Ta en hammare och slå sönder skiten…Precis införskaffat mig en Panerai Luminor Submersible 1950 3 Days Automatic PAM 00616.
Men tyvärr för stor för min handled...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ta en hammare och slå sönder skiten…Precis införskaffat mig en Panerai Luminor Submersible 1950 3 Days Automatic PAM 00616.
Panerai Luminor Base Logo Pam00774
Du hade precis köpt den för två veckor sedan också.Precis införskaffat mig en Panerai Luminor Submersible 1950 3 Days Automatic PAM 00616.
Även ”REG” på kronskyddet ser konstigt ut på hans bild. Bra spottat igen!Ser fake ut.
Äkta för referens:
Den där ligger på FB till försäljning.
Jag var lite för snabb där.Den där ligger på FB till försäljning.
Tror @Palenkovich hade liknande med sin blonzo?Fingeravtryck eller någon slags patinering av visarna (det vitaktiga mjölkiga, det är inte reflektioner)?
Något som är värt att få fixat på garantin? Lite störigt, men alltsom oftast är hela klockan nerkladdad av 1-åringen oavsett
Fingeravtryck eller någon slags patinering av visarna (det vitaktiga mjölkiga, det är inte reflektioner)?
Något som är värt att få fixat på garantin? Lite störigt, men alltsom oftast är hela klockan nerkladdad av 1-åringen oavsett
Mm stämmer. Stör mig inte men ändå intressant att notera att detta fenomen således verkar förekomma på både 671 och 1074..Tror @Palenkovich hade liknande med sin blonzo?
Knasigt, men känns bättre o veta att det inte bara är minMm stämmer. Stör mig inte men ändå intressant att notera att detta fenomen således verkar förekomma på både 671 och 1074..
Jag håller fast vid att den inte ser helt 100% ut. Men jag kan ha fel, bäst vore kanske att få den undersökt av ex. Nymans. Om det visar sig stämma hoppas jag verkligen att säljaren tar tillbaka den.Tjena, sorry inte kollat klocksnack på några dagar. Mycket jobb.. Säger ni att denna är fake? Kan skicka alla bilder till er så får ni gärna hjälpa hitta fler fel. Jag är alltså helt ovetande om detta...
Tackar för hjälpen! Bifogat
Skall göra det i veckan. Tack för att ni tipsade mig!Jag håller fast vid att den inte ser helt 100% ut. Men jag kan ha fel, bäst vore kanske att få den undersökt av ex. Nymans. Om det visar sig stämma hoppas jag verkligen att säljaren tar tillbaka den.
Lycka till!
Jag håller fast vid att den inte ser helt 100% ut. Men jag kan ha fel, bäst vore kanske att få den undersökt av ex. Nymans. Om det visar sig stämma hoppas jag verkligen att säljaren tar tillbaka den.
Lycka till!
Det kan finnas några "naturliga förklaringar" också såklart. Det finns gott om fall i Paneraiträsket med folk som lagar sina klockor på platser som inte Panerai tycker är helt lysande, vilket innebär att det här ju kan vara en franken kanske. Men som Willur säger, kolla upp det.Skall göra det i veckan. Tack för att ni tipsade mig!
Yes! Har även kvitto från butiken i Dubai där säljaren köpte klockan. Får hålla tummarna blir annars en dyr läxa …Det kan finnas några "naturliga förklaringar" också såklart. Det finns gott om fall i Paneraiträsket med folk som lagar sina klockor på platser som inte Panerai tycker är helt lysande, vilket innebär att det här ju kan vara en franken kanske. Men som Willur säger, kolla upp det.
Lycka till på Nymans, oerhört surt om den inte stämmer…Yes! Har även kvitto från butiken i Dubai där säljaren köpte klockan. Får hålla tummarna blir annars en dyr läxa …
Det är ju väldigt märkligt att det utöver cert-häftet även finns ett kortcert… Ska väl inte vara ett gammalt kortcert till 616 som ju presenterades först 2015..Tjena, sorry inte kollat klocksnack på några dagar. Mycket jobb.. Säger ni att denna är fake? Kan skicka alla bilder till er så får ni gärna hjälpa hitta fler fel. Jag är alltså helt ovetande om detta...
Tackar för hjälpen! Bifogat
Måste verkligen säga att den här var riktigt cool.
Man ser ju knappt den blå färgen på visarna, iaf på min 721.Ser fram emot att se en in the flesh så man får bedöma tavlan, tror att guldvisare hade gjort att flera var sugna. Grönt och blått är lite kantboll som kombo
När försvann korten?Det är ju väldigt märkligt att det utöver cert-häftet även finns ett kortcert… Ska väl inte vara ett gammalt kortcert till 616 som ju presenterades först 2015..
Tror snarare det har att göra med att in-houseverken väl aldrig haft kort-cert..När försvann korten?
Hittade den här bilden på C24 från en annons av en 616Tror snarare det har att göra med att in-houseverken väl aldrig haft kort-cert..
Bifogad bild på cert hör till en 233 I-serie från 2006 (innehållande P.2002, Panerais första inhouse-verk).