• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tjenare gänget,
Jag skulle behöva lite hjälp med att få fram ref samt årsmodell på en Panerai, jag bevisar min okunnighet och ber ödmjukt er som är bäst i Sverige på Panerai om eran input. Se bilderna nedan och om ni har en aning om pris hade detta uppskattats också. Tar emot bud då denna kommer åka ut till försäljning snart :)

PS: Ja klockan ska få sig ett bad, legat i låda lite för länge ;)
Ser ut att vara en PAM048.

Enligt papperna är den utplockad 2002 på Nymans Ur (coolt!).

Annonser på C24: https://www.chrono24.se/search/inde...00048&searchexplain=1&sortorder=1&watchTypes=

Tjenare gänget,
Jag skulle behöva lite hjälp med att få fram ref samt årsmodell på en Panerai, jag bevisar min okunnighet och ber ödmjukt er som är bäst i Sverige på Panerai om eran input. Se bilderna nedan och om ni har en aning om pris hade detta uppskattats också. Tar emot bud då denna kommer åka ut till försäljning snart :)

PS: Ja klockan ska få sig ett bad, legat i låda lite för länge ;)
Det där är en PAM00050 eller bara PAM 050 ... E-serienummer, så 2002.

Jag slog serienumret i PAM Guard som sa PAM 050. @azcii

Shit va grymma ni är @Alarik @azcii & @mårt!

Då kan vi alltså fastställa att det är en PAM00050 (PAM 050) från 2002. Vad skulle ni säga är ett bra riktpris vid försäljning, försökt att kika runt lite online men hittar ingen från 02.

Fattar att de kanske är lite knepigt men i runda slängar skulle uppskattas.
Stort tack!

Shit va grymma ni är @Alarik @azcii & @mårt!

Då kan vi alltså fastställa att det är en PAM00050 (PAM 050) från 2002. Vad skulle ni säga är ett bra riktpris vid försäljning, försökt att kika runt lite online men hittar ingen från 02.

Fattar att de kanske är lite knepigt men i runda slängar skulle uppskattas.
Stort tack!
Njae. Jag trodde först att det var en 104:a så mina skills kan inte mätas med övriga som svarat (även om året var rätt) 😁

Om du har länken till den TROR jag att du får dryga 40 förutsatt att övrigt är komplett. Utan länken runt 35. Jag tror inte att dess udda storlek är till dess fördel här och länk är ju generellt inte något som ses som något extra positivt (men självklart något som ska ingå eftersom det tillhör modellen).

Någon som kommer ihåg detta ex från många år bakåt? En Pam289 där ägaren (något internationellt forum) lät tillverka en guldlänk till vill jag minnas. Fet. :)

IMG_3931_zps140efa50.jpg

IMG_3929_zps0d439c1e.jpg

IMG_3930_zps1b86dbd2.jpg

Stort Grattis!!

Jag har ju den lite mindre glammiga kusinen PAM 190 så jag vet ju hur bra den är:)
Jag har varit riktigt sugen på 190, var inne på att växla 232 & 183 till en 190 men så dök tillfället upp på den här. Nu kanske en av dom får stanna som lite tåligare kompis.

Du som har erfarenhet... finns det ett tydligt stopp när den är fullt uppdragen el är det PR visaren som talar om när den är fullt uppdragen. Min visar fullt på PR indikatorn men går fortfarande att vrida mer…

Tillbaka
Topp