• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu suger det rejält i Panerai-tarmen! Snart 2 år sen jag sålde min 390 och kan inte själv förstå att jag gått så länge som jag gjort utan att köpa en ny.
Vad har vi för modeller som är PVD:ade? Finns det någon som inte kostar huggorm??

Visst var det väl @mårt som skickade iväg någon stålmodell till någon tredjepart för att få den behandlad?

*edit: helst någon 44mm luminor, gärna bettarini

Nu suger det rejält i Panerai-tarmen! Snart 2 år sen jag sålde min 390 och kan inte själv förstå att jag gått så länge som jag gjort utan att köpa en ny.
Vad har vi för modeller som är PVD:ade? Finns det någon som inte kostar huggorm??

Visst var det väl @mårt som skickade iväg någon stålmodell till någon tredjepart för att få den behandlad?

Det var jag, ja. Det blev skitbra och var mycket snällare mot plånboken än att köpa en redan PVD:ad som typ alla kostar huggorm, i alla fall alla snygga. :)

9F101DD2-131C-4B46-AC59-F6EE346AE06D.jpg

Martin Panerai.JPG

Jag tänker för övrigt att du väl kan söka på pvd panerai på chrono24 och sortera på pris...

Vad säger juryn om det här läderbandet? Är det någon idé att försöka limma eller så eller ska det få jobba vidare på sin patina?

image-jpg.2482218

Just nu tycker jag bara att det ser skräpigt ut!

Håller med. Den har fått ett behaglig patina redan. Men det här är mest slitage. Vad för sorts lim bör jag köra på? 🤔
Borde funka med kontaktlim som Oddface skrev men det kan lätt bli kladdigt och ge limrester på bandet. Du får ta en tandpetare och stryka över. Annars borde casco textillim som är mindre kladdigt och lätt att få bort spill funka bra

Vad säger panelen, är den här ens äkta? Den ser väldigt märklig ut i mina ögon. Kronan, lägsta delen på urverket nära balanshjulet, allmänt dålig finish. Är det bara riktigt usla bilder, fake eller kidnappat konto?

Vad säger panelen, är den här ens äkta? Den ser väldigt märklig ut i mina ögon. Kronan, lägsta delen på urverket nära balanshjulet, allmänt dålig finish. Är det bara riktigt usla bilder, fake eller kidnappat konto?

Det konstiga är att det fortfarande är nya klockor som används i gamla annonser. Går det ens att se @aosehus säljhistorik på korrekt sätt? Exv fxd uttagen 22 i en säljtråd med reaktioner från 2019

@yonsson

(Givetvis fel plats(tråd) för min kommentar, men nu blev det snabbt på kvällskvisten)

Första bilden är från annonsen, andra är från chrono24. Verkar som att en del saknas.
IMG_1683.jpeg

IMG_1682.jpeg

Senast ändrad:
Det konstiga är att det fortfarande är nya klockor som används i gamla annonser. Går det ens att se @aosehus säljhistorik på korrekt sätt? Exv fxd uttagen 22 i en säljtråd med reaktioner från 2019

@yonsson

(Givetvis fel plats(tråd) för min kommentar, men nu blev det snabbt på kvällskvisten)
Han rensar konstant gamla annonser. Inte min boll att lösa. Fråga de andra.

Vad gäller objektet ser texten på verket slarvigt ut. Håller med om att den inte ser bra ut.

@yonsson

Jag tog bort mitt gillande för länge sedan då jag såg att klockorna byttes ut på samma annons.

Första bilden är från annonsen, andra är från chrono24. Verkar som att en del saknas.
IMG_1683.jpeg

IMG_1682.jpeg
Finns det verkligen en Panerai där det är stansat "vintage"? Spännen kanske har Panerai på två olika ställen men jag har bara sett i mitten, aldrig till höger om läppen.

Skärmavbild 2024-03-04 kl. 22.55.34.png

Skärmavbild 2024-03-04 kl. 23.02.29.png
Skärmavbild 2024-03-04 kl. 23.02.40.png

Loggan på kronan ser inte korrekt ut eller så är det enbart dåliga bilder. Sen undrar jag vad det är för något vid balanshjulet?

Skärmavbild 2024-03-04 kl. 23.04.03.png
Skärmavbild 2024-03-04 kl. 23.04.29.png

Senast ändrad:
Finns det verkligen en Panerai där det är stansat "vintage"? Spännen kanske har Panerai på två olika ställen men jag har bara sett i mitten, aldrig till höger om läppen.

Loggan på kronan ser inte korrekt ut eller så är det enbart dåliga bilder. Sen undrar jag vad det är för något vid balanshjulet?

Tack för input. Det uppskattas. Ge gärna fler synpunkter om det är annat som inte verkar korrekt så får jag dubbelkolla alla detaljer med paneraibutiken här. Jag drar tillbaka annonsen tills det att jag fått besked.

Loggan tycker jag ser okej ut, om jag minns jämfört med min gamla 424. Text till höger på spännet där det står Panerai finns. Och jodå, det står vintage på 448. Men, jag håller ju med bilderna i annonsen som ser skräp ut, och jag är verkligen inte expert på 448 i övrigt ... samt det är mitt i natten. Godnatt :)

372, har någon några bilder på lite håll? Insta ger mig bara närbilder. Gärna på en typ 18,5 handled.
Ville prova 47 senast jag var i Sthlm, men de hade bara sub inne.
Kittlar svårt, men jag är lite orolig att det blir för mycket närvaro.

372, har någon några bilder på lite håll? Insta ger mig bara närbilder. Gärna på en typ 18,5 handled.
Ville prova 47 senast jag var i Sthlm, men de hade bara sub inne.
Kittlar svårt, men jag är lite orolig att det blir för mycket närvaro.

Här är 663 på typ 18cm handled, fast notera att jag har ganska platt handled jämfört med många andra verkar det som, så det blir väl som 18.5 typ. :)

Det är stort men det funkar.
925E87C4-CC77-496B-9B2A-86DB6B421F6A_1_105_c.jpeg

Här är 605 när jag var lite tjockare, handleden var definitivt 18.5 då.

1709762339661.png

Jag har ju 372an till salu men ingen sådan bild du efterfrågar på den men här är en på 422an. Min handled är 18,5cm. Tycker de modellerna gör sig väldigt väl på handleden iom att de ska vara stora klockor.
IMG_5438.jpeg
Det är din annons jag kikar lite på. Problemet är att min 111 måste gå om jag ska köpa, och 111 är den klocka jag blivit absolut mest nöjd med.
Möjligtvis i konkurrens med min Santos.

Jag envisas ju, med sparvhandleder till trots, att köra på med min pam111.

Ett problem jag har är att original gummit är lite för långt. Hade behövt ett hål till vissa dagar. Finns dom att köpa i kortare storlek? Försökt googla men utan framgång.

Ett problem jag har är att original gummit är lite för långt. Hade behövt ett hål till vissa dagar. Finns dom att köpa i kortare storlek? Försökt googla men utan framgång.
Det finns det. Se tex denna annons

Tror det finns XS. Tyvärr är Panerais hemsida superbuggig och att söka band är nästan omöjligt. Kolla med @Sch0nning på Paneraibutiken i Stockholm

Panerai har XS, Standard och XL. Sidan är lite svårnavigerad. men jag hittar XS i svart. ref MXE05B81 eller röd MXE0DQDW

Det finns det. Se tex denna annons

Tror det finns XS. Tyvärr är Panerais hemsida superbuggig och att söka band är nästan omöjligt. Kolla med @Sch0nning på Paneraibutiken i Stockholm

Stort tack för hjälpen. Hade problem att hitta något på panerais hemsida. Ni var uppenbarligen bättre på det.

Tillbaka
Topp