• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

lite lätt lum på kvällskvisten
IMG_20210621_202236.jpg
 
Intressant!
En databas att lägga till favoriterna.

 
Intressant!
En databas att lägga till favoriterna.

Tyskarna kan dom.
 
Intressant!
En databas att lägga till favoriterna.

Gött. Jag borde sno deras data och populera mitt lilla spreadsheet, eller kontakta dem och samarbeta såklart...
 
Jaha…Vad ska nu jag och min 390 göra på kvällarna innan nattning och övrig dödtid?!?
Lite drygt 1 år tog det men nu har jag alltså plöjt hela paneraitråden från sida 1 😳
Har varit sjukt roligt och samtidigt lärorikt. Även lite skoj när man följt vissa pannaprofilers resa till dagens lineup/klockor! Och även mitt eget velande och frågande innan jag hittade rätt. Känner mig verkligen hemma här i tråden och älskar gemenskapen. Även om jag i dagsläget bara har en panna tror jag att jag är här för att stanna. Och om gud vill blir nästa inköp en pam1223. Ser även fram emot kommande GTG’s när coronan gett med dig lite, alt vaccinationen kommit längre, så man kan få fler ansikten på alla trevliga paneristi
930261E3-192B-4FD4-B3A4-FA9147ACE5B9.jpeg
 
Intressant!
En databas att lägga till favoriterna.


Gött. Jag borde sno deras data och populera mitt lilla spreadsheet, eller kontakta dem och samarbeta såklart...

Gör det, då kan du även rätta till de felaktiga uppgifterna om 1055 sub, det står waterproof 100 m när det ska vara 300 m. Finns säkert fler felaktigheter då det är ett gäng referenser att hålla reda på.
 
Jaha…Vad ska nu jag och min 390 göra på kvällarna innan nattning och övrig dödtid?!?
Lite drygt 1 år tog det men nu har jag alltså plöjt hela paneraitråden från sida 1 😳
Har varit sjukt roligt och samtidigt lärorikt. Även lite skoj när man följt vissa pannaprofilers resa till dagens lineup/klockor! Och även mitt eget velande och frågande innan jag hittade rätt. Känner mig verkligen hemma här i tråden och älskar gemenskapen. Även om jag i dagsläget bara har en panna tror jag att jag är här för att stanna. Och om gud vill blir nästa inköp en pam1223. Ser även fram emot kommande GTG’s när coronan gett med dig lite, alt vaccinationen kommit längre, så man kan få fler ansikten på alla trevliga paneristi
930261E3-192B-4FD4-B3A4-FA9147ACE5B9.jpeg
Det har varit roligt att följa din färd genom tråden, då och då har det dykt upp ett like eller en kommentar på ett inlägg jag helt hade glömt bort.
 
Jag har mailat en fråga till concierge på panerai.com, men hen verkar inte vilja svara, så då tänkte jag att jag kollar här om någon redan vet eller om någon som har bra kontakt med boutique kan tänka sig att fråga.

Jag har noterat att årets modeller på länk har ett något annorlunda armband än förra och förförra (sen när nu nyversionen på länken kom). Bl.a. är det ett nytt fäste/spänne, som ser ut så här:
1624447263936.png

Jämfört med det "gamla" som ser ut så här:
1624447360492.png


Någon sa att det också var lite tunnare och hade andra nya features, men detta har jag inte lyckats verifiera och därmed är det det som är frågan. Vilka nya features förutom spännet finns på nyaste versionen av länken?
 
Vilket tycker du passar på de mer dressade banden? Är nyfiken då jag är rätt ny till pannor
De tunnare och mindre blockiga. Det måste inte vara radiomirs med wirelugs, det kan också vara radiomir 1940 som 995 eller 572, eller Luminor Due-serien. Jag tror även att en del Luminor 1950 (2392, 2312 eller 422, beroende på din handledsstorlek) kan fungera då boetten är mjukare/rundare.
 
Tillbaka
Topp