• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag kanske skall hålla käften som har min egen ute på köp och sälj! Men svar ja, den är underbar och en ikon. Glaset är det som verkligen gör det men även 9 och subsekund. Anledningen att jag försöker sälja min är att jag har hamnat i en situation där jag äger 3 Panerai som jag inte törs använda i mer vardagliga situationer, typ jobb på båten, lek med barn osv.
Det där är ett intressant och angenämnt problem... När man har för bra/fina klockor "för att använda", men samtidigt har man jagat dem just för att de är fina och speciella. Intressant!

Det där är ett intressant och angenämnt problem... När man har för bra/fina klockor "för att använda", men samtidigt har man jagat dem just för att de är fina och speciella. Intressant!
Mycket intressant. Tyvärr så upptäckte jag att safe queens inte ger mig så mycket. Jag vill kunna njuta av mina klockor i vardagen utan att vara orolig för att jag skall repa ett glas som inte går att byta ut eller repa en boett som är svår att polera. Jag antar att jag har en enklare smak än jag trodde. Hade jag haft outsinligt med pengar så visst men nu sitter jag med bara finklockor och ingen vardagsklocka. Dåligt taktiskt sinne.

Mycket intressant. Tyvärr så upptäckte jag att safe queens inte ger mig så mycket. Jag vill kunna njuta av mina klockor i vardagen utan att vara orolig för att jag skall repa ett glas som inte går att byta ut eller repa en boett som är svår att polera. Jag antar att jag har en enklare smak än jag trodde. Hade jag haft outsinligt med pengar så visst men nu sitter jag med bara finklockor och ingen vardagsklocka. Dåligt taktiskt sinne.
Går alltid att få ett glas ersatt.

Jag har fått en repa i safiren på 217; nu får den vara där tills den dag det är dags för service då jag passar på att byta ut glaset..

Det stämmer att det inte tillverkas löpande då som bekant ingen modell sedan länge har just det glaset, men självklart kan Panerai tillverka det som reservdel..
Ok! Jag stressade upp och lade undan klockan och har inte vågat ta upp den ur lådan sedan dess. Överreagerade med andra ord. Är du säker på att det går att få det utbytt?

Jag hörde från @azcii att glaset inte tillverkades längre och därför ej går att ersätta. Det var det som drog igång min panik
Jag fick höra från en panerista för några år sen att det är en annan tillverkare av glasen numera (vilket skulle förklara varför distorsionen av siffror/index skiljer sig lite mellan olika fiddys/217) men detta är ingenting jag fått bekräftat från Panerai, så vi får ta det med en nypa salt tills vidare.

Självklart finns dock reservdelar som Palle skriver..

Ingen som sitter på ett sånt här gummi och vill avyttra, mörkblått 26mm @Margarinkungen kanske 😉
Screenshot_20210317-233425_Chrome.jpg
Jag har ett men använder det ibland. Har du ett svart Ponte Vecchio så kan vi byta

Ok! Jag stressade upp och lade undan klockan och har inte vågat ta upp den ur lådan sedan dess. Överreagerade med andra ord. Är du säker på att det går att få det utbytt?

Min fiddy är påväg till spa i Paris (hos Watchfinder som är del av Richemont). Hade som bekant två små repor och glasbytet är free of charge. De har inte sagt något kring klydd med reservdel.

Jag har tittat på en PAM00312 med serienummer som startar på SMxxxxx vilket jag inte har sett innan.
Någon som vet mer om det?

Senast ändrad:
Min fiddy är påväg till spa i Paris (hos Watchfinder som är del av Richemont). Hade som bekant två små repor och glasbytet är free of charge. De har inte sagt något kring klydd med reservdel.
Inte via Nymans/Krons således?
Har watchfinder i och med ägandeförhållandena officiell status som servicepartner åt Panerai?

Någon med bild på en 42mm Sub på 16-17cm handled?

Edit: Eller bredvid en Seiko Skx007/9.

Senast ändrad:
Ping @mårt @Startpistolen

Efter mycket letande lyckades jag hitta denna fina 428 (Milano boutique edition) intill mint condition, bilden blev mycket snabb och där av blev den ganska osexig och med damm på glaset. Men med många fina minnen från Milano blir denna definitivt en keeper.

Juste, måste nämna.. Certet är daterat min födelsedag för ca. 8 år sedan, erhm.. sjukt..

thumbnail_20210319_201702.jpg

Ping @mårt @Startpistolen

Efter mycket letande lyckades jag hitta denna fina 428 (Milano boutique edition) intill mint condition, bilden blev mycket snabb och där av blev den ganska osexig och med damm på glaset. Men med många fina minnen från Milano blir denna definitivt en keeper.

Juste, måste nämna.. Certet är daterat min födelsedag för ca. 8 år sedan, erhm.. sjukt..

thumbnail_20210319_201702.jpg
Grattis!! Riktigt roligt och välkommen i klubben 😃

Vad är en värdig uppgradering från en 510?
Är sugen på att testa en ny panna då denna varit med ett tag nu. Jag är egentligen riktigt nöjd med den och den tickar alla boxar. Skulle vilja ha sandwich tavla och tagit bort ”8 days” raden annars är den perfekt.
Har från och till varit lite sugen på att testa en sub 683 eller 682 men är lite tveksam.
6D689321-64F9-437D-9DBF-BD5F25DFF7DC.jpeg

Tillbaka
Topp