• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

LI0N

Panerai
Har hittat en PAM00773 uttagen 06/2020 för 3400€, för bra för att vara sant eller har de verkligen så dåligt andrahandsvärde?
 

LI0N

Panerai
Är det ett bra pris för denna instegspanerai PAM00773?
https://www.blocket.se/annons/norrbotten/panerai_luminor_base_logo/96182060
P6000 tillförlitlig?

Oddsen att dessa är uttagna prick samtidigt och har 4 likadana band?

Annonsen jag hittat (försäljaren heter Heikki):
1624018472926.png


Blocket annonsen:
1624018524497.png



Stinker
 

Ampén

Omega
Äntligen har jag en 422😃 Är otroligt nöjd med klockan i sig. Det enda som är, är att klockan blivit magnetisk och går för fort. Testade med att köpa en billig avmagnetiserare från Amazon som funkar uselt (den kinesiska blå varianten) Fortf magnetism trots många försök och googlingar på tillvägagångssätt. Att den är magnetisk checkar jag med appen Lepsi.
Har ni några tips på avmagnetiserare som faktiskt funkar? Alternativet är att lämna in klockan nån vecka till Nymans, vilket nog kan vara mest vettigt för även övrig kontroll.
Har ni erfarenheter av att era klockar blivit magnetiska?
 

Bilagor

  • C46ABADC-7F70-444A-B84F-63D4D80DDAA7.png
    C46ABADC-7F70-444A-B84F-63D4D80DDAA7.png
    443.3 KB · Visningar: 9

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Äntligen har jag en 422😃 Är otroligt nöjd med klockan i sig. Det enda som är, är att klockan blivit magnetisk och går för fort. Testade med att köpa en billig avmagnetiserare från Amazon som funkar uselt (den kinesiska blå varianten) Fortf magnetism trots många försök och googlingar på tillvägagångssätt. Att den är magnetisk checkar jag med appen Lepsi.
Har ni några tips på avmagnetiserare som faktiskt funkar? Alternativet är att lämna in klockan nån vecka till Nymans, vilket nog kan vara mest vettigt för även övrig kontroll.
Har ni erfarenheter av att era klockar blivit magnetiska?
Jag har råkat magnetisera flera klockor. Jag har gått in med dem till Krons eller Nymans och de har avmagnetiserat dem på 10 sekunder.
 

Fredgusta

Panerai
Hej vänner, vad tror ni om att bada med en klocka som har 3 år sen inköp från butik? Har en pam510 jag gärna vill bada med idag men är orolig för om den kan tåla lite plask i sjön och någon dykning. Är ny till badklockor som Panerai generellt så vet inte vad är intervallet man bör gå och få packningar bytta för bad.
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Hej vänner, vad tror ni om att bada med en klocka som har 3 år sen inköp från butik? Har en pam510 jag gärna vill bada med idag men är orolig för om den kan tåla lite plask i sjön och någon dykning. Är ny till badklockor som Panerai generellt så vet inte vad är intervallet man bör gå och få packningar bytta för bad.
Jag skulle inte gjort det.

Det bör inte vara något problem med packningarna men du vet inte om den tidigare ägaren fått någon smäll eller testat att öppna baklocket etc. Kör ett trycktest på upp till 10 atm först så är du safe
 

Fredgusta

Panerai
Jag skulle inte gjort det.

Det bör inte vara något problem med packningarna men du vet inte om den tidigare ägaren fått någon smäll eller testat att öppna baklocket etc. Kör ett trycktest på upp till 10 atm först så är du safe
Förra ägaren @speffy sa det borde vara lugnt, tror inte han tappat klockan något eller @speffy ? 😅

Ingen garantier förstås att den är vattentät men klockan såg mycket fin ut och inte skadad.
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Förra ägaren @speffy sa det borde vara lugnt, tror inte han tappat klockan något eller @speffy ? 😅

Ingen garantier förstås att den är vattentät men klockan såg mycket fin ut och inte skadad.
Jag kan garantera att den aldrig åkt i golvet och att jag aldrig öppnat upp klockan.
Så jag tror inte att det ska vara några problem men jag vågar såklart inte garantera det.
Hade jag haft den kvar så hade den fått åka med i badet även denna sommar men och andra sidan så skadar det ju inte att lämna in den för ett trycktest så man är 100% säker :)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Plexi vs Safir.
Mitt ”problem” är att jag träffade så rätt på andra försöket med Panerai att övriga modeller känns redundanta. Tom denna 424 som enligt mig är ganska långt från 372 (för att vara en Panna) känns liksom snarlik men sämre. Nu blir jag säkert hängd här, men så känns det. Wirelugs är ett omak och klockan känns för fyrkantig.
samtidigt, även om jag har en annons ute på den senare, så bär det lite emot att sälja. Det skall prutas och bumpas och så ångrar man sig längre fram när man inser att man hade för bråttom. Men faktum är att denna Radiomir mest blir liggande..
Så vad jag vill säga är att om nån Paneristi vill byta panna så kan ni höra av er :)
372:an sitter dock säkert.
Passar på att önska er en härlig lördagskväll!
E2586E08-873F-4A9B-B159-4B705318F52E.jpeg
 

Fredgusta

Panerai
Jag kan garantera att den aldrig åkt i golvet och att jag aldrig öppnat upp klockan.
Så jag tror inte att det ska vara några problem men jag vågar såklart inte garantera det.
Hade jag haft den kvar så hade den fått åka med i badet även denna sommar men och andra sidan så skadar det ju inte att lämna in den för ett trycktest så man är 100% säker :)
Den åkte i vattnet! Gick bra och går fortfarande
 
Topp