See you there!
Enligt uppgift ska det bli ett riktigt coolt event!
Hörde ryktas att du skulle medverka, ska bli mycket trevligt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
See you there!
Enligt uppgift ska det bli ett riktigt coolt event!
Wow!
Dags att lägga ut en njure på Blocket.
Jag packar ner kökskniven och första förbandslådan
Jag har tillfälligt avbokat transplantationstiden jag hade i morgon.Jag packar ner kökskniven och första förbandslådan![]()
![]()
Lorenz Spalt on Instagram: "Saw this beautiful detailed boutique edition in Florence recently ⌚️ #panerai #paneristi #paneraifirenze #instawatches #watchesofinstagram #paneraicentral #firenze"
20 likes, 1 comments - lorenzspalt on September 19, 2021: "Saw this beautiful detailed boutique edition in Florence recently ⌚️ #panerai #paneristi #paneraifirenze #instawatches #watchesofinstagram #paneraicentral #firenze".www.instagram.com
Den här var lite extra allt. Fast Due...![]()
Works for me, still ... jag kan spela in den kanske.
Funkar här ocksåWorks for me, still ... jag kan spela in den kanske.
Ingen som har en svart gummi-keeper liggandes till 24/22? Jag har pengar![]()
Jag har gått igenom ett gäng boxar nu och endast den senare var lite svår att öppna, men det berodde inte på dåliga gångjärn utan lite för bra passform mellan lock och låda.Fick idag ett mail från säljaren av min klocka från Chrono24.
Klockan var redo att skickas men där var ett litet problem, boxen var inte helt hundra.
Gångjärnen på lådan var tröga och knakade när man öppna och stängde boxen.
Han frågade hur jag ville göra om han skulle reklamera boxen och försöka få en ny vilket han trodde skulle ta 2-4 veckor eller om jag kunde tänka mig att ta den som den är och få ett avdrag på 50 euro istället.
Jag tänkte att boxen hamnar ju ändå i en låda i byrån så egentligen spelar det inte så stor roll trots att det känns lite tråkigt med en helt ny klocka när allt inte är hundra.
Någon annan som råkat ut får att Panerais boxar håller undermåttlig kvalitet och är det ett vanligt problem?
Fick ett filmklipp på det men går ju tyvärr inte att bifoga det här.Jag har gått igenom ett gäng boxar nu och endast den senare var lite svår att öppna, men det berodde inte på dåliga gångjärn utan lite för bra passform mellan lock och låda.
Jag hade struntat i lådans kvalla, du kan alltid skruva isär den när den kommer och olja in gångjärnen if need be.Fick idag ett mail från säljaren av min klocka från Chrono24.
Klockan var redo att skickas men där var ett litet problem, boxen var inte helt hundra.
Gångjärnen på lådan var tröga och knakade när man öppna och stängde boxen.
Han frågade hur jag ville göra om han skulle reklamera boxen och försöka få en ny vilket han trodde skulle ta 2-4 veckor eller om jag kunde tänka mig att ta den som den är och få ett avdrag på 50 euro istället.
Jag tänkte att boxen hamnar ju ändå i en låda i byrån så egentligen spelar det inte så stor roll trots att det känns lite tråkigt med en helt ny klocka när allt inte är hundra.
Någon annan som råkat ut får att Panerais boxar håller undermåttlig kvalitet och är det ett vanligt problem?
Du kan ladda upp filmklippet till imgur.com och sen dela imgur-länken som media här ...Fick ett filmklipp på det men går ju tyvärr inte att bifoga det här.
Jag tänker att kanske är det något man skulle kunna åtgärda själv eller ska man ta det som ett orosmoment om att något inte står rätt till?
Allt annat ser ut och vara i ordning och det är en trusted seller med bra betyg så det borde vara rätt safe känns det som eller är jag blåögd bara för jag vill ha klockan så snabbt som möjligt och inte vänta 4 veckor till![]()
Efter ha läst och läst denna tråd så blir man ju inte mindre sugen på en panna, men jag skulle behöva lite tips! Jag är förhållandevis ny i klocksvängen, snart 2 år sedan första medvetna köpet, men tycker att hela communitiet runt detta märke och dess unika design tilltalar mig enormt. Framförallt efter ha lyssnat på dåvarande Urbildningsradion och alla Panerai-avsnitt.
Så till min fråga som ställts så många gånger förr. Vilken panna?
Jag har helt klart fastnat för Luminor och Sandwish-dail.
Men är kluven till 44 eller 47mm.
Jag tror jag är mer inne på 8dagars manuel, men microrotor lockar också.
Gärna stål, eller det kanske bara är titan som gäller? Subsekund säger magkänslan.
Så baserat på denna beskrivning, vad finns det för modeller som rekommenderas till en nybörjare?
Ja det är precis så jag tänker.Jag hade struntat i lådans kvalla, du kan alltid skruva isär den när den kommer och olja in gångjärnen if need be.
Aldrig använt imgur men vi testarDu kan ladda upp filmklippet till imgur.com och sen dela imgur-länken som media här ...
Den där ser ut att funka som min
Svårt att urskilja när det är musik samtidigt men spontant hör jag inget märkligt.
Enligt säljaren var det värt ett avdrag på 50 euro så det är väl bara till och tacka och ta emot dåDen där ser ut att funka som minÄr det fel?
Jag hade tagit rabattenEnligt säljaren var det värt ett avdrag på 50 euro så det är väl bara till och tacka och ta emot då![]()
Det gjorde jag också sen blev jag lite orolig och kände mig tvungen att rådfråga härJag hade tagit rabatten