• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja precis. Örjan driver Pearlman och är en av urmakarna där. Kommer inte riktigt ihåg hans "historia" men har för mig att han tidigare var en av urmakarna på Bergströms ur. Pearlman låg åtminstone tidigare vägg i vägg med just butiken I'm Vintage, som @Norrland nämner.
Check. Då håller med om att det lääääär vara han 😁

Vad tråkiga de nya lådorna är förresten, föredrog verkligen de gamla i trä...

IMG_0354.jpg

Fördelen är att dom tar mindre plats. Nackdelen är allt annat med dom

Haha verkligen, väl ordat!

Orelaterad fråga, när brukar Panerai annonsera nyheter för året? Sneglar redan efter nästa, hade varit kul om Panerai släppte en variant av 1348 med polerad boett. Kanske också med en mer traditionell färg på tavlan. Är det mycket begärt eller? 😁

Hittade för övrigt PAM753 igår, den verkar ju ganska färsk ändå, konstigt att de valde att plocka bort den…

Haha verkligen, väl ordat!

Orelaterad fråga, när brukar Panerai annonsera nyheter för året? Sneglar redan efter nästa, hade varit kul om Panerai släppte en variant av 1348 med polerad boett. Kanske också med en mer traditionell färg på tavlan. Är det mycket begärt eller? 😁

Hittade för övrigt PAM753 igår, den verkar ju ganska färsk ändå, konstigt att de valde att plocka bort den…
Den stora högen av nyheter kommer på Watches and Wonders i mitten av april. Sen kommer det en och annan grej löpande under året.

Panerai går igenom många modeller på ett år och många utgår, det är bara de som säljer tillräckligt som får några år till...

Har du kollat in Watchbase än?

Den stora högen av nyheter kommer på Watches and Wonders i mitten av april. Sen kommer det en och annan grej löpande under året.

Panerai går igenom många modeller på ett år och många utgår, det är bara de som säljer tillräckligt som får några år till...

Rätt sorgligt ändå. eSteel är kvar. 372 är det inte.

Ja var där och sneglade igår, inte sett 753 förut, tyckte det var en riktigt trevlig modell ändå! Men då håller jag nog ut till mitten av april och håller tummarna för något nytt roligt :)

Tack som alltid för svar @mårt, uppskattas enormt!

Ja var där och sneglade igår, inte sett 753 förut, tyckte det var en riktigt trevlig modell ändå! Men då håller jag nog ut till mitten av april och håller tummarna för något nytt roligt :)

Tack som alltid för svar @mårt, uppskattas enormt!
På PDay på hösten och på diverse interna möten för storkunder under vintern så visas några modeller som kanske kommer till våren. Jag har inte varit på vare sig det ena eller det andra, men det har läckt ut lite på Internet ändå. Jag tror inte jag hört något om nya Radiomir tyvärr.

ja herregud ja, min 721 låda är större än vad en liten lägenhet är
Jag har två såna där ... :(

Haha kollade upp den nu, gigantisk! Skulle hellre ha den än de nya dock :D

På PDay på hösten och på diverse interna möten för storkunder under vintern så visas några modeller som kanske kommer till våren. Jag har inte varit på vare sig det ena eller det andra, men det har läckt ut lite på Internet ändå. Jag tror inte jag hört något om nya Radiomir tyvärr.

Gah, får hålla tummarna för att något mer kommer. Gillar verkligen cirkeln med 8 giorni och brevettato på 1348an men har svårt för finishen på caset.

Åh fyfan, där har vi den, sjukt fin ju! Den där behöver jag kika närmre på :)

Och jag behöver tydligen hänga mer på Watchbase, sorry för okunskapen…
Den är inte polerad men den är inte heller brunito eller vad nu stilen heter på de nya... Men annars är den skitbra.

Den är inte polerad men den är inte heller brunito eller vad nu stilen heter på de nya... Men annars är den skitbra.

Nä precis, har läst en del om den nu. Verkar vara någon vintagebehandling med kemikalier och fin blästring för att få fram den där finishen. Helpolerat hade varit coolare men fan vilken fin Radiomir det är! Blir så irriterad att jag har missat så bra modeller med några år :)

Nä precis, har läst en del om den nu. Verkar vara någon vintagebehandling med kemikalier och fin blästring för att få fram den där finishen. Helpolerat hade varit coolare men fan vilken fin Radiomir det är! Blir så irriterad att jag har missat så bra modeller med några år :)
Det låter som att du är fullständigt inne på att köpa nytt, och det tycker jag inte att du ska vara. Det finns många fina exemplar på chrono24 exempelvis.

Det låter som att du är fullständigt inne på att köpa nytt, och det tycker jag inte att du ska vara. Det finns många fina exemplar på chrono24 exempelvis.

Ja jag är nog det! Känns lite tryggare, lite orolig över att åka på något dåligt ex, speciellt via Chrono24. Men kanske är värt att släppa den tanken och börja spana lite begagnat också.

Drog en beställning på ett whiskey cordovan från Cordes nu. Stort tack för tipset, otroligt trevlig snubbe! Jag nämnde att jag hade fått en rekommendation från forumet och han visste direkt vem du var :D
Nyfiken på hur ditt whiskey cordovan blev, har du hunnit få hem och testat?
Fick mitt svarta igår, mkt nöjd men det så nu ska det bara ”köras in” 🙂
IMG_5780.jpeg
IMG_5779.jpeg

Nyfiken på hur ditt whiskey cordovan blev, har du hunnit få hem och testat?
Fick mitt svarta igår, mkt nöjd men det så nu ska det bara ”köras in” 🙂
IMG_5780.jpeg
IMG_5779.jpeg

Wow, det där blev sjukt fint! Vilken klocka ska du köra det på?

Jag har inte fått mitt än, har varit "fast" i tullen i en vecka nu. Börjar bli lite sådär måttligt frustrerad... Kommer definitivt bilder så fort jag har fått det :)

Wow, det där blev sjukt fint! Vilken klocka ska du köra det på?

Jag har inte fått mitt än, har varit "fast" i tullen i en vecka nu. Börjar bli lite sådär måttligt frustrerad... Kommer definitivt bilder så fort jag har fått det :)
Ok, mitt passerade snabbt. Har du varit inne på Postnord sidan där man kan betala tullen?
Brukar gå snabbare än att vänta på avi…

Tillbaka
Topp