• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

XV
1E9E8731-E568-48A4-A237-3481DCF06153.jpeg

Hashtags linnekavaj och mysbyxor. Corona style

Frågar här ifall det finns någon intresserad av min 569? Finns annars stor risk att den snart lämnar för annat i ett byte utanför forumet. Släng bara iväg ett PM isåfall!

15DA9AD4-4B42-4A7E-9856-BCB3D94AA8F8.jpeg

Ursäktar direkt ifall man inte får göra så här:bag:
Hoppas någon här hugger; förbaskat bra den där! :cool:
@MaziK som ju är svag för denna kanske vill frångå principen om bara en finklocka i taget ;)

Hej!
Hoppas få lite hjälp på vägen mot min nästa Panerai. Siktet är inställt på en Luminor i titan och gärna matt ring, gillar inte när det blanda chrome och matt.. Just nu håller jag på och förhandlare om en 564 från 2016 innan de tog bort sandwich tavlan. Pris runt 50’. Rimligt? Eller finns där roligare alternativ? Inte helt såld på tobacco tavlan..

Hej!
Hoppas få lite hjälp på vägen mot min nästa Panerai. Siktet är inställt på en Luminor i titan och gärna matt ring, gillar inte när det blanda chrome och matt.. Just nu håller jag på och förhandlare om en 564 från 2016 innan de tog bort sandwich tavlan. Pris runt 50’. Rimligt? Eller finns där roligare alternativ? Inte helt såld på tobacco tavlan..
Jag har haft 564 utan sandwich och modellen där otroligt bekväm, har nu en 61a som också är titan med tobacco som jag är supernöjd med. Jag är väldigt förtjust i tobacco tavlan, gillar glaset på dom äldre Bettarini så därför mitt byte. Vill du ha svart tavla, titan och sandwi6så får du gå på 176 el 177. En fin 61a finna annars till salu på Blocket av en säljare som jag kan gå i god för.

Jag har haft 564 utan sandwich och modellen där otroligt bekväm, har nu en 61a som också är titan med tobacco som jag är supernöjd med. Jag är väldigt förtjust i tobacco tavlan, gillar glaset på dom äldre Bettarini så därför mitt byte. Vill du ha svart tavla, titan och sandwi6så får du gå på 176 el 177. En fin 61a finna annars till salu på Blocket av en säljare som jag kan gå i god för.
Tack Peter!
Såg din när jag sökte på forumet, jäkligt snygg! Den ser ut att sitta bekvämt på handleden - mao inte topptung. Har sett 61an på blocket, frågan är bara om jag inte åker på en service på den då den är från 2000? Eller vad säger ni? Gillar verkligen klockan på den gröna gummiremmen 👌🏻

Tack Peter!
Såg din när jag sökte på forumet, jäkligt snygg! Den ser ut att sitta bekvämt på handleden - mao inte topptung. Har sett 61an på blocket, frågan är bara om jag inte åker på en service på den då den är från 2000? Eller vad säger ni? Gillar verkligen klockan på den gröna gummiremmen 👌🏻
Priset verkar ju vara satt utifrån det.

Tack Peter!
Den är grym 🙂

Verkligen, frågan för mig då är om denna 61 i strax över 40’ eller en 564 där jag för sandwich för 50’ är rätt för mig.. hmmm 🧐
Min åsikt i det hela är att jag tycker att sandwich på "mindre" urtavlor, i bettarini, speciellt med det gamla tjockare glaset, blir lite mörkt. Jag gillar målade/korv-tavlor för att man ser index bättre i alla vinklar. Och, jag skulle lugnt gått på 61:an (som nu kostar strax under 40') eftersom Peter går i god för säljaren, och räkna med att serva den vid behov. Men, smaken är som baken.

Länge sedan jag besökte tråden men det har blivit dags att sälja min PAM673 😢

Har kollat lite annonser på C24 men blir lite fundersam när årtalen som anges är 2016 till 2021.
Enligt Panerai är det en "Unique edition" om 1000 exemplar och min börjar på S så den borde vara tillverkad 2016.
Har de fortsatt tillverka den i liten skala tills nu eller är det annonserna som anger felaktiga årtal?

Länge sedan jag besökte tråden men det har blivit dags att sälja min PAM673 😢

Har kollat lite annonser på C24 men blir lite fundersam när årtalen som anges är 2016 till 2021.
Enligt Panerai är det en "Unique edition" om 1000 exemplar och min börjar på S så den borde vara tillverkad 2016.
Har de fortsatt tillverka den i liten skala tills nu eller är det annonserna som anger felaktiga årtal?
Fel!

Tillbaka
Topp