• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

stoffe56

Cartier
2-Faktor
Bra bra.

Men då har du helt klart hittat en udda fågel... Få pannor med bandstift. Paneraibutiken borde väl kunna skramla fram annars tänker jag mig att det är tjocka vanliga som du ska ha bara och de finns väl överallt.
Det finns en hel del Panerai med bandstift både Radiomir 1940 o Luminor så 616 är inte udda i det avseendet
 

Caravelle33

Vacheron
Snabb googling visade att jag hade fel! Den har inte Quick release. 960, 1231/2231 och och 2979 verkar inte heller ha det. Har alla Carbotech vanliga bandstift?
IMG_3834.jpeg
 

Amund

Omega
Vad har ni för erfarenheter av Panerais P.9010?
Min 1351 slutade dra upp sig, manuellt var inget problem.
Tog den till AD som skickade den till Panerai i förhoppning om möjlig goodwill då den är precis utanför garantitiden.
Som väntat blev det nej😏
Men svaret är att full service för 10500kr samt byte av visarna behövs, och på frågan om vad som skett och möjlig orsak är endast:
"Winding system malfunctioning due to inoperative wheel"

Känns som Panerai är ute och cyklar med kvalitetskontrollen?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Vad har ni för erfarenheter av Panerais P.9010?
Min 1351 slutade dra upp sig, manuellt var inget problem.
Tog den till AD som skickade den till Panerai i förhoppning om möjlig goodwill då den är precis utanför garantitiden.
Som väntat blev det nej😏
Men svaret är att full service för 10500kr samt byte av visarna behövs, och på frågan om vad som skett och möjlig orsak är endast:
"Winding system malfunctioning due to inoperative wheel"

Känns som Panerai är ute och cyklar med kvalitetskontrollen?
Har haft några P.9010 och inte haft några problem.

Men visst, Panerai är ute och cyklar med QA ibland, helt klart. Har haft ett par andra verk som har krånglat lite på intressanta sätt. Men, med det sagt så har de fixat problemen.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Vad har ni för erfarenheter av Panerais P.9010?
Min 1351 slutade dra upp sig, manuellt var inget problem.
Tog den till AD som skickade den till Panerai i förhoppning om möjlig goodwill då den är precis utanför garantitiden.
Som väntat blev det nej😏
Men svaret är att full service för 10500kr samt byte av visarna behövs, och på frågan om vad som skett och möjlig orsak är endast:
"Winding system malfunctioning due to inoperative wheel"

Känns som Panerai är ute och cyklar med kvalitetskontrollen?
Varför behövs byte av visare?
 

Amund

Omega
Har haft några P.9010 och inte haft några problem.

Men visst, Panerai är ute och cyklar med QA ibland, helt klart. Har haft ett par andra verk som har krånglat lite på intressanta sätt. Men, med det sagt så har de fixat problemen.
Tråkigt att dom är så nonchalanta ifh till sin kvalitet. Hade bilverkstaden sagt att du måste betala x för att motorn är trasig hade man aldrig gått med på det, klockor så slantar man bara🤔

Varför behövs byte av visare?

När de sliter bort dem från urtavlan så kan de ofta bli lite böjda, så om man inte anger att man verkligen inte vill ha dem bytta (typ om man har tritiumvisare eller annat coolt) så blir de bytta.
Där lärde jag mig något också, tack för svaret👍
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tråkigt att dom är så nonchalanta ifh till sin kvalitet. Hade bilverkstaden sagt att du måste betala x för att motorn är trasig hade man aldrig gått med på det, klockor så slantar man bara🤔




Där lärde jag mig något också, tack för svaret👍
Det är ju dock så att mekaniska verk har en livslängd som kräver utökning genom service. Det var väl dags för din klocka?
 

Amund

Omega
Det är ju dock så att mekaniska verk har en livslängd som kräver utökning genom service. Det var väl dags för din klocka?
Service behövs ju absolut, men den är dryga 2,5år gammal så lite kort serviceintervall kan jag tycka.
Men den dåliga jämförelsen jag gjorde med bil, var att där är det en självklarhet att få reda på vad som gått sönder och ev varför.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Service behövs ju absolut, men den är dryga 2,5år gammal så lite kort serviceintervall kan jag tycka.
Men den dåliga jämförelsen jag gjorde med bil, var att där är det en självklarhet att få reda på vad som gått sönder och ev varför.
Ah, ja, 2.5 år känns lite kort, det håller jag med om.

Och du kan säkert kräva mer info? Eller?
 

Amund

Omega
Ah, ja, 2.5 år känns lite kort, det håller jag med om.

Och du kan säkert kräva mer info? Eller?
Frågade men Panerai vill tydligen inte utveckla på frågan.

Det är vad det är i den här hobbyn, även om man inte hade tolererat det i andra saker😄
Men tror inte det blir fler Panerai i samlingen nu
 

azcii

Patek
2-Faktor
Absolut! Tyvärr fanns det så lite tid över när jag var där att jag inte han svänga inom boutiqen. Annars hade jag kanske haft en på armen redan nu :) (fast jag visste inte ens det fanns en boutique edition då)
När jag köpte mina pannor där 2017 hade de (minst) en inne på lager minns jag. Nu har det ju gått över 6 år sen dess, så de lär ju definitivt vara sålda. Men skadar ju inte att skicka ett mail och fråga :)
 
Topp