• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

690 är blåare. 932 är svartare. Och jag tror det är olika typer av sunburst.
Nu har jag det! 932 har gradient tavla som går från blått till mörkare ju längre ut från mitten du kommer medans 690 har sunbursttavla och alltså har tunna fåror från mitten och utåt men samma färg över hela tavlan
05801AB6-2E0B-4F0B-B154-2E7C1CAF300E.jpeg
41430AD7-1DFA-4AB1-87BC-D83DAD52F350.jpeg

Bilagor

• KS.png
    KS.png
    455.6 KB · Visningar: 22
Till att börja med har du en av de tjockare bettarinisarna som finns. Din är 16mm. De "vanliga" instegspannorna gamla och nya är 14,5mm och 8-dagars är 13,5mm.

Beroende på vilken Radiomir automatic så är jag nästan säker på att de tunnaste är 16mm de med. 8-dagars radiomir, typ 610, är 13,5mm.

Så, jag skulle rekommendera en 8-dagars luminor eller en 8-dagars radiomir, helt enkelt, om det är något tunt som är i fokus.

Det finns ju tunnare... Radiomir 1940, exempelvis 572 kanske kan passa också, den är 12,5mm.

Med risk för att få stryk så kan du ju sikta på en Luminor Due 45mm. Handvevad är typ 10,5mm och automatisk med mikrorotor är typ en halv mm tjockare, om jag minns rätt.
Tack för all input igen! Blev en Radiomir tillslut som landade idag. Då jag inte hittade någon att prova köpte jag en 753 av en här på forumet för att se om jag trivs med den. Kan ärligt säga att den satt som en dröm jämfört med min 90 - inget fel på den men 753 satt verkligen flush mot handleden och med en lagom tyngd 👍🏻 Kommer definitivt bli fler Radiomir i framtiden 😊

190 är fantastisk, 992 gillade jag direkt men ngt har fått mig att tröttna på den fast jag inte ens har sett den live. Kolla 323 också, 10days, GMT och datum... 👍🏻 eller varför inte en 210 base, klart underskattad.
Tack Peter för ditt svar!
Kolla runt lite men bestämde mig för att köpa en 753 Bas radiomir för att testa och älskar redan hur den sitter och ser ut. Tror till och med du kan ha varit första ägaren till den jag köpte 😊

Den här såldes här på forumet för ngn vecka sedan...

Tack för länkarna. Ser ut att kunna ligga ner mot 45 prutat och klart.

Låt oss vända på det hela. Priserna här på KS ligger rejält lågt. Priserna på c24 tycker jag matchar i mångt och mycket vad man ser på diverse andra begagnat-forum för paneraitomtar.

Fast jag ser inte inte vitsen med att vända på det hela. Jag bor i Sverige och de flesta här på KS gör säkert detsamma. Att handla via KS/i Sverige är ju mer förmånligt för mig som köpare, även om utbudet så klart är mindre.

Alltså. Jag tycker på riktigt du ska vända på funderingen. Hur vill du att din blivande Panerai ska vara och se ut?

Min personliga åsikt är att de äldre 40mm Luminorpannorna är på tok för tjocka relativt längden/bredden. Men är man van vid Omega PO (senare modeller) så gillar man kanske boll på snöre-känslan. Så, gå inte bara på horn till horn-måttet.

Så, vad är viktigt för dig mer än bara att det står Panerai på tavlan och att längden är kort?

Jag tycker att både Luminor och Radiomirpannorna generellt sett är fina. Det finns flera utföranden jag skulle kunna tänka mig att köpa. Passform går före utförande faktiskt, Viktigt att klockan känns rätt på armen. Jag väljer hellre den näst finaste skjortan som sitter som en fläskläpp än den finaste som har lite för långa ärmar.

Just l2l måttet känns viktigt för mig, jag vill att armbandet ska lägga sig runt handleden och att klockan inte ska upplevas för klossig. Därför går de största modellerna bort. De minsta är inte heller intressanta, 38-40 mm klockor har jag redan.

Tack för all input igen! Blev en Radiomir tillslut som landade idag. Då jag inte hittade någon att prova köpte jag en 753 av en här på forumet för att se om jag trivs med den. Kan ärligt säga att den satt som en dröm jämfört med min 90 - inget fel på den men 753 satt verkligen flush mot handleden och med en lagom tyngd 👍🏻 Kommer definitivt bli fler Radiomir i framtiden 😊
Grymt, gratulerar :)

Grattis! Upp med ett wrist shot!

Tack Peter för ditt svar!
Kolla runt lite men bestämde mig för att köpa en 753 Bas radiomir för att testa och älskar redan hur den sitter och ser ut. Tror till och med du kan ha varit första ägaren till den jag köpte 😊
Grattis, det stämmer att jag var föregående ägare till den som nyss såldes här på forumet. Mkt trevlig och sitter otroligt skönt, riktigt bra BASE Radiomir 👍

Tack för länkarna. Ser ut att kunna ligga ner mot 45 prutat och klart.

Fast jag ser inte inte vitsen med att vända på det hela. Jag bor i Sverige och de flesta här på KS gör säkert detsamma. Att handla via KS/i Sverige är ju mer förmånligt för mig som köpare, även om utbudet så klart är mindre.

Jag tycker att både Luminor och Radiomirpannorna generellt sett är fina. Det finns flera utföranden jag skulle kunna tänka mig att köpa. Passform går före utförande faktiskt, Viktigt att klockan känns rätt på armen. Jag väljer hellre den näst finaste skjortan som sitter som en fläskläpp än den finaste som har lite för långa ärmar.

Just l2l måttet känns viktigt för mig, jag vill att armbandet ska lägga sig runt handleden och att klockan inte ska upplevas för klossig. Därför går de största modellerna bort. De minsta är inte heller intressanta, 38-40 mm klockor har jag redan.
Men då ska du ju titta på radiomir med wirelugs, anser jag. 183,380,753, 610, 609 för 45mm och 337 för 42mm.

40mm Luminor är för klossig.

Lycka till med att få tag på en.

Tillbaka
Topp