• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

D

Deleted member 37779

Guest
Klockan är falsk, det är för många röda flaggor bara i hur den ser ut för att den ska vara äkta tyvärr. När du sedan kollar äktheten på Nymans, som du skrev det, vilket de inte gör, så var det ännu en röd flagga för oss. Och Leben gav dig en väg ut, som jag gissar att du inte tog, och det var ännu en röd flagga. Men, kommunikation på Internet kan vara knepigt och jag friar hellre än fäller. Så, vad du ska göra är att häva köpet med säljaren omedelbums. Vill du göra det här forumet mindre fientligt samtidigt, så kan du börja lyssna på oss istället för att slå ifrån dig och kalla oss hobbyproffs (ah, se, ännu en röd flagga där).

Klockan är falsk, det är för många röda flaggor bara i hur den ser ut för att den ska vara äkta tyvärr. När du sedan kollar äktheten på Nymans, som du skrev det, vilket de inte gör, så var det ännu en röd flagga för oss. Och Leben gav dig en väg ut, som jag gissar att du inte tog, och det var ännu en röd flagga. Men, kommunikation på Internet kan vara knepigt och jag friar hellre än fäller. Så, vad du ska göra är att häva köpet med säljaren omedelbums. Vill du göra det här forumet mindre fientligt samtidigt, så kan du börja lyssna på oss istället för att slå ifrån dig och kalla oss hobbyproffs (ah, se, ännu en röd flagga där).
Har kontaktat säljaren och precis fått godkänt att göra en retur av köpet. Något man kan göra åt tradera som publicerar sånna annonser?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Har kontaktat säljaren och precis fått godkänt att göra en retur av köpet. Något man kan göra åt tradera som publicerar sånna annonser?
Det är enorma mängder svårt att ta dig på allvar när du i tidigare inlägg inte alls låter som om du skulle häva köpet och sen när jag säger det, så har du plötsligt gjort det. Och att du ens undrar över vad man kan göra på Tradera får mig att undra hur gammal du egentligen är. Ja, alla vettiga sajter i världen har sedan 15-20 år tillbaka en anmälningsfunktion, likaså Tradera. Det är användarna som vet om en vara är falsk eller inte, inte Traderas personal, så det är upp till användarna att anmäla. Det är precis därför vi här, som vet att din klocka är falsk, har anmält dig.

Jag släpper den här diskussionen här. Jag har varit så vänlig och öppen till det här som jag kan. Får fortfarande bara röda flaggor...
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har kontaktat säljaren och precis fått godkänt att göra en retur av köpet. Något man kan göra åt tradera som publicerar sånna annonser?

Rätt beslut, hoppas det löser upp sig. Berätta gärna för oss hur det får.

För att försvara mina fellow paneristi, vi är ett väldigt vänlig gäng överlag. Historiskt känt som den trevligaste tråden på KS.

Det vi, likt communityt överlag, har svårt för är att bli ljugna för. I stort har det varit mycket kopior som snurrat runt i paneristi-sfären senaste åren och det har skapat en del djupa kontroverser i de grupper vi befinner oss i.

Har du sedan köpt något som visar sig var ett fejk med kunskap många här sitter- gör du helrätt i att häva köpet om du kan och får tillbaka dina pengar.

Är det sen så att klockan är fejk och du visste om det, har forumlednigen sitt sätt att lösa det på iochmed avstängning.

Personligen hoppas jag du får reda på din situation och finner tillbaka med öppet sinne för vad paneristi kan lära ut. Helst med en panna på armen, men även utan, är du välkommen hit igen.
 
D

Deleted member 37779

Guest
Rätt beslut, hoppas det löser upp sig. Berätta gärna för oss hur det får.

För att försvara mina fellow paneristi, vi är ett väldigt vänlig gäng överlag. Historiskt känt som den trevligaste tråden på KS.

Det vi, likt communityt överlag, har svårt för är att bli ljugna för. I stort har det varit mycket kopior som snurrat runt i paneristi-sfären senaste åren och det har skapat en del djupa kontroverser i de grupper vi befinner oss i.

Har du sedan köpt något som visar sig var ett fejk med kunskap många här sitter- gör du helrätt i att häva köpet om du kan och får tillbaka dina pengar.

Är det sen så att klockan är fejk och du visste om det, har forumlednigen sitt sätt att lösa det på iochmed avstängning.

Personligen hoppas jag du får reda på din situation och finner tillbaka med öppet sinne för vad paneristi kan lära ut. Helst med en panna på armen, men även utan, är du välkommen hit igen.
Tack för bemötandet. Återkommer , tragiskt bara över situationen samt frustration. Är fascinerad över hur väl fakes kan göra idag. Trodde att man kunde förlita sig på cert kvitton och tillbehör men tydligen inte… man får passa sig. köpt flertal Rolex, cartier och panerai’s under dem 5 åren jag varit aktiv och första gången jag upplever något sånt här… därav min frustration och möjlig nonchalanta ton.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tack för bemötandet. Återkommer , tragiskt bara över situationen samt frustration. Är fascinerad över hur väl fakes kan göra idag. Trodde att man kunde förlita sig på cert kvitton och tillbehör men tydligen inte… man får passa sig. köpt flertal Rolex, cartier och panerai’s under dem 5 åren jag varit aktiv och första gången jag upplever något sånt här…
Förstår båda delar helt, vi väntar på svar om hur det går med återhävningen av köpet och tar det där efter.
 
D

Deleted member 37779

Guest
Precis varit i samtal med säljaren. Hon köper sina klockor från återförsäljare och blev väldigt tydligt upprörd över vad jag förklarade. Hon var väldigt professionell och menar att hon skall återkalla alla sina klockor för att inspektera om dessa är fake. Hon var öppen och tog emot en retur samt att jag skall få tillbaka mina pengar. Jag kommer inte att kolla denna klockan på bukowskys eller liknande då jag inte vill ha något att göra med en klocka som någon säger är fake. Så duckar kostnaden för äkthetsbevis och får tillbaka alla mina pengar från affären. Fått en liten wake up call. Köpt ca 30 klockor under 5 år och första gången man upplever något liknande. Haft tur att jag kan få tillbaka mina pengar och att säljaren var någorlunda seriös även fast hon har sålt mig en fake klocka... Man får vara försiktig.
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
måste bara klara upp en sak innan jag lämnar denna diskussion. För just nu får jag privatmeddelande från personer som skickar extremt onödiga kommentarer. Vilket jag inte uppskattar.

Jag vill bara förtydliga för samtliga då denna situation spårat ut. Jag har aldrig medvetet köpt eller sålt en produkt som har varit fake och tror fortfarande inte jag har ägt en produkt som är fake. Jag gick med i detta forum för det var intressant då jag köpt och sålt klockor i flertal år nu. Publicerade en klocka jag precis köpt från tradera och ni säger att klockan är fake. I stressens hetta kontaktar jag min vän som gör sitt allt för att ta reda på ifall klockan är fake och ni börjar gå loss. Jag får väl gå och få det bekräftat genom ett äkthetsbevis , ville bara helst ducka att betala 1% av kostanden på Bukowskis. Ps. Ni får gärna sluta med den här jäkla häxjakten, har precis betalat stora summor pengar för en klocka som kan vara fake vem fan skulle betala så mycket pengar för en fake? Då är jag nog den största torsken i denna grupp. Förövrigt så förstår jag inte varför man skulle köpa fake klockor..
Det är lika bra att du fattar att ingen här inne kommer att vilja ha med dig att göra när det gäller klock affärer, inte heller på FB som skrevs tidigare, du har uppvisat allt annat än trovärdighet, bara duckar och svängt åt det håll som funkat för att ta dig ur situationen. Det är försent att "pudla" nu, här inne finns för mycket samlad kunskap och erfarenhet för att gå på din juniora historier. Du hör inte hemma bland seriösa klock entusiester PUNKT!
Som jag skrev i min första kommentar ang detta, mosa klockan med en slägga och ägna dig åt ngt annat, du har säkert andra bra sidor, du är ung...
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Precis varit i samtal med säljaren. Hon köper sina klockor från återförsäljare och blev väldigt tydligt upprörd över vad jag förklarade. Hon var väldigt professionell och menar att hon skall återkalla alla sina klockor för att inspektera om dessa är fake. Hon var öppen och tog emot en retur samt att jag skall få tillbaka mina pengar. Jag kommer inte att kolla denna klockan på bukowskys eller liknande då jag inte vill ha något att göra med en klocka som någon säger är fake. Så duckar kostnaden för äkthetsbevis och får tillbaka alla mina pengar från affären. Fått en liten wake up call. Köpt ca 30 klockor under 5 år och första gången man upplever något liknande. Haft tur att jag kan få tillbaka mina pengar och att säljaren var någorlunda seriös även fast hon har sålt mig en fake klocka... Man får vara försiktig.
Vad har din kompis, som garanterade att det var en Panerai, sagt efter denna vändning?
 
D

Deleted member 37779

Guest
Det är lika bra att du fattar att ingen här inne kommer att vilja ha med dig att göra när det gäller klock affärer, inte heller på FB som skrevs tidigare, du har uppvisat allt annat än trovärdighet, bara duckar och svängt åt det håll som funkat för att ta dig ur situationen. Det är försent att "pudla" nu, här inne finns för mycket samlad kunskap och erfarenhet för att gå på din juniora historier. Du hör inte hemma bland seriösa klock entusiester PUNKT!
Som jag skrev i min första kommentar ang detta, mosa klockan med en slägga och ägna dig åt ngt annat, du har säkert andra bra sidor, du är ung...
Försöker inte finna någon sympati eller förtroende. Berättar mer min situation, och ni får ta det som ni vill... Och tydligen får kan man inte bli lurad för då är man inte pålitlig. Du kan enkelt kolla på tradera och se vad jag betalat för klockan, då vrider det nog en del för dig med för vad jag betalat för klockan. Varför skulle man medvetet betala så mycket pengar för en fake?
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Försöker inte finna någon sympati eller förtroende. Berättar mer min situation, och ni får ta det som ni vill... Och tydligen får kan man inte bli lurad för då är man inte pålitlig. Du kan enkelt kolla på tradera och se vad jag betalat för klockan, då vrider det nog en del för dig med för vad jag betalat för klockan. Varför skulle man medvetet betala så mycket pengar för en fake?
FÖRSTÅ och lägg ner, ingen tror på ett enda ord du säger.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Försöker inte finna någon sympati eller förtroende. Berättar mer min situation, och ni får ta det som ni vill... Och tydligen får kan man inte bli lurad för då är man inte pålitlig. Du kan enkelt kolla på tradera och se vad jag betalat för klockan, då vrider det nog en del för dig med för vad jag betalat för klockan. Varför skulle man medvetet betala så mycket pengar för en fake?
Annonsen på Tradera är funnen. Det verkar onekligen som att du gått på en nit och det är då mycket bra att säljaren tar sitt ansvar. Förhoppningsvis har poster härifrån varit dig till hjälp för att bevisa för säljaren att klockan är falsk.

Det jag inte förstår är dina danser kring Nymans, bekräftelse på äkthet därifrån etc.

Det absolut bästa i sådana här sammanhang är ärlighet och transparens så ska du se att man får bästa möjliga hjälp från medlemmar här.

En annan rekommendation är en av de mest klassiska i både klock- och andra sammanhang.. Är något för bra (billigt) för att vara sant brukar det inte heller vara sant. Priset du betalade via Tradera var definitivt orimligt lågt för en 616..
 
Senast ändrad:

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Annonsen på Tradera är funnen. Det verkar onekligen som att du gått på en nit och det är då mycket bra att säljaren tar sitt ansvar. Förhoppningsvis har poster härifrån varit dig till hjälp för att bevisa för säljaren att klockan är falsk.

Det jag inte förstår är dina danser kring Nymans, bekräftelse på äkthet därifrån etc.

Det absolut bästa i sådana här sammanhang är ärlighet och transparens så ska du se att man får bästa möjliga hjälp från medlemmar här.

En annan rekommendation är en av de mest klassiska i både klock- och andra sammanhang.. Är något för bra (billigt) för att vara sant brukar det inte heller vara sant. Priset du betalade via Tradera var definitivt orimligt lågt för en 616..
Den säljaren verkar sälja en hel del Panerais för "små" pengar.......
 

Caravelle33

Vacheron
Tack för bemötandet. Återkommer , tragiskt bara över situationen samt frustration. Är fascinerad över hur väl fakes kan göra idag. Trodde att man kunde förlita sig på cert kvitton och tillbehör men tydligen inte… man får passa sig. köpt flertal Rolex, cartier och panerai’s under dem 5 åren jag varit aktiv och första gången jag upplever något sånt här… därav min frustration och möjlig nonchalanta ton.
Cert och kvitto är lättare att förfalska än klockan. Tyvärr är det mycket svårt att med ett otränat öga avslöja en förfalskning i många fall, speciellt om du inte har ett original att jämföra med. Även dom stora auktionshusen tar in förfalskningar då och då. Kollade för ett tag sedan på en Nautilus som såg och kändes helt perfekt. Låda, cert och allt var perfekt. Dock så hade dom glömt ett turkiskt visitkort i lådan som vid en snabb googling visade sig tillhöra en turkisk fejksäljare.
 

Nurburgking

Cartier
Vi kanske ska släppa detta nu men alla 4 Panerai som sålts sista tiden på Tradera är sålda av samma säljare. Det är även exakt dem 4 klockor du lagt upp bilder på här…
514D35D6-FB31-4168-A9FF-BCE3685BCE8E.png
 

marw

Panerai
2-Faktor
Som min gamla farfar som var polis brukade säga. Slumpen är ngt vanliga människor håller på med. Tror någon på fullt allvar att @Windfash trillat över klockor på tradera till fyndpris. De råkar också samtliga vara av samma märke. Han har aldrig ägt någon panerai men plötsligt köper han inte mindre än fyra till fyndpris på tradera. Sedan denna tråd och utsvävningar till höger och vänster som är så ologiska att inte ens mina barn skulle finna en röd tråd som har ett fritt och oförstört sinne Fundera på gåtans lösning. Jag funderar på att lotta ut ett bättre band till den som finner den.
 

ScubaKing

Audemars
Den tredje där har du väl precis sålt på Stora Klockgruppen på Facebook, så den är särskilt intressant att få veta om den är äkta:


Har plockat bort honom från gruppen pronto och försöker kontakta köparen av klockan (om den ny såldes i gruppen) så han får möjlighet att kolla upp klockan han köpt.

Oerhört tragiskt om det smygit sig in en kopia. Vi är snart 15.000 medlemmar och det är en väldigt aktiv grupp så omöjligt att kolla alla annonser. Får se vart detta landar nu. Trist oavsett, såg denna tråden först nu...:(
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
@Windfash, följt detta lite. Registrerade du klockan mot pamguard och den "gick" igenom? Du skrev det tidigare, men nu när alla vet att den är fake.
Det ger dessvärre inget. Hade en klocka reggad där och när jag sålde den testade den nya köparen att regga den vilket gick prima. Den fanns dock kvar i min portfölj också utan något direkt felmeddelande heller. Kan två st ha samma klocka i sin ”portfölj” kan säkert 1000 pers ha det också
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det ger dessvärre inget. Hade en klocka reggad där och när jag sålde den testade den nya köparen att regga den vilket gick prima. Den fanns dock kvar i min portfölj också utan något direkt felmeddelande heller. Kan två st ha samma klocka i sin ”portfölj” kan säkert 1000 pers ha det också

Skitsystem…
 
Topp