• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Emlan

Cartier
Paneristi
2-Faktor
7E983EAC-DA89-405B-8A46-F9E518774044.jpeg
 

Qvarna

Omega
Någon som vet varför Panerai har bytt referensnummer på många av sina modeller, ex. PAM1070 är nu PAM02070. Är bara på vissa modeller dessutom.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Någon som vet varför Panerai har bytt referensnummer på många av sina modeller, ex. PAM1070 är nu PAM02070. Är bara på vissa modeller dessutom.
Det finns för oss ingen logik. Ibland har de bytt färg på lysmassa, ibland har de bytt urverk, ibland har de gjort ingenting och ibland har de bytt saker utan att byta nummer .

Panerai är konstiga.
 

Caravelle33

Vacheron
Auktion med bara Panerai i Hongkong. Fanns en hel del godbitar som 021, 203, 341, 217, samtliga bronzos, 00001 Firenze, 672, 972 mfl
 

azcii

Patek
2-Faktor
Auktion med bara Panerai i Hongkong. Fanns en hel del godbitar som 021, 203, 341, 217, samtliga bronzos, 00001 Firenze, 672, 972 mfl
Coolt med 606 också
 

Flipparn

Cartier
2-Faktor
Hej gänget!

Nu är jag på jakt efter nästa. Behöver lite inspiration. Mitt krav är någon form av luminor, base och så lite text på tavlan som möjligt. 914, 112 och 176 tilltalar! Måste dock inte vara bettarini. 42 och 44mm känns bra. Helst inte datum. Har ni några fler starka kandidater?
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Det har lutat åt det hållet. Skulle vara kul att testa titan. Haft svårt för det hos andra märken men något säger mig att det kommer vara bättre med Panerai. Tycker orange gummi funkar oförskämt bra med den gråa tonen i titanet.
Titan bettarini är magiskt bra, har haft 61, 176 och nu min 56:a. Grymma alla tre, även gröna gummit och alla tänkbara canvas passar fint.
 

Flipparn

Cartier
2-Faktor
Titan bettarini är magiskt bra, har haft 61, 176 och nu min 56:a. Grymma alla tre, även gröna gummit och alla tänkbara canvas passar fint.
Tack för inspiration/övertalning(? :D). Canvaset som återkommer på 176an är oförskämt bra. Vem har gjort det?
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Julmys 🎄🎅🏼
 

Nurburgking

Cartier
Hej allesammans,
Behöver lite råd ang. eventuell service av min Pre A 004.
Köpte den tidigare i år som full set men med okänd service historik. Jag klockar den till att sakta cirka 10 sekunder per 24h.
Är det något att bry sig om? Kanske skulle vilja göra en service ändå för att känna att allt är OK men har läst mycket dåligt om Panerais service av äldre klockar.. Någon som har erfarenhet?
 

azcii

Patek
2-Faktor
Hej allesammans,
Behöver lite råd ang. eventuell service av min Pre A 004.
Köpte den tidigare i år som full set men med okänd service historik. Jag klockar den till att sakta cirka 10 sekunder per 24h.
Är det något att bry sig om? Kanske skulle vilja göra en service ändå för att känna att allt är OK men har läst mycket dåligt om Panerais service av äldre klockar.. Någon som har erfarenhet?
Jag hade personligen inte servat bara för att den tappar lite tid.

Det jag hade gjort är att ta den till Nymans och kolla amplituden och bestämma dig därefter.

Jag servade min Pre-A1 via de och var väldigt tydlig med att jag inte vill att de skickar iväg den till Neuchatel. Det löste sig till slut :)
 

Nurburgking

Cartier
Jag hade personligen inte servat bara för att den tappar lite tid.

Det jag hade gjort är att ta den till Nymans och kolla amplituden och bestämma dig därefter.

Jag servade min Pre-A1 via de och var väldigt tydlig med att jag inte vill att de skickar iväg den till Neuchatel. Det löste sig till slut :)
Tack för tipset, får göra så :) Krons borde ha samma möjlighet? Köpt mina nya Panerai där och har en god kontakt.
 
Topp