alltså, den är fantastisk, men den är för liten för mig bara. Jag uppskattar den, men den passar inte mig, precis som att kanske 372/422 uppskattas av dig men passar inte dig. :) Så jodå, 1392 är en omåttligt populär modell.
Ja jag har liksom en hang up på datum och sen är det mysigt med den blånekade sub sekunden. Kanske inte min optimala boett, gillar egentligen mer den lite rundare klassiska boetten, gärna typ Radiomir, men vad göra om datum är ”viktigt” 🤔

Absolut, håller med :) Platsen som är kvar är till för just en Luminor.. i 44mm. Ja finns flera, en 005a el 111a ligger väl närmast just nu. Men kollar mer eller mindre olika referenser varje dag på WatchBase etc och ändrar mig ganska ofta. Gillar även den nya 1084. Blå tavla är definitivt ett alternativ, t.ex den nya 1316. Hade dock behövt testa den först isf. Ang titan så hade jag nog gått på Submersible istället. 025 är riktigt trevlig!
1084 är ju riktigt trevlig. Sjukt ändå att ingen huggit en här

Ehm. 1392 har 1950-boetten?
Tänkte liksom mer på den här boetten, 0001 som exempel, men jag är helt novis även om jag gillar Pam som fasen. Att det blev en 1392 var mest för datum och 42mm faktiskt, har ägt en Beverly Hills tidigare och den var för stor tycker jag, men all har vi olika preferenser 😊. Tycker ”klassisk” Radiomir också är helgrym. Finns det en sådan 422? Sett den förut i tråden, apa grym 👍.
1392 har lite för ”kantiga” hörn....
A0163321-29BE-446B-BD8C-53A1B62087BD.jpeg

Tänkte liksom mer på den här boetten, 0001 som exempel, men jag är helt novis även om jag gillar Pam som fasen. Att det blev en 1392 var mest för datum och 42mm faktiskt, har ägt en Beverly Hills tidigare och den var för stor tycker jag, men all har vi olika preferenser 😊. Tycker ”klassisk” Radiomir också är helgrym. Finns det en sådan 422? Sett den förut i tråden, apa grym 👍.
1392 har lite för ”kantiga” hörn....
A0163321-29BE-446B-BD8C-53A1B62087BD.jpeg

Det du refererar till kallas Bettariniboetten. Den är kantigare, men den sitter samtidigt platt på handleden, så den "bärs" något mindre än 1950-boetten i 44mm (ex. 1312, 1392s storebror).
Undrar du om det finns en 422 i Radiomir-form med wirelugs? Allt är ju relativt. :) Här är så gott som hela listan: https://watchbase.com/panerai/radiomir
1392 har ungefär samma boettform och hörn som 422 och klassiska radiomirs. Och du vet att 422 är 47mm, så om du tyckte en bettarini var för stor ... :)

Det du refererar till kallas Bettariniboetten. Den är kantigare, men den sitter samtidigt platt på handleden, så den "bärs" något mindre än 1950-boetten i 44mm (ex. 1312, 1392s storebror).
Undrar du om det finns en 422 i Radiomir-form med wirelugs? Allt är ju relativt. :) Här är så gott som hela listan: https://watchbase.com/panerai/radiomir
1392 har ungefär samma boettform och hörn som 422 och klassiska radiomirs. Och du vet att 422 är 47mm, så om du tyckte en bettarini var för stor ... :)
kul info, tack 😊. 47mm, OMG...😖, nä men 45 lär ju bäras som 42-43 ungefär, attraktivt 👍

Tillbaka
Topp