Ser ut som att Paneristi kan lägga till ytterligare ett namn i medlemsförteckningen.
Likt @Maio lite tidigare i tråden har även jag gått och blivit med panna för första gången.
Har sneglat mot Panerai under flera par år, men likt många andra med handleder i storleken spagetti, så har storleken alltid varit skräckinjagande. Passerat några 42mm av andra märken på mina handleder, men ofta känts som man balanserade på smärtgränsen av vad man kunde bära upp. Klockor på 44mm kändes totalt uteslutet. Så pass avlägset att jag inte bemödat mig att traska in hos en AD ens bara för att prova.
Tidigare tittat runt bland 40mm som 048 och på nya Quarantan. Men ingen av dessa passade in i vad just jag var sugen på i en panna. Drömmen i mitt huvud då var en 40mm Luminor med sandwich, no-date, Bettarini, gärna utan sekundvisare och med mörk urtavla.
Nåja, härom veckan dök en 914 upp på köp & sälj. Tänkte vad tusan, 44mm… Jag chansar. Visar det sig att den är helt och skogen för stor så flippar jag den bara vidare.
Ack så fel jag haft. Något klickade till där uppe när jag testade den under första dygnet. Visst, ibland känns det som en fet j*vla klump på handleden när jag kikar ner. Men av någon anledning funkar det! Jag är såld!
Ser grym ut, kom ihåg att ta bilder på handleden på distans för handledsskott får klockan att alltid se större ut.
Och njut, en klocka som inte känns på handleden gills inte