• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag läste nånstans att de bytte straps som medföljer på 2000-serien. Själv har jag för dålig koll för att kunna avgöra om det stämmer.
Ah. Ja. Så kanske det är... men det förklarar inte 1068 och 2068 (som har länk). I det fallet vet jag dock att 2068 kommer med nya lådan och 1068 inte gjorde det. Men .. ja .. nä ... jag ger upp :D

Ah. Ja. Så kanske det är... men det förklarar inte 1068 och 2068 (som har länk). I det fallet vet jag dock att 2068 kommer med nya lådan och 1068 inte gjorde det. Men .. ja .. nä ... jag ger upp :D
math-calculate.gif

Efter att ha varit utan Panna en tid köpte jag mig för ett år sedan en PAM359 av välkänd gråis, redan från starten så märkte jag att den inte gick ordentligt och den har under året varit inne för koll 3 gånger utan framgång, tillslut så bestämdes det att den skickas till Panerai för en full service, någon som har koll mellan tumme och pekfingret hur lång tid detta tar, sitter i valet och kvalet om jag ska köpa mig något under tiden

Ska även tilläggas att handlaren skött detta utmärkt och allt har gått på garanti
B7B365BC-E245-4C97-A846-36015AD100D5.jpeg

På tal om det, hur känner ni andra inför länk på pannor? Själv har jag alltid föredragit mina klockor på länk, men med Panerai känns det som man ev. skulle få vikten av en liten Toyota på handleden. Men kanske har jag fel. Antalet gånger jag sett en panna med länk ute på gatorna kan jag nog räkna på en hand.

På tal om det, hur känner ni andra inför länk på pannor? Själv har jag alltid föredragit mina klockor på länk, men med Panerai känns det som man ev. skulle få vikten av en liten Toyota på handleden. Men kanske har jag fel. Antalet gånger jag sett en panna med länk ute på gatorna kan jag nog räkna på en hand.
Min åsikt. Jag tycker klockan ska kännas på armen. Jag har haft Radiomir 1940 i 42mm som inte känns knappt alls och jag har helt undvikit Due-serien. Jag har en lite tyngre 42mm (pam1028) på länk, den känns men den känns inte för tung. Jag hade en 44mm på länk som framförallt blev för lång (länken lägger till några mm lug to lug) men också lite tyngre än helt bekvämt.

Med det sagt, kombinationen nya länken och det faktum att de flesta panerai sitter tight mot handleden gör en 44mm på länk väldigt mycket mer bekväm än exempelvis en 42mm planet ocean. Passform vinner över vikt.

Min åsikt. Jag tycker klockan ska kännas på armen. Jag har haft Radiomir 1940 i 42mm som inte känns knappt alls och jag har helt undvikit Due-serien. Jag har en lite tyngre 42mm (pam1028) på länk, den känns men den känns inte för tung. Jag hade en 44mm på länk som framförallt blev för lång (länken lägger till några mm lug to lug) men också lite tyngre än helt bekvämt.

Med det sagt, kombinationen nya länken och det faktum att de flesta panerai sitter tight mot handleden gör en 44mm på länk väldigt mycket mer bekväm än exempelvis en 42mm planet ocean. Passform vinner över vikt.

Det jag misstänkte, låter som det skulle ställa till det för mig med tanke på lug to lug. Nåja, får i alla fall ta och testa nästa gång man är inne hos AD.

Det jag misstänkte, låter som det skulle ställa till det för mig med tanke på lug to lug. Nåja, får i alla fall ta och testa nästa gång man är inne hos AD.
Ja, nu kan du testa både 44 och 42 enkelt på länk. Du vet att Panerai dessutom har egen butik i Stockholm nu?

Bra foton på vårkollektionen...

Lätt att missa en klistrad tråd ;)

Hade jag helt missat, tack för du postade! Count me in :)

Bra initiativ där! Ska bli kul att se vad det landar i.

Tillbaka
Topp