• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tvkd5

Cartier
2-Faktor
Nu har jag också testat. Storleksmässigt helt klart en sweet spot, möjligen lite liten urtavla. 😂

09687162-BCAA-47AF-9E7D-88F496E55E19.jpeg
vi pratar alltså 44mm?
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Mer än tio år sedan jag senast hade en Panerai. Blev lite sugen nu igen och plötsligt dök det upp en som kändes rätt. 47mm, sandwishtavla, kupat safirglas, servad, fullset och i toppskick.
- En Pam422!
Har haft den ett dygn nu och det känns bra så här långt. Promenad i solskenet idag 🙂

4B97043C-29E0-47AD-9771-C660F497E62E.jpeg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Mer än tio år sedan jag senast hade en Panerai. Blev lite sugen nu igen och plötsligt dök det upp en som kändes rätt. 47mm, sandwishtavla, kupat safirglas, servad, fullset och i toppskick.
- En Pam422!
Har haft den ett dygn nu och det känns bra så här långt. Promenad i solskenet idag 🙂

4B97043C-29E0-47AD-9771-C660F497E62E.jpeg
Stort grattis till en underbar modell som jag ägt mer än en gång!
 

indepthis

Omega
Hej på er!

Ett lite längre inlägg är på sin plats;

För några dagar sedan ringde jag upp till krons ur för att höra om dem hade 1392 inne. jag fick svaret att Panerai mer eller mindre ångrat sig vad det gäller 42 mm precis som en annan ångrar sig varje gång man tar påfyllning vid julbordet. Erik som jag pratade med var däremot ganska övertygande om att jag behövde prova lite Paneraier för att få lite vettiga tankar (jämfört med att läsa runt här eller på familjeliv, vilket säger ungefär lika mycket om hur en klocka känns att bära).

Sagt och gjort blev det en impulstur till Huvudstaden med stort S. Dagen började sådär när min 5h resväg blev förlängd till 7,5h pga signalfel vilket minskade min tid i Stockholm som skulle tillägnas hos AD. Nåväl, bara att bita i det sura äpplet.
Jag gick faktiskt till Nymans först då jag ville kontrollera så att deras utbud inte var enormt, det var det inte. Så efter 20 min i kö, en snabb titt i deras Paneraimonter bar det av mot Krons. Inget illa mot Nymans, men jag fick inte 100 % rätt magkänsla, kan bero på att min utstyrsel i flanellskjorta, fjällräven kånken och jeans sänkte deras förväntningar på mig och då gjorde jag detsamma. Men en fantastiskt tjusig butik!

Väl inne på Krons frågar jag efter Erik då han verkade kunna sina Paneraier, tyvärr var Erik upptagen med en annan kund och under tiden jag väntade bjöds det på bubbel (ja redan då var jag rättså såld), därefter blev jag bemött av Johanna.
Johanna tog sig utomordentligt god tid på sig med mig och alla mina 101 frågor. Det testades 40, 42, och 44 mm, submersible, en due och två st omega för att bryta av paletten något.

Jag var tydlig med att jag ville ha något klassiskt Panera-mässigt men nervös för 44 mm på mina handleder (har typ 17cm). Sandwich dial är ju ett måste, subsekutiv är tjusigt, faux patina lume såklart och gärna glasbaksida.

Så efter 2,5 h och tre glas bubbel, bestämde jag mig: min första Panerai får bli en…. PAM0915
Den bärs litet men är fortfarande en stor klocka, men det får den väl va eftersom det är en skitsnygg panna! Grymt sugen på att se vad deras 8 dagars reserv går för och tack vare det mekaniska verket så blir den ju väldigt slimmad och relativt lätt!

Så med det sagt vill jag varmt rekommendera Krons (och deras anställda, men ffa Johanna såklart:) dem gjorde min upplevelse till det jag ville, och det var helt klart värt jämfört med att beställa från gråhandlare! Det ska tilläggas att detta är min första ”riktiga” klocka och var mitt Första besök hos en AD.

nu blir det bistroöl och en njutbar sträcka hem, och tåget får för all del gärna bli försenat igen för då får jag svära över alla förflutna minuter med en Panerai på handleden och ärligt talat så kan tiden då kvitta!

ha det bäst!
/N

ps. Ja det är en Squale 1545 LE micro som ligger där på bordet;)
504352B6-4608-4E3D-B79A-1693EA43CE8D.jpeg

A5D8F93D-3B62-4248-87B9-3C31177C7DF7.jpeg
Finns en 1392 i Danmark, fanns två i Finland (klippte en). Med det sagt, riktigt snyggt inköp!
 

direction

Panerai
2-Faktor

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Mer än tio år sedan jag senast hade en Panerai. Blev lite sugen nu igen och plötsligt dök det upp en som kändes rätt. 47mm, sandwishtavla, kupat safirglas, servad, fullset och i toppskick.
- En Pam422!
Har haft den ett dygn nu och det känns bra så här långt. Promenad i solskenet idag 🙂

4B97043C-29E0-47AD-9771-C660F497E62E.jpeg
Jättegrattis till vad jag (trots sin för somliga väl tilltagna storlek) tycker är så nära perfektion man kan komma när det gäller klockor!!

Min säger hej!
DEEBC586-AC23-4485-8CCA-E43EDD379670.jpeg
 
Topp